LilleSnupp Skrevet 10. juni 2015 #241 Del Skrevet 10. juni 2015 Du har også henvendt deg til: froosh lindex både i Norge og Sverige om jeg ikke husker feil. Så jeg står fortsatt fast ved at du har henvendt deg til alle det har vært tvil om de har hatt et samarbeid med CBE. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 11. juni 2015 #242 Del Skrevet 11. juni 2015 Du har også henvendt deg til:froosh lindex både i Norge og Sverige om jeg ikke husker feil. Så jeg står fortsatt fast ved at du har henvendt deg til alle det har vært tvil om de har hatt et samarbeid med CBE. Froosh og Lindex er absolutt ikke alle det er tvil om CBE har et samarbeid med, så det du skriver her er direkte feil. Jeg synes forøvrig at det er ironisk at du beskylder mamsi dor å være dårlig til å ta selvkritikk samtidig som du skriver ting som er feil/løgn, det blir påpekt og du står ved det. Hadde du selv tatt selvkritikk, hadde du beklaget deg nå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. juni 2015 #243 Del Skrevet 11. juni 2015 Froosh og Lindex er absolutt ikke alle det er tvil om CBE har et samarbeid med, så det du skriver her er direkte feil. Jeg synes forøvrig at det er ironisk at du beskylder mamsi dor å være dårlig til å ta selvkritikk samtidig som du skriver ting som er feil/løgn, det blir påpekt og du står ved det. Hadde du selv tatt selvkritikk, hadde du beklaget deg nå. Kan du fortelle hvem hun ikke har tatt kontakt som det har vært tvil om samarbeid med, istedenfor å beskylde meg for dobbelmoral? Ennå ingen som har det, bare hevdet jeg tar feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 11. juni 2015 #244 Del Skrevet 11. juni 2015 Kan du fortelle hvem hun ikke har tatt kontakt som det har vært tvil om samarbeid med, istedenfor å beskylde meg for dobbelmoral? Ennå ingen som har det, bare hevdet jeg tar feil. Camilla Pihl med skokolleksjonen hennes er et eksempel.CBE viste fram bilder av så og si hele skokolleksjonen hennes på bloggen, helt uten merking 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. juni 2015 #245 Del Skrevet 11. juni 2015 Camilla Pihl med skokolleksjonen hennes er et eksempel.CBE viste fram bilder av så og si hele skokolleksjonen hennes på bloggen, helt uten merking Flott! Da korrigerer jeg til alle bortsett fra 1. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 11. juni 2015 #246 Del Skrevet 11. juni 2015 Det jeg skrev til Froosh var dette: https://www.facebook.com/frooshnorge/posts/934740143237455?comment_id=934786853232784¬if_t=like Dette gjelder helt generelt at annonsører også har ansvar for at det merkes riktig. Til Lindex var det en henvendelse på facebook ifm #superrolemodel. Dette handler ikke om bare CBE, men mange bloggere - du husker kanskje saken med kimonoer etc.? Blogginnlegget sendte jeg til markedssjefen, men fikk ikke svar. http://mamsi.no/lindex-bloggsponsing-og-manglende-reklamemerking/Det dette endte med, var at Lindex på facebook sa de i fremtiden skulle sørge for at bloggerne merker riktig. Jeg tenkte ikke på Froosh og Lindex i går - fordi de ikke var konkrete henvendelser til samarbeidspartnere, men noe som gikk på merking generelt. Tenker du annerledes enn meg om dette? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 11. juni 2015 #247 Del Skrevet 11. juni 2015 Flott! Da korrigerer jeg til alle bortsett fra 1. Merkelig logikk. Ser du det ikke selv? Hva får du ut av dette? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 11. juni 2015 #248 Del Skrevet 11. juni 2015 Flott! Da korrigerer jeg til alle bortsett fra 1. "Er et eksempel". Jeg kan sikkert finne flere, men jeg har litt andre ting å gjøre enn å saumfare CBE bloggen i dag. Men hvis du går gjennom blogg, insta, face og Twitter og ikke kan finne noen andre samarbeidspartnere det er tvil om at CBE samarbeider med, da er jeg enig i korrigeringen din. Men det tviler jeg altså på. Bare du leser gjennom Fotballfrue kritikk-tråden ser du mange eksempler på at brukere lurer på om firmaer er samarbeidspartnere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. juni 2015 #249 Del Skrevet 11. juni 2015 Merkelig logikk. Ser du det ikke selv? Hva får du ut av dette? Ser hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 11. juni 2015 #250 Del Skrevet 11. juni 2015 Ser hva? At det selvsagt ikke er slik at jeg har tatt kontakt med alle samarbeidspartnere minus én. Dette skjønner du selv også, dette vet du før du trykker publisér. