Gå til innhold

Søknad til førerkort?


Sharinx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta teoriprøven på nytt snart. Jeg tok den for 3 år siden, men det var på 2-ukers intensivkurs. Så har jeg lest at jeg må sende søknad om førerkort før jeg tar prøven?

Hvor eventuelt kan jeg søke om det? Jeg leste at man kan gjøre det på nettet, men alle linkene jeg finner er tydeligvis "gått ut på dato" for de finner ikke siden..

Noen som har en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant det.. :) Men en annen ting jeg nå lurer på.. Jeg fikk opp en liste hvor jeg måtte velge Klasse B. Men Klasse B står ikke på lista.. Gjør den ikke det, fordi jeg allerede har tatt teoriprøva en gang før?

PS. For de som eventuelt kommer med svar om at jeg må da huske hvordan jeg gjorde det og sånn.. Jeg gikk på intensivkurs, så det var kjørelæreren som bestilte uten at jeg visste det..

Endret av Sharinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegvesen.no - førerkort

Anonymous poster hash: 7f288...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Men må jeg søke på nytt selvom jeg allerede har tatt den, eller kan jeg bare dra rett og ta prøven nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke søke på nytt. Det er bare å møte opp på en trafikkstasjon på en dag de har drop-in-prøver. Men om du logger inn på dine sider på vegvesen.no, skal du kunne se om du har en aktiv søknad.

Anonymous poster hash: 7f288...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar!

Har de drop-in-prøver hver dag, eller er det bare enkelte dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjellig. Sjekk under Trafikkstasjoner på vegvesen.no, finn din trafikkstasjon. Der står det om teoriprøver og dager og åpningstider. Noen har hver dag, noen har et par ganger i uken osv.

Anonymous poster hash: 7f288...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...