Kamikatze Skrevet 13. mai 2015 #21 Skrevet 13. mai 2015 Enkelte busser er jo å regne som rullende diskotek eller konsertlokaler. Det høres ganske godt gjennom vinduer og blikkplater. Med åpne dører, vinduer eller takluker slipper all lyden ut. Ellers er det mest bassen som gleder allmennheten. Selvsagt skal russen få kose seg, og ha en fin og innholdsrik russetid. Men de skal ikke fritas for regler og folkeskikk. Samfunnet består av andre enn russ også.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #22 Skrevet 14. mai 2015 Glad jeg ikke bor i Oslo. Virker som at russetida er mye viktigere i området rundt Oslo enn ellers i landet. Finnes ikke noe mer rølpete enn russen. Gjør de sånn i Sverige også? I Danmark? Anonymous poster hash: 3e088...e7e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #23 Skrevet 14. mai 2015 Hehe, er den litt hvit bakerst? kjører nedenfor meg nå xD Anonymous poster hash: 0074c...421
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #24 Skrevet 14. mai 2015 Glad jeg ikke bor i Oslo. Virker som at russetida er mye viktigere i området rundt Oslo enn ellers i landet. Finnes ikke noe mer rølpete enn russen. Gjør de sånn i Sverige også? I Danmark? Anonymous poster hash: 3e088...e7e Det finnes faktisk en verden utenfor Oslo også, å russen bråker like mye der. Anonymous poster hash: bbf38...210
Kamikatze Skrevet 14. mai 2015 #25 Skrevet 14. mai 2015 Det finnes faktisk en verden utenfor Oslo også, å russen bråker like mye der. Anonymous poster hash: bbf38...210 Ikke her. Her er ingen russebusser i millionklassen, med innebygget bar og spesiallakk. Her kjører de gamle transportere, hiacer og liknende biler, med vanlig bilstereo. Stort sett finner de plasser på industriområder utenfor bebyggelse om kvelden. I det hele tatt tar russen mer hensyn et sted med 10-20.000 innbyggere, der "alle" kjenner foreldrene eller slekta deres. Lydløse er de ikke, men det forlanger vi heller ikke. Det er stor forskjell på russeløyer og feiring og å terrorisere, forsøple og støyforurense nærmiljøet i ukesvis. Folk blir glade når russen kjører forbi her.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #26 Skrevet 14. mai 2015 Da regner jeg med du synes dette er like morsomt når du får barn Jeg bor ikke i byn, men på et boligfelt, når ungdommen skal blir kjørt hjem om natten, så spiller de musikk så hele feltet vekkes. Syns dette er respektløs, de fleste av oss skal på jobb tidlig. Helt greit innimellom, ta den helt ut på 16 mai, men hele forbaskade mai.... Russ som nabo? Mest effektive hevn er vel å bråke om natta før eksamen utenfor russens vindu. For russen tar jo ikke hensyn til at andre har eksamen, jobbintervjuer, viktige møter eller at små barn skal sove... Anonymous poster hash: 49a6c...4e8
globalagogo Skrevet 14. mai 2015 #27 Skrevet 14. mai 2015 Glad jeg ikke bor i Oslo. Virker som at russetida er mye viktigere i området rundt Oslo enn ellers i landet. Finnes ikke noe mer rølpete enn russen. Gjør de sånn i Sverige også? I Danmark? Anonymous poster hash: 3e088...e7e Nei. Russ er en norsk greie
Gjest Skrevet 14. mai 2015 #28 Skrevet 14. mai 2015 Glad jeg ikke bor i Oslo. Virker som at russetida er mye viktigere i området rundt Oslo enn ellers i landet. Finnes ikke noe mer rølpete enn russen. Gjør de sånn i Sverige også? I Danmark? Anonymous poster hash: 3e088...e7e Jeg bor i en liten by et par timer unna Oslo, og her har de minst 2 leddbusser og en vanlig turbuss som er strøkent lakkert og bedre lydanlegg enn de har på visse konserter Danmark vet jeg ikke hva de gjør, men i Sverige har de en kjempekoselig tradisjon. Når de er ferdig med eksamen osv så kler de seg i hvite klær, tar på seg sin hvite studenthatt, de går tog gjennom byen. Noen sitter på høyballer på en tilhenger som dras av en traktor. Så har de gjerne en stor middag med familie og venner før mange går ut på byen og fester
Gjest Skrevet 14. mai 2015 #29 Skrevet 14. mai 2015 Jeg skjønner ikke hvordan (og hvertfall ikke hvorfor) de kan ha så høy lyd. For noen få år siden ble det forbud mot utvendige høyttalere. Har de bussen full av høyttalere og vinduene på vid gap? De må jo alle ha noen durable hørselvern. Skjønner ikke greia. Anonymous poster hash: 88788...181 Etter å ha jobbet med konserter o.l så har jeg sett hva russen leier av utstyr, og de med mest penger og størst busser leier fullt konsertutstyr og har ofte bedre utstyr enn visse konserter. Russen selv bruker ørepropper når de kjører rundt, men når de står parkert og fester så fjerner de som regel proppene
