mamsi Skrevet 12. juni 2015 #261 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Hvilke annonsører er det du egentlig sikter til hos meg? Brukerdebatt fjernet. Feilen min i Aftenposten var at jeg skrev alle innlegg skulle merkes på topp. Nå kunne det ha blitt nyansert. Alle innlegg hvis formål er reklame, skal merkes på topp. Hva er formålet med et kort innlegg med bla-bla om hverdagsliv, med seks bilder av et antrekk med annonselenker? Som du nok har lagt merke til så merkes slike innlegg nå øverst på CBEs blogg. Jeg vet at andre bloggere også merker dårlig, men jeg vet vel ikke om noen andre som så hardnakket påstod at de gjorde alt rett. Dette er gammelt nytt. Dette med å være takknemlig for å bli gjort klar over feil: Jeg var takknemlig for at folk var kritiske til bildebruken min. Det andre er jo ikke egentlig direkte feil, men ting vi er uenige om. Markedsføringslov og åndsverkslov må man følge, men det er ikke gitt at det som er greit for meg er greit for deg når det gjelder hva som skal publiseres av meninger etc. Jeg er ikke en som splitter og hersker på internett. Det er to-tre stykker i Stort og smått-gruppen som alltid er negative til det jeg legger ut, mer er det ikke. Eller, det er mulig det er flere som mener det - men det er stort sett de samme som sier det hver gang. Det er ikke store striden. Han ene som var fremme i forigårs og sukket høyt at jeg ikke burde poste der, er en av de som har vært kritiske til meg før. Han var også en av de som gratulerte Jonas Forsang med frifinnelse i PFU. Det jeg postet der i forigårs handlet om kommentarer på blogg og hadde ikke noe med CBE å gjøre, jeg har jo tatt den kritikken ad notam. Brukerdebatt er fjernet. - Magnifique, mod. Endret 14. juni 2015 av Magnifique 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 12. juni 2015 #262 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) @ mamsiBrukerdebatt fjernet. Jeg vet hva feilen din i Aftenposten var. Jeg vet også at jeg påpekte at jeg trodde du tok feil på det punktet før du skrev kronikken i Aftenposten, men du avviste det kontant. Nå hender det at jeg tar feil iblant, men som juridisk rådgiver har jeg iallfall noe erfaring med å tolke lov, forskrifter og juridiske uttalelser. Imidlertid tar jeg jo som sagt feil iblant, og jeg bruker ikke å slå folk i hodet med juridiske utlegninger på forum. Derfor uttalte jeg meg heller ikke så bastant, og langt mindre bastant enn deg. Men poenget er ikke om jeg hadde rett eller feil, poenget er at da du rykket ut i Aftenposten, visste du at tolkningen var omtvistet, altså at det var andre som leste dette annerledes enn deg. Da ville det vært naturlig om du nyanserte deg litt, men jeg er usikker på om nyanser finnes i ditt repertoar. I Aftenposten-kronikken latterliggjør du Eriksen-paret når de sier at de tolker veiledningen annerledes. Og så var det du som tok feil. Er ikke det litt flaut? Og da det endelig gikk opp for deg - trakk du det tilbake, nyanserte det, beklaget det i Aftenposten eller sågar bare i en kommentar på bloggen deres? Nei. Ikke et pip. Ja, jeg har lagt merke til at de nå merker øverst. Antagelig for å få fred fra deg, ikke fordi du hadde rett. Med det nivået av forfølgelse som du kjørte i gang, skremmer du jo folk til å gjøre som du sier uavhengig av hvem som har rett. Du blir en nettbølle, rett og slett. Det er klart Treasures ikke vil ha kronikker i Aftenposten som henger dem ut, selv om kronikkforfatteren tar aldri så mye feil. Skaden er jo allerede skjedd når artikkelen er publisert, og på Internett blir ting aldri borte. Med annonsørene dine sikter jeg til dem du reklamerer for på bloggen. Siden du trekker frem bildebruken din - for meg var ikke det interessante at du ble fersket i å rappe bilder. Javel, så hadde du dine svin på skogen, du også, det har vel de fleste, og som du selv var raskt ute med å påpeke, har andre bloggere gjort det samme. Men det jeg syntes var interessant, var at du ikke bare innrømmet at du var klar over at det var ulovlig. I stedet påstod du at du ikke hadde ant at det fantes opphavsrett på bilder på nett før nå i påsken. Og det selv om du faktisk er en skikkelig bloggveteran i Norge (på blogg i alle fall siden 2006?). Sorry, men det finnes ingen måte du ikke visste om opphavsrett før nå på. Creative common-lisenser var kjent blant de politiske bloggerne i Norge lenge før rosabloggen oppstod. Til slutt: Jeg beklager, men jeg tror jeg blir nødt til å gi meg her. Får gjester i helgen, har ikke gjort noe klart ennå og får neppe noen særlig anledning til å følge opp denne diskusjonen de neste dagene. Så jeg skal la deg få avslutte denne diskusjonen, i alle fall i denne omgang. Ryddet for brukerdebatt. - Magnifique, mod. Endret 14. juni 2015 av Magnifique 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. juni 2015 #263 Del Skrevet 12. juni 2015 Bare kort innpå; med forbehold om at jeg kun har vært her siden bildemanipuleringen kom frem; tråden var da ikke entydig før mamsi kom inn! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 15. juni 2015 #264 Del Skrevet 15. juni 2015 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Magnifique, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg