Gå til innhold

Ny lege hver gang

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden tidlig i mars. Da var jeg hos fastlegen min, både den første og andre gangen (husker ikke om det var han som var der den tredje også). Jeg følte han tok meg på alvor og kom med god hjelp! Men så sluttet han. Så nå har jeg vært til en turnus, som nok er flink, men har lite erfaring og det synes jeg er vanskelig for jeg føler ikke han forstår. Sist ble det en ny lege, en vikar. Sikker grei nok han, omtrent kastet symeldingen min etter meg og ønskte meg lykke til. Jeg føler jeg ikke har fått noe ut av de siste legebesøkene, kunne liksågodt å fått sykemeldingen i postkassa. Burde de ikke være mer interesserte i følge opp? Jeg føler jeg trenger å få hjelp og råd fra noen som gidder å bry ser litt om hvordan jeg har hatt det siden sist.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: f0e05...73d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sånn det funker. Legene er ansatt av kommunen. For å få en egen pasientliste må man få godkjennelse til å kjøpe fastlegehjemmelen i tillegg til å faktisk å få selve jobben av kommunen, altså dobbel ansettelse.

Fastlegehjemmel er dyrt å kjøpe og nesten umulig å få solgt om du vil bytte yrke i løpet av de første 5-10 årene, derfor er det ikke så veldig attraktivt å kjøpe dem. Veldig mange leger jobber på almennlegekontor mens de venter på å få jobb innenfor spesialiseringen sin og er derfor også ansatt på vikariat. Fastleger spesialiserer seg ofte innen almennmedisin og da må de være i praksis ett år utenfor legekontoret. Altså vil det da si at leger faktisk har sykemeldinger, mammapermisjoner, spesialiseringer osv de å. Når den som eier fastelehjemmelen faktisk ikke er på jobb av diverse årsaker så må de ha vikarer akkurat som oss. Turnusleger har 6 mnd som almennlege før godkjent turnus. De aller fleste legekontor har til enhver tid en turnuslege til opplæring (ja leger må ha opplæring), så disse byttes hver 6 mnd. Noe mere du lurer på?

Anonymous poster hash: 03a10...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...