Gå til innhold

Kan man bli gravid med spiral?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det mulig å bli gravid med kobberspiral? Engstelig jeg nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg har hørt om noen som har blitt gravide ja. selvom det skal være sikkert

Skrevet

:o

Men når man har spiral så går det vel neppe så bra da?

Skrevet

kona til fettern min venter barn nå i disse dager, hun hadde/har(?) spiral

hørt andre historier hvor spiralen har fulgt med barnet ut, uten problem

Skrevet

Jeg hadde en venninne på VGS, og både hun og broren kom til mens moren brukte spiral.

Skrevet

Kobberspiral er like sikkert som p-pille, så du skal ha litt uflaks. Men joda, det ER mulig... 0,4 av 100 blir gravide hvert år med spiral ;)

Skrevet

De jeg hadde som venner på vgs var født med 9 måneders mellomrom (på dagen)... Snakker om "uflaks", bli gravid to ganger i løpet av under to år til tross for spiral!

Skrevet

Å ha spiral innebærer at et eventuellt foster ikke fester seg seg til livmoren, slik at en kan i realiteten bli gravid hver måned. En kobberspiral virker på samme måte som en p-pille, slik at den hundrer eggløsning. Det skal mye mer til å bli uønsket gravid med en hormon (kobber) spiral, men den eneste måten å sikre seg hundre prosent på er total avholdenhet.

Og hvor artig er det.... :sjarmor:

Skrevet
den eneste måten å sikre seg hundre prosent på er total avholdenhet.

Jaja, nå er mannen på sjøen så det er faktisk det som praktiseres for tiden.. :-?

Skrevet

Jaja, nå er mannen på sjøen så det er faktisk det som praktiseres for tiden.. :-?

:ler: Da blir det vel ikke de største utgiftene på gravitester denne måneden.... :wink:

*min mann er på jobb, så jeg baker boller idag*

Skrevet

*min mann er på jobb, så jeg baker boller idag*

Så nå har du boller i ovnen? :hoho:

Skrevet
Å ha spiral innebærer at et eventuellt foster ikke fester seg seg til livmoren, slik at en kan i realiteten bli gravid hver måned. En kobberspiral virker på samme måte som en p-pille, slik at den hundrer eggløsning. Det skal mye mer til å bli uønsket gravid med en hormon (kobber) spiral, men den eneste måten å sikre seg hundre prosent på er total avholdenhet.

Hvis man skal bli gravid må man ha eggløsning. Hvis kobberspiral virker på samme måte som piller, altså forhindrer EL... vel da er det noen hull i teorien din, Tex :wink:

Men hvis du mener at hormonspiral og piller virker på samme måte;hindrer EL, og at kobberspiral kun hindrer cygoten i å feste seg - da er jeg med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...