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. juni 2015 #251 Del Skrevet 11. juni 2015 At det selvsagt ikke er slik at jeg har tatt kontakt med alle samarbeidspartnere minus én. Dette skjønner du selv også, dette vet du før du trykker publisér. Har aldri hevdet det du påstår heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 11. juni 2015 #252 Del Skrevet 11. juni 2015 Har aldri hevdet det du påstår heller. Var det ikke det du mente med at du skulle korrigere til "alle bortsett fra 1"? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. juni 2015 #253 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Nei, tror heller jeg sletter Endret 11. juni 2015 av LilleSnupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 11. juni 2015 #254 Del Skrevet 11. juni 2015 Ryddet for brukerdebatt. - Magnifique, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 11. juni 2015 #255 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) @ mamsi Et par poenger: - Når du trekker frem ting jeg har skrevet her i denne tråden på egen blogg flere dager etter at det har vært noe aktivitet her, da gjenoppliver du faktisk diskusjonen. Det blir ikke en annen diskusjon av at du svarer meg på bloggen din, det fremstår bare som at du tror det er større sjanse for å stå uimotsagt der. - For å være pirkete: Du skrev ikke at tråden var mye stengt til å begynne med. Du skrev at den har vært mer stengt enn åpen. Og ut fra sammenhengen virket det som du prøvde å diskreditere innholdet ved å skrive det. - Du skriver ofte at folk misforstår deg. Da sier du faktisk at de tar feil. - Du kommer med en soleklar referanse til janteloven når du skriver "så kommer hun derre mamsi og tror hun er noe». (Jantelovens første og mest kjente bud er "du skal ikke tro du er noe".) Det er nesten avskrift, altså. Slik trenger du ikke å forholde deg til det vi faktisk tar opp, men kan i stedet avfeie kritikken med at du har utfordret rangordenen vår. Problemet er at den forklaringen ikke holder vann for fem øre. Det er ikke noen ensartet gruppe med "veletablerte" forumbrukere som føler seg truet av deg, og det er faktisk ganske arrogant å tro noe slikt. Hvis du ikke har lagt merke til det, så er det vidt forskjellige personer som har reist kritikk mot deg (positiv/negativ til FF, gammel/ny, helt forskjellig argumentasjons- og uttrykksform). Brukerdebatt fjernet. Det du skriver om frugull, vet jeg ikke om det er noen vits i å adressere en gang til, men hva med å ta litt ansvar for det du har skrevet i stedet for å vise til frivillig organisasjonsarbeid? Sier du at det er vanlig i frivillige organisasjoner å beskylde meningsmotstandere for å lage kvalme og være smålige? Det er aldri, under noen omstendighet, ok å drite ut en annen person slik du gjorde med frugull. Hun stilte et kritisk spørsmål om reklamemerkingen din, og du svarte med å kalle henne sur og dum? Ikke akkurat slik annonsørene ønsker at en kommersiell blogger skal håndtere kritikk. Og tro meg, jeg har en viss terskel for å bruke ordet "mobbing" og synes det brukes altfor mye i dagens samfunn, men det du gjorde mot frugull, med utdritingsinnlegg på blogg og facebook, med kommentatorene du slapp til og fniste sammen med, det kommer ganske nært i min bok.Redigert for brukerdebatt. - Magnifique, mod. Endret 14. juni 2015 av Magnifique 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 11. juni 2015 #256 Del Skrevet 11. juni 2015 Hei, Jeg skrev ikke på min side for å svare deg - men for å skrive hva jeg selv mente. Det kom ikke ett spørsmål om merking fra frugull, det var en del av et "større bilde" som du ikke har fått med deg. Det var ikke en meningsmotstander, slik du skriver, som i betydningen en med en annen mening - men en som stilte spørsmål for å finne feil - det er noe annet. Jeg prøver ikke å avfeie noen kritikk, men jeg mener ikke at jeg trenger å ta den grad av selvkritikk flere av dere hevder er nødvendig. Jeg sier ikke at noen føler seg truet av meg, men det må jo åpenbart ha vært irriterende. Jeg skjønte ikke hvorfor folk bare kritiserte dette (merkingen) inne på et forum for spesielt interesserte istedenfor å ta det direkte. Nå har jeg jo sett mer av grunnen til det - og det er at enkelte liker å kritisere CBE for det meste, og trives med å gjøre det på forum i år etter år. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 11. juni 2015 #257 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg gidder ikke å ordkløyve med deg om hvorvