Gå til innhold

J#%^* russebusser!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da sitter man her tredje uka på rad og forsøker å roe ned unger som har blitt vekket i 2-3 tida av det sinnsyke lydnivået på russebusser som kjører forbi _hele_ tiden. Det hjelper jo ikke å lukke vinduet en gang! Hvorfor er det lov for russen å støyforurense så inn i granskauen i storbyen?

Anonymous poster hash: a12bb...5f2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i sentrum rett ved en bilvei?

De har vel lov å spille høy musikk på en vanlig forkjørsvei, og man hører vel utrykningskjøretøy ofte om man bor mitt i oslo sentrum, og annet fyllstøy utenom mai. Er noe annet om de suser forbi gatetun.

Det er nok siden det er 1 gang i livet deres, men det skjer jo hver mai uansett, og verre blir det nok. Så å be de ta det rolig i den ene russetiden de har kommer man ikke langt med.

Høres det like godt i alle rom? Om de f.eks kan sove i din seng, eller et annet midlertidig rom. Klarer de sove med ørepropper?

Russen finner bare nye steder å støyforurense og blir jagd fra sted til sted av politiet hvert år, så er dessverre alltid noen som må lide. Å bo i sentrum av en storby er jo ingen sjakktrekk sånn ellers.

:frown: ''Bare'' noen dager igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her. Vi bor relativt sentralt i Oslo, men på ingen måte midt på grunerløkka, og i området vi bor er det bare boliger og i hovedsak småbarnsfamilier. Altså inget naturlig område å kjøre gjennom halv tre om natta med sinnsvak høy musikk. Det er ingen her som synes det er gøy.

Mulig de ikke skjønner at folk flest ikke i år er ferdig med vgs, men faktisk har en jobb å gå på og trenger en god natts søvn for å fungere i hverdagen - også i mai.

Ønsker dem hørselskader hele gjengen.

Hilsen gretten søvnløs på fjerde natta.

Anonymous poster hash: 724c2...0d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo sentrum, men ganske "avsidesliggende" i Oslo, faktisk! Kun hus og rekkehus. Jeg lurer på om vi bor på veien til eller fra et samlingspunkt, eller om vi blir vekket fordi bussene setter fra seg russ som skal hjem. Uansett er jeg DRITTlei, og er veldig glad for at alt er over på mandag.

Anonymous poster hash: 92425...744

• Liker 1
Skrevet

Prøvd å bo i Holmenkollen som jeg gjør med soverommet ut mot hovedveien ALLE russebussene kjører på vei til Tryvann!!!

Dere må bare jobbe dere rundt dette problemet. Lukk dører og vinduer, sett på vifter og plugg i sov i ro. Flytt barna til andre rom.

De er russ en gang i livet, og snart er det over.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

målet mitt i russetiden er å irritere småbarnsmødre, ser ut til at jeg lykkes

Anonymous poster hash: 993fc...55e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker for meg som om russedressen er en uniform som fritar folk for å følge loven. Helt greit at man kan være litt rund i kantene, men det får da være grenser..

Kidnapping, blotting på offentlig sted, støy til alle døgnets tider osv..

Hadde vanlige folk oppført seg slik hadde det blitt slått ned på med en gang!

Her jeg bor har det tatt helt av i 17mai toget! Russen står å kaster russekort og vannballonger på barnetoget, og hyler og blåser i fløyter når barna synger. Har tatt det opp to år på rad nå med skolen og 17mai komiteen (og jeg er langt i fra den eneste) men de er like fortvila som oss, er ikke så mye å få gjort med det..

Anonymous poster hash: 7d333...82b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett ved Sognsvann, så jeg får bare fri fra støyet de helgene flesteparten er på Tryvann, ellers er det bråk hver natt HELE uka :daane: Men sånn er det, jeg legger meg med ørepropper de verste nettene.

Anonymous poster hash: 001d0...cea
Skrevet

Jeg ringer politiet hver eneste gang de spiller så høy musikk at vi våkner her hjemme.

Uansett om de bare kjører forbi, eller om de står stille på parkeringer osv i nærheten

Jeg er så drittlei hele jævla russefeiringen og jeg håper at jo mer klager de får, jo raskere blir hele russetiden fjernet.

Hadde lett godtatt en helvetes fest i 1 helg etter at skolen er over, enn konstant dunking hver natt i 4-5 uker

• Liker 4
Gjest morhjertegod
Skrevet

målet mitt i russetiden er å irritere småbarnsmødre, ser ut til at jeg lykkes

Anonymous poster hash: 993fc...55e

Da regner jeg med du synes dette er like morsomt når du får barn :jolie:

Jeg bor ikke i byn, men på et boligfelt, når ungdommen skal blir kjørt hjem om natten, så spiller de musikk så hele feltet vekkes.

Syns dette er respektløs, de fleste av oss skal på jobb tidlig. Helt greit innimellom, ta den helt ut på 16 mai, men hele forbaskade mai....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer politiet hver eneste gang de spiller så høy musikk at vi våkner her hjemme.

Uansett om de bare kjører forbi, eller om de står stille på parkeringer osv i nærheten

Jeg er så drittlei hele jævla russefeiringen og jeg håper at jo mer klager de får, jo raskere blir hele russetiden fjernet.

Hadde lett godtatt en helvetes fest i 1 helg etter at skolen er over, enn konstant dunking hver natt i 4-5 uker

Det er slike folk som deg som gjør ånn at folk med faktiske problemer bruker lengre tid på å få kontakt med politiet...

Anonymous poster hash: 920ae...7cd

• Liker 3
Skrevet

Det er slike folk som deg som gjør ånn at folk med faktiske problemer bruker lengre tid på å få kontakt med politiet...

Anonymous poster hash: 920ae...7cd

Mtp at jeg vet hvordan trafikken er på sentralbordet til politiet i dette distriktet er, så vet jeg også at andre ikke har store problemer med å komme gjennom bare fordi jeg bruker 2 minutter av deres tid ;)

Skrevet

Vi bor et stykke utenfor Oslo, og plages også med russebusser. Ble helt sjokkert første gang jeg ble vekket klokken 2 på natten. Skjønte ikke hvorfor de bussene gadd å henge her på landet for å si det sånn....

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer politet når dere blir vekket. Du tror ikke at politiet har litt viktigere saker å foreta seg? Jeg er VELDIG spent på hva de svarer når du ringer?

Anonymous poster hash: 81ce7...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer politet når dere blir vekket. Du tror ikke at politiet har litt viktigere saker å foreta seg? Jeg er VELDIG spent på hva de svarer når du ringer?

Politiet er også lei bråket om natten.

Her, fra Tønsberg området i fjor;http://www.nrk.no/vestfold/forbud-mot-russekjoretoy-1.11649581

Anonymous poster hash: 79c46...db6

Skrevet

De takker for at jeg ringte, og noen minutter senere så ser jeg blålysa.

Politiet her er nemlig også drittlei russen ;)

Spennende nok svar for deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiet er også lei bråket om natten.

Her, fra Tønsberg området i fjor;http://www.nrk.no/vestfold/forbud-mot-russekjoretoy-1.11649581

Anonymous poster hash: 79c46...db6

Russebussene er jaga ut av byer som Tønsberg og Horten, og da er det vi i bygdene rundt som får bråket...

Anonymous poster hash: bbf38...210

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De takker for at jeg ringte, og noen minutter senere så ser jeg blålysa.

Politiet her er nemlig også drittlei russen ;)

Spennende nok svar for deg?

De er nok mer lei mas om russen.

Skrevet

Hvis de stadig må rykke ut til ordensforstyrrelser fra den samme bussen, ender de nok med å ta beslag i kablene eller andre vesentlige komponenter til "stereoanlegget".

Noen av disse anleggene er faktisk beregnet på scenelyd. Det er lenge siden en vanlig bilstereo var tilstrekkelig. Støynivået blir deretter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan (og hvertfall ikke hvorfor) de kan ha så høy lyd. For noen få år siden ble det forbud mot utvendige høyttalere. Har de bussen full av høyttalere og vinduene på vid gap? De må jo alle ha noen durable hørselvern. Skjønner ikke greia.

Anonymous poster hash: 88788...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...