AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Det er ikke noe jeg plages så veldig med nå, men i det siste har jeg tenkt litt over det og jeg lurer egentlig på hva det kommer av. Da jeg var liten begynte jeg plutselig å gjøre en bestemt bevegelse i ansiktet, jeg gjorde den hele tiden. Lenge. Folk la merke til det og lo av meg og ga meg kallenavn. Jeg tror jeg var i ungdomsalderen at jeg ble lei og dermed klarte å slutte. Men det var ekstremt vanskelig. Gjorde jeg ikke bevegelsen føltes det ut som det liksom klødde. Jeg gjorde det mye når ingen så meg mens jeg prøvde å slutte da. Men det som er så rart er at det har ikke forsvunnet helt. Jeg er 26 år gammel nå. Jeg kan plutselig få følelsen at jeg må gjøre bevegelsen igjen. Også har jeg bare lyst til å fortsette, men jeg klarer heldigvis å holde meg. Jeg har også noen bevegelser jeg må gjøre med hendene. Men det er heldigvis ikke så ofte. Men hvert fall ett par ganger om dagen. Noen ganger må det gjøres flere ganger enn andre dager. Jeg plages som sagt ikke noe av det, men jeg lurer jo litt på dette Er det noen fler som har sånne smågreier de må gjøre ? Helt tilfeldige, ulogiske bevegelser? Er det normalt? Anonymous poster hash: 01aca...69f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Ser jeg noen - spesielt på tv - som trekker på skuldrene, må jeg gjøre det samme. Kom helt plutselig for en fire-fem år siden, og har vært slik siden. Det er ingen andre ting som trigger dette, kun skuldertrekk. Jeg klarer ikke å styre det, men hos meg er det bare en rykning. Ikke noe jeg tror andre legger merke til. Men det er litt pussig...Anonymous poster hash: 7a023...1db
MinnisMus Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Absolutt. Det er ofte jeg må bevege håndflaten min rett i ansiktet til en annen person. Det skjer oftere når jeg drikker. Har aldri funnet ut hva det skyldes, men tror det kan være en slags nevrologisk lidelse. Endret 12. mai 2015 av MinnisMus
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Ts her. Ja det er merkelig:) da jeg var liten måtte jeg også fargelegge alle bokstaver jeg skrev som hadde lukkede former (o,p,d,e osv). noen ganger måtte jeg også tegne en sirkel i lufta og "fargelegge" den med hånda. Men det var også så flaut å holde på med at jeg sluttet fort. Jeg gjør det fremdeles noen ganger da, bare at jeg lager små, diskré sirkler med fingeren mens hånda henger ned eller har den i fanget eller noe. Vi hadde også på badet, sånn vask der håndtaket hadde sånn hull liksom... Jeg måtte alltid putte fingern nedi ned hullet etter jeg hadde brukt vasken. Mange ganger bestemte jeg meg for å ikke gjøre det, men da måtte jeg gå tilbake og gjøre det! En annen helt dustete ting jeg også måtte gjøre var at hver gang jeg hadde brukt en saks så måtte jeg la den ligge åpen... Jeg kunne ikke lukke den. Fikk kjeft for det et par ganger, så jeg klarte å slutte med det og da.... Den hjernen er merkelig asså men hadde vært interessant å vite hva det er som gjør det.Anonymous poster hash: 01aca...69f
Tabris Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg tror mange hadde sånne ting. Noen ting er ofte uvaner man får som barn som går over av seg selv. Jeg måtte legge sammen alle tallene jeg så på skilt, f.eks. Fikk uvane med ikke å tråkke mellom fliser, en periode kremtet jeg mye osv. Men det gikk aldri over i rene tvangstanker, det gikk over da jeg sluttet å fokusere på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå