Gå til innhold

Hysteriske foreldre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem setter på barnet hjelm når det skal lære og krabbe eller gå? Det er når barnet skal sykle ol de trenger hjelm, ikke gå.

Anonymous poster hash: ba4c7...3c8

Det var faktisk en tråd om gå-hjelm her for noen år siden, hvor ts i tråden ønsket en sånn hjelm til ungen sin. :biggrin:

Her er tråden; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=518628

Anonymous poster hash: c0143...530

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart deg, og jeg har svart deg seriøst:

Du spør om vi er blitt en generasjon av hysteriske foreldre: til det har jeg svart at det ikke bare er nåværende generasjon som er slik.

Videre svarte jeg i mitt første innlegg med noen betraktninger om barnesikkerhet. Hvis det er å henge seg opp i all verdens bagateller, så beklager!

Dessuten er det tydeligvis ikke så mange av oss som har hørt om hjelm på barn som skal lære å krabbe eller gå, og takk og pris for det!

Beklager det var ikke rettet mot deg! Ser jeg har quotet feil. Er bare så lei av å få hodet hugget av for hver minste ting på dette forumet.

Anonymous poster hash: a4b78...fdb

Skrevet

Nei, vi har ikke blitt en generasjon med hysteriske foreldre. De tingene du nevner, har jeg ALDRI hørt om før. De tilfeller med hjelm (utenom sykkel) jeg har hørt om, er barn som har spesielle problemer/handikapp el.l. Og alle jeg kjenner er storfornøyde med barnehagen, og slipper ungene løs for å klatre, og har faktisk aldri sett noen som har sikkerhetslås på skapdører og hjørner på bord. Vinduene våre har sikring fra før, og det synes jeg er viktig.

AnonymBruker
Skrevet

At det ikke skal klatres i møbler og diverse, er da bare forstadiet til å lære folkeskikk?

Ellers synes jeg det er dumt å sage ned trær (ja, har hørt om det). Klatring i trør gir mestring, balanse og koordineringserfaringer.

Har egentlig ikke sett noe annen "polstring" av barn her omkring.

Anonymous poster hash: 7f701...21c

AnonymBruker
Skrevet

At det ikke skal klatres i møbler og diverse, er da bare forstadiet til å lære folkeskikk?

Ellers synes jeg det er dumt å sage ned trær (ja, har hørt om det). Klatring i trør gir mestring, balanse og koordineringserfaringer.

Har egentlig ikke sett noe annen "polstring" av barn her omkring.

Anonymous poster hash: 7f701...21c

Ikke i møbler, på møbler som og holde seg i bordkanten ol.

Anonymous poster hash: a4b78...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...