Gå til innhold

"Nei til sex, ja til Jesus"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så et banner i dag med påskriften "Nei til sex, ja til Jesus". Jaha? Hadde det ikke vært for sex så ville ikke Jesus eksistert. Så det blir vel ganske idiotisk budskap?

Anonymous poster hash: db9bc...2cd
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så et banner i dag med påskriften "Nei til sex, ja til Jesus". Jaha? Hadde det ikke vært for sex så ville ikke Jesus eksistert. Så det blir vel ganske idiotisk budskap?

Tror du trenger å gjenoppfriske bibelkunnskapene dine litt. :laugh:

Anonymous poster hash: d7803...b10

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tror du trenger å gjenoppfriske bibelkunnskapene dine litt. :laugh:

Anonymous poster hash: d7803...b10

Uten sex, ingen Josef og ingen Maria. Så selv om Jesus ble til av en jomfru, så ville han ikke blitt til uten sex. Det er uansett bare tull at Jesus ble født en av jomfru. Jeg skjønner ikke at voksne mennesker kan tro på dette. Vi ler av barna våre fordi de tror på Julenissen, men tror på like idiotiske ting selv...

Anonymous poster hash: b398f...6e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et tåpelig argument du har.

Synes forresten at selve "uttrykket" også er patetisk. Jesus har vel aldri sagt at sex er synd

Anonymous poster hash: 64f9e...cf4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på dette "ordtaket" mere som at "Ja til å fylle hjertet og sjela med Jesus og hans verdier, nei til å fylle den tomheten mange føler med kjærlighetsløs sex". Jesus har aldri vært imot sex, ikke bibelen heller, men ingen kvinner eller menn har godt av å kaste bort en energi som i religion anses som hellig (seksuell energi) i hytt og pine (hore seg rundt, mann som kvinne)

Anonymous poster hash: 4c200...cb5
  • Liker 7
Gjest HarryDotter
Skrevet

Uten sex, ingen Josef og ingen Maria. Så selv om Jesus ble til av en jomfru, så ville han ikke blitt til uten sex. Det er uansett bare tull at Jesus ble født en av jomfru. Jeg skjønner ikke at voksne mennesker kan tro på dette. Vi ler av barna våre fordi de tror på Julenissen, men tror på like idiotiske ting selv...

Anonymous poster hash: b398f...6e5

Og dette vet du med sikkerhet? Forskjellen på julenissen og Jesus er vel det at mye av hendelsene som skjedde med jesus og folk rundt ham fra den tiden er dokumentert ganske bra. Så får folk fritt bestemme hvor dypt man velger å tro på detaljene rundt bibelen.

Men jeg skjønner hva TS sier her....litt teit å vise så enkle budskap når det kan missforståes så kraftig og når det er skrevet så dårlig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

De som skrev banneret mente nok nei til løssluppen sex.

Sex for å føde barn, er vel en form for hellig akt, mellom to mennesker som elsker hverandre.

Tror samfunnet hadde hatt godt av at vi nærmet oss dette idealet, og fjernet oss noe fra apestadiet.

Endret av MrSmith
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv kristen og måtte le når jeg så denne.

Hvis de mener "nei til sex punktum" så er de sannsynligvis etterfølgere av Paulus sitt syn som mener at man bør ikke ha noen form for forhold som kan ta vekk fokus fra Jesus og Gud. Når man leser den teksten mener jeg personlig at man må huske at dette er Paulus sine ord ikke Jesus eller Gud.

Så vidt jeg vet har ikke Jesus noe i mot sex. Det er jo det som gjør at vi får etterkommere. Gud er heller ikke noe imot det da han skapte det for at vi igjen kan ta del i skapelsen å få etterfølgere.

Hvis det ikke var det de mente med bannerne syns jeg de bør jobbe med budskapet. Fordi det virker svært forvirrende.

TS. Hvilke menighet, trossamfunn var det som hadde banneren?

Anonymous poster hash: 6089c...574

• Liker 1
Skrevet

Den som skrive det har ikkje hatt sex trur eg :P

AnonymBruker
Skrevet

sex kom før jesus ergo alltid sex over jesus

Anonymous poster hash: a98a1...e6b
Gjest Lillja
Skrevet

Jeg har faktisk likt gruppen dems på Facebook, det er helt drøyt så blir morsomt. Hvordan sikre barne ditt i sengen så han/hun ikke tar på seg selv ved å bruke en slags tvangstrøye. .

AnonymBruker
Skrevet

Men det som faktisk er ganske kult er at de kristne fokuserer veldig på nytelse når det gjelder ekteskap. Har hørt ganske mange historier fra kristne folk som har vært gift lenge og har god sex!

Anonymous poster hash: 9f529...522

Skrevet

Jeg har faktisk likt gruppen dems på Facebook, det er helt drøyt så blir morsomt. Hvordan sikre barne ditt i sengen så han/hun ikke tar på seg selv ved å bruke en slags tvangstrøye. .

Sjekket siden selv nå. Det der kan da umulig være seriøst ment. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...