ViljaH Skrevet 14. mai 2015 #30 Skrevet 14. mai 2015 Det virker for meg som om russedressen er en uniform som fritar folk for å følge loven. Helt greit at man kan være litt rund i kantene, men det får da være grenser.. Kidnapping, blotting på offentlig sted, støy til alle døgnets tider osv.. Hadde vanlige folk oppført seg slik hadde det blitt slått ned på med en gang! Her jeg bor har det tatt helt av i 17mai toget! Russen står å kaster russekort og vannballonger på barnetoget, og hyler og blåser i fløyter når barna synger. Har tatt det opp to år på rad nå med skolen og 17mai komiteen (og jeg er langt i fra den eneste) men de er like fortvila som oss, er ikke så mye å få gjort med det..Anonymous poster hash: 7d333...82b Det eneste de skjønner er å ta igjen. Hiv vann på dem og se om det får slutt på bråket. Kanskje brannvesenet kan spyle dem bort
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #31 Skrevet 14. mai 2015 Bor i Oslo og er ganske vandt til litt støy, har ikke lagt så merke til russen unntatt når de kjører forbi om natta og da er jeg så trøtt at jeg bare sovner igjen etterpå. Det jeg ikke skjønner er alle dere gamle kjerringer som ikke tåler litt bråk. Er dere blitt så gamle at dere ikke husker hvordan det var å ha det gøy og ikke minst være russ! La unger få være unger i denne perioden også er det ett år til neste gang igjen. Snakk om å ha ett i-lands problem. Folk dør av sult og dere ringer politiet fordi russen kjører forbi soveromsvinduet. Herregud. Anonymous poster hash: 54f66...ff5 4
Cata Skrevet 14. mai 2015 #32 Skrevet 14. mai 2015 Ikke her. Her er ingen russebusser i millionklassen, med innebygget bar og spesiallakk. Her kjører de gamle transportere, hiacer og liknende biler, med vanlig bilstereo. Stort sett finner de plasser på industriområder utenfor bebyggelse om kvelden. I det hele tatt tar russen mer hensyn et sted med 10-20.000 innbyggere, der "alle" kjenner foreldrene eller slekta deres. Lydløse er de ikke, men det forlanger vi heller ikke. Det er stor forskjell på russeløyer og feiring og å terrorisere, forsøple og støyforurense nærmiljøet i ukesvis. Folk blir glade når russen kjører forbi her. ikke her heller. De har 2-3 durabelige fester som høres i løpet av hele russetida. Da pågår festen i en park som jeg (dessverre) har innen hørevidde. Men 2-3 fester i løpet av en drøy måned kan jeg fint tåle. Resten av tiden er de rimelig stille og fredelige av seg, og fenomenet "russebuss" finnes ikke. Om de fester i mindre grupper hjemme hos hverandre eller om de i større grad bruker utestedene her vet jeg ikke. Eller om de, som du sier, trekker ut til områder utenfor byen. Voldsomt mye bråk er det i allfall ikke.
bush babe Skrevet 14. mai 2015 #33 Skrevet 14. mai 2015 Bor i Oslo og er ganske vandt til litt støy, har ikke lagt så merke til russen unntatt når de kjører forbi om natta og da er jeg så trøtt at jeg bare sovner igjen etterpå. Det jeg ikke skjønner er alle dere gamle kjerringer som ikke tåler litt bråk. Er dere blitt så gamle at dere ikke husker hvordan det var å ha det gøy og ikke minst være russ! La unger få være unger i denne perioden også er det ett år til neste gang igjen. Snakk om å ha ett i-lands problem. Folk dør av sult og dere ringer politiet fordi russen kjører forbi soveromsvinduet. Herregud.Anonymous poster hash: 54f66...ff5 Helt enig! Vi har endel busser som farter rundt i nabolaget, men såpass tåler vi en måned i året
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #34 Skrevet 14. mai 2015 Samme problem her. Vi bor relativt sentralt i Oslo, men på ingen måte midt på grunerløkka (...)Anonymous poster hash: 724c2...0d3 Kanskje det er problemet ditt? Jeg bor rett ved løkka og har ikke hørt en eneste russebuss. Anonymous poster hash: c1f1a...7e3
Gjest Skrevet 14. mai 2015 #35 Skrevet 14. mai 2015 Helt enig! Vi har endel busser som farter rundt i nabolaget, men såpass tåler vi en måned i året Det hadde jeg tålt også, om de bare hadde fartet rundt i området. Men når man våkner flere ganger til dunking hver eneste natt i 4-5 uker (her startet de ca 10. April) og man går rundt i en svimetilstand med hodepine hver dag pga konstant avbrutt søvn ...da blir man drittlei. Og jadda, jeg har forsøkt ørepropper uten at det har hjulpet. Har til og med vært så desperat at jeg et par netter tok flere sovetabletter uten at jeg fikk noe bedre søvn. Og jeg er ikke en slik person som våkner av den minste lille lyd, bare så det er sagt. Vi bor ved et trafikkert kryss, og jeg er vant til normal bilkjøring og noen hoiende mennesker på vei til/fra byen en lørdagkveld. Så om dere ikke har konstant russebråk utenfor vinduet hver jævla natt, så er det rimelig tåpelig å kalle meg gammal kjerring eller mene at jeg vurde la russen få ha det litt gøy 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #36 Skrevet 14. mai 2015 Så sinte dere er da.Anonymous poster hash: 2c17a...a9c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #37 Skrevet 14. mai 2015 Bor i Oslo og er ganske vandt til litt støy, har ikke lagt så merke til russen unntatt når de kjører forbi om natta og da er jeg så trøtt at jeg bare sovner igjen etterpå. Det jeg ikke skjønner er alle dere gamle kjerringer som ikke tåler litt bråk. Er dere blitt så gamle at dere ikke husker hvordan det var å ha det gøy og ikke minst være russ! La unger få være unger i denne perioden også er det ett år til neste gang igjen. Snakk om å ha ett i-lands problem. Folk dør av sult og dere ringer politiet fordi russen kjører forbi soveromsvinduet. Herregud. Anonymous poster hash: 54f66...ff5 Denne gamle kjerringa i 20-årene tåler litt bråk. Barna mine, derimot, de er ikke så trøtte at de bare sovner igjen. De våkner godt, og det er et helvetes mas å legge dem igjen før de blir vekket igjen 5 minutter senere. Hold på sånn i 3-4 uker, og du blir MØKK lei. Anonymous poster hash: 92425...744 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #38 Skrevet 14. mai 2015 Bor i Oslo og er ganske vandt til litt støy, har ikke lagt så merke til russen unntatt når de kjører forbi om natta og da er jeg så trøtt at jeg bare sovner igjen etterpå. Det jeg ikke skjønner er alle dere gamle kjerringer som ikke tåler litt bråk. Er dere blitt så gamle at dere ikke husker hvordan det var å ha det gøy og ikke minst være russ! La unger få være unger i denne perioden også er det ett år til neste gang igjen. Snakk om å ha ett i-lands problem. Folk dør av sult og dere ringer politiet fordi russen kjører forbi soveromsvinduet. Herregud. Anonymous poster hash: 54f66...ff5 Jeg var russ for fire år siden, og jeg syntes egentlig at hele russetiden burde fjernes. Var så klart gøy, men virkelig ikke noe spesielt, og vært å bruke ekstremt mye penger på. Min buss brukte 12 000 per person, og det var mer enn nok. Dagen etter russetiden brydde man seg ikke lenger, og alt var glemt, kunne egentlig like så godt klart meg uten. Er bare en lang fest i grunn. Min erfaring er at russen er delt inn i to grupper, de som lever i russetiden mange år senere, og de som ikke bryr seg lenger dagen etter buksen er av. Har noen venner som snakker om, og skryter over kåringer, og hvor kult det var å være russ, fire år etter de var russ!!! De er til og med ute å ruller med russebuksen sin vært år, og er på russemimre fester. Det er patetisk det Har heldigvis ikke blitt plaget av bussene i år, bor i et boligstrøk i utkanten av Oslo, kan bare høre fjern dunking innimellom, ellers ikke noe. Er faktisk en buss som står parkert i nærheten, men er nok sjåføren som kjører den inn etter at russen er av, og da kjører den uten musikk. Altså, om du ikke forstår, jeg er ingen gammel kjerring. Får egentlig helt sjokk når mna tenker over hvor unge de er, da jeg selv var russ, eller i grunn da jeg selv var 16, så følte man seg skikkelig voksen og moden, men når jeg nå ser små 16 åringer feste og 18 år gamle russ, så er det bare sykt egentlig, de ser jo ut som barn. Og verre blir det nok hvor eldre jeg blir Anonymous poster hash: e37be...236
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #39 Skrevet 9. mai 2016 Nytt år, same procedure!! ER så lei av å bli vekket gjennom en hel måned! I år føler jeg det er verre en noensinne!!! Anonymkode: 28a42...b84 1
Honey Dew Skrevet 9. mai 2016 #40 Skrevet 9. mai 2016 Den 13.5.2015 at 15.23, AnonymBruker skrev: målet mitt i russetiden er å irritere småbarnsmødre, ser ut til at jeg lykkes Anonymous poster hash: 993fc...55e Det viser bare hvilket aldersnivå du er på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå