AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #21 Skrevet 13. mai 2015 Foreslår at han kaller inn til et ekstraordinær møte for samtlige beboere hvor han ansikt til ansikt forteller samtlige hvor skapet skal stå mht. gratisarbeid. Anonymous poster hash: a7b0a...a8f Det var akkurat et ekstraordinært styremøte hvor han gjorde dette+ sa fra at det er 0 penger i kassa, men de vil ikke høre, vil bare at han skal fikse det, og ikke bruke penger...Anonymous poster hash: ea332...323
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #22 Skrevet 13. mai 2015 Okei, TS, så hva er det du vil høre her? Det har kommet flere svært konstruktive råd, men det ser bare ut som å komme unnskyldninger tilbake. Anonymous poster hash: d1e39...c44 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #23 Skrevet 13. mai 2015 Hva med å gi alle beboere hvert sitt ansvarsområde? Og at fra nå av skal alle saker rettes til rette ansvarlig. Anonymous poster hash: a7b0a...a8f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #24 Skrevet 13. mai 2015 Det var akkurat et ekstraordinært styremøte hvor han gjorde dette+ sa fra at det er 0 penger i kassa, men de vil ikke høre, vil bare at han skal fikse det, og ikke bruke penger...Anonymous poster hash: ea332...323 Men fikser han det da? Spørsmålet her er om han lar seg overkjøre. Nytter ikke å si at han ikke vil jobbe gratis når det ikke følges opp med handling (eller mangel på handling) Anonymous poster hash: a7b0a...a8f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #25 Skrevet 13. mai 2015 Men fikser han det da? Spørsmålet her er om han lar seg overkjøre. Nytter ikke å si at han ikke vil jobbe gratis når det ikke følges opp med handling (eller mangel på handling)Anonymous poster hash: a7b0a...a8f Nei er ikke alt han fikser. Han sa fra på det ekstraordinære styremøtet at det var uaktuelt for han å skifte pærer for eksempel, men dette godtar de ikke i det hele tatt og klager og syter. Forrige styreleder var pensjonist og 'likte' å ha litt å holde på med, så det er det de er vandt til.Anonymous poster hash: ea332...323
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #26 Skrevet 13. mai 2015 Men fikser han det da? Spørsmålet her er om han lar seg overkjøre. Nytter ikke å si at han ikke vil jobbe gratis når det ikke følges opp med handling (eller mangel på handling) Anonymous poster hash: a7b0a...a8f Jepp, han må slutte å gjøre vaktmesteroppgavene. Si nei. Alltid. Anonymous poster hash: 6b999...5d3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #27 Skrevet 13. mai 2015 Okei, TS, så hva er det du vil høre her? Det har kommet flere svært konstruktive råd, men det ser bare ut som å komme unnskyldninger tilbake.Anonymous poster hash: d1e39...c44 Det er ikke unnskyldninger det er fakta. Jeg. Var vel litt ute etter å høre folka synspunkter på hva det er greit å forvente av en styreleder. At det for eksempel er greit at han nekter å skifte pærer...?Anonymous poster hash: ea332...323
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #28 Skrevet 13. mai 2015 Jepp, han må slutte å gjøre vaktmesteroppgavene. Si nei. Alltid.Anonymous poster hash: 6b999...5d3 Og da har vi det gående da,med mailer og sutring, forrige styreleder gjorde nemlig dette...Anonymous poster hash: ea332...323
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #29 Skrevet 13. mai 2015 Det er ikke unnskyldninger det er fakta. Jeg. Var vel litt ute etter å høre folka synspunkter på hva det er greit å forvente av en styreleder. At det for eksempel er greit at han nekter å skifte pærer...?Anonymous poster hash: ea332...323 Det er vel ganske klart at man ikke kan forvente så mye. Like klart er det at mannen din på sette foten ned, ikke la seg overkjøre og stå opp for seg selv. Anonymous poster hash: d1e39...c44 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #30 Skrevet 13. mai 2015 Og da har vi det gående da,med mailer og sutring, forrige styreleder gjorde nemlig dette...Anonymous poster hash: ea332...323 Får ignorere dem da. Hvorfor får han 15000 for å være styreleder? Får mye mindre her jeg bor. Anonymous poster hash: 6076c...79e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #31 Skrevet 13. mai 2015 Får ignorere dem da. Hvorfor får han 15000 for å være styreleder? Får mye mindre her jeg bor. Anonymous poster hash: 6076c...79e Vet ikke jeg. Han har sikkert jobbet 100 timer med dette, så det er ikke akkurat fet betaling...Anonymous poster hash: ea332...323
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2015 #32 Skrevet 13. mai 2015 Tro meg, de kommer til å gi seg med sytingen etter en stund. Her er det bare å kjøpe et lager med lyspærer og fortelle hvor de er å finne. Hvordan stiller resten av styret seg til slavedriften? Jeg minner om at nesten alt generalforsamlingen i et sameie kan vedta, kan også styret vedta. Dvs at dersom "seniorklubben" ikke snart kutter ut tytet sitt og tar inn over seg den økonomiske realiteten har ikke styret noe annet valg enn å øke felleskostnaden fra 1. juli (må varsles innen 31. mai). Ref. sameieloven. Forøvrig bør man øke felleskostnadene minst 1 gang pr år i takt med konsumprisinndeksen, ellers holder man ikke tritt med prisvekst i resten av samfunnet. Her er det også lurt å alliere seg med andre beboere og besørge at styret er sikret flertall for forslagene sine ved å hente onn fullmakter fra de som ikke orker gå på gen.fors. Her har vi Vaktmestertjeneste til brøyting, alt annet er dugnad. Også her er det enkelte som er langt flinkere til å bidra enn andre. Men her er det bygget en holdning over tid at vi er et fellesskap og der alle enten bidrar eller forsurer det.
smilo Skrevet 14. mai 2015 #33 Skrevet 14. mai 2015 Siden det er en av styrets ansvarsområder å vedta budsjett og felleskostnader så får de bestemme at det skal kjøpes inn vaktmestertjenester, og øke felleskostnadene tilsvarende ( eller helst litt mer om kassa er tom. Et sameie skal ha penger på bok til å ta eventuelle kostnader som kommer i topper gjennom året 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #34 Skrevet 14. mai 2015 Skjønner mannen din godt, TS. Har ikke vært styreleder, men meldte meg ganske naivt til å sitte i et styre i borettslag en gang. Holdningen min da var at det var fair nok; hadde ikke sittet før og det ansvaret bør gå på rundgang. Vi er 42 boenheter. 3-4 stk av oss har jevnlig sittet i styret opp gjennom årene, så er det 5-6 til som kommer på generalforsamlingene, og resten bidrar ikke med én eneste ting, bortsett fra å klage. Alt fra sutring om at lyspærer var gått, naboen bråkte, gresset måtte klippes og lignende fjas som hvem som helst kan ordne selv. Så hadde vi en periode med en del "ekstraordinære" skader på blokken pga. ekstremvær. Dette var ting som var vanskelige å fikse, fordi håndtverkerne (proffe fagarbeidere) slet med å finne årsaken. Èn av de med skader inne i leiligheten skulle også selge, og det ble et helvette uten like med klaging og trusler om søksmål fordi han visstnok tapte penger ved å utsette flyttingen eller måtte selge med skade. I tillegg involverte han bestefaren sin som var ekstremt ufin overfor styret. Det var faktisk en helt grusom periode i livet mitt. Etter dette har jeg rett og slett funnet ut at jeg ikke orker mer styrearbeid. Samtidig har jeg ikke samvittighet til å være en av de slaskene som aldri bidrar med noe, så løsningen for meg blir rett og slett salg om ikke så lenge. Har for all del venner og kjente som bor i sameier/BRL hvor ting funker VELDIG bra, og de fleste bidrar og er opptatt av å ha det fint i fellesskapet. Men jeg er helt sjokkert i hvordan det i noen få sameier er en sutrekultur uten like - folk stiller ikke på generalforsamling og bare forventer at "alle andre" skal ordne opp. De yter null og niks selv, men forventer at de snille sjelene som ikke har samvittighet til å drite i ting skal ordne det minste problem for dem på flekken. Trodde virkelig ikke at voksne mennesker kunne være så ansvarsløse og korttenkte, men den gang ei. Anonymous poster hash: 91821...f38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå