blomkarse Skrevet 28. august 2004 #1 Skrevet 28. august 2004 Er dette galskap eller???? Jeg vurderer nå seriøst å starte ett 3 års studium som førskolelærer. Er jeg for gammel jenter? Eller blir man aldri det? Hørte om ei dame på 92 som har tatt historie grunnfag, og har slett ikke tenkt å gi seg med det. Så hvis man ser det i den sammenhengen, så er det kanske ikke så galt???
Gjest Tanja22 Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Jeg går første året på en utdanning. Den eldste i klassen min er 50 år. Så nei du blir aldi fro gammel til å studere.
Lilleba Skrevet 28. august 2004 #3 Skrevet 28. august 2004 Man er ALDRI for gammel til ny lærdom! Så kast deg ut i det! Lykke til!
kornelia84 Skrevet 28. august 2004 #4 Skrevet 28. august 2004 Jeg går førskoleutdanningen i Bergen, ¨ og i en av klassene er den eldste 57! Så det går kjempefint :klem2:
Gjest StoreSky Skrevet 28. august 2004 #5 Skrevet 28. august 2004 I min klasse var den eldste over 50. Flere over 40 år.
Gjest Anki Skrevet 28. august 2004 #6 Skrevet 28. august 2004 Nei, absolutt ikke for gammel!! Tre år er jo ingenting, over før du vet ordet av det og så kan du være stolt over at du gjennomførte det!! Sitter selv om alvorlig vurderer en utdannele på seks år, selv om jeg blir 33 før jeg kan komme inn... Synes det er for gammelt da, men har VELDIG lyst!!! Tenker på hvor fornøyd jeg kommer til å være etterpå, og at det må være verd det. Men så er det økonomien da.... Og det at det går utover resten av familien... Så jeg vet ikke om jeg tør. Samtidig bør man jo følge sine drømmer??...
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #7 Skrevet 28. august 2004 Nei, du er ikke for gammel! Det er flott at du vil noe for ditt liv. Du kan bidra til å tilføre andre mennesker noe i mange år til Mye viktigere enn å ha en mann er å ha en jobb man trives med.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 28. august 2004 #8 Skrevet 28. august 2004 Dersom dette er noe du har lyst til, så synes jeg absolutt du skal gå for det. Du vil fremdeles ha maaaaaange yrkesaktive år foran deg når du blir ferdig.
Smiley =) Skrevet 30. august 2004 #9 Skrevet 30. august 2004 Sånt blir man aldri for gammel til I min førskolelærer-klasse er den eldste i 40-årene
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #10 Skrevet 31. august 2004 go for it! du har mange år foran deg i arbeidslivet, så hvorfor ikke gjøre nettopp det DU har lyst til? og 3 år er unnagjort på no-time! masse lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #11 Skrevet 31. august 2004 Da jeg avsluttet en 6 årig utdannelse i fjor, var eldstemann på kullet 60 år. Det er aldri for sent!!
Gjest Marit Odden Weydahl Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Er dette galskap eller???? Jeg vurderer nå seriøst å starte ett 3 års studium som førskolelærer. Er jeg for gammel jenter? Eller blir man aldri det? Hørte om ei dame på 92 som har tatt historie grunnfag, og har slett ikke tenkt å gi seg med det. Så hvis man ser det i den sammenhengen, så er det kanske ikke så galt??? jeg kan også tenke meg det samme, men jeg er over 50, men hvem kontakter man , for å vite hva som legges til grunne for å komme inn på skolen, jeg har jo bare vanlig skolegang pluss handelsskole? er det noe rådgivning noe sted, teller det at man har vært hjemmeværende med egne barn, jobba i barne hage osv.? jeg er så usikker, men har veldig lyst på mere utdanning, hvis du har noe råd å gi blir jeg veldig takknemmelig,
Niennah Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Selvfølgelig er du ikke for gammel, og tre år går fort. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 jeg kan også tenke meg det samme, men jeg er over 50, men hvem kontakter man , for å vite hva som legges til grunne for å komme inn på skolen, jeg har jo bare vanlig skolegang pluss handelsskole? er det noe rådgivning noe sted, teller det at man har vært hjemmeværende med egne barn, jobba i barne hage osv.? jeg er så usikker, men har veldig lyst på mere utdanning, hvis du har noe råd å gi blir jeg veldig takknemmelig, Du må nok ha allmenn studiekompetanse vil jeg tro. Det kan du ta på voksenopplæringen ved en videregående skole, eller som privatist. Ellers bør du jo kontakte den aktuelle høyskolen e.l og spørre de.
absinthia Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 jeg kan også tenke meg det samme, men jeg er over 50, men hvem kontakter man , for å vite hva som legges til grunne for å komme inn på skolen, jeg har jo bare vanlig skolegang pluss handelsskole? er det noe rådgivning noe sted, teller det at man har vært hjemmeværende med egne barn, jobba i barne hage osv.? jeg er så usikker, men har veldig lyst på mere utdanning, hvis du har noe råd å gi blir jeg veldig takknemmelig, Du har nok sikkert nok realkompetanse vil jeg tro. Jeg hadde gartnerutdanning og hadde jobbet som servitør og bartender, avløser, gartner og renholdsbetjent før jeg søkte.
Kenny McCormick Skrevet 24. mai 2008 #16 Skrevet 24. mai 2008 Nei, som sagt tidligere blir du ALDRI for gammel til å studere lykke til! :kaffe:
Wildrose Skrevet 25. mai 2008 #17 Skrevet 25. mai 2008 jeg kan også tenke meg det samme, men jeg er over 50, men hvem kontakter man , for å vite hva som legges til grunne for å komme inn på skolen, jeg har jo bare vanlig skolegang pluss handelsskole? er det noe rådgivning noe sted, teller det at man har vært hjemmeværende med egne barn, jobba i barne hage osv.? jeg er så usikker, men har veldig lyst på mere utdanning, hvis du har noe råd å gi blir jeg veldig takknemmelig, Hei, det du har av praksis kan telle som realkompetanse, altså du legger sammen alle årene du feks. har jobbet i barnehage osv. hvis du får godkjent dette , kan du søke på høyere utdannelse uten å ha del-artium. Det er vanlig at voksenopplæringen i kommunen/fylket ditt kan avgjøre om du kan det. ( er iallefall behjelpelige med dette)t,men det er vel likevel skolen/studiestedet som du søker på om du er kvalitifisert til nettopp dette yrket. Det må være relevant for yrket. (feks. barnehage for førskolelærerer) Du finner sikkert en del info om dette på samordna opptak sine sider, men jeg er ganske sikker på at Nav Arbeid eller fylkeskommunen din kan hjelpe deg på rett vei. Lykke til.
Sola^ Skrevet 25. mai 2008 #18 Skrevet 25. mai 2008 Du er ikkje for gammel. Kjenner ei som starta datautdannelse i midten av 40 åra og kun hadde generell datakompetanse fra før. Nå er ho ein racer til å programmere, og har blitt forsøkt headhunta frå firmaet ho jobber i Før var ho utdanna helsesyster, men måtte omskoleres. Valgte da heilt anna retning og starta frå bunn igjen. Køyr på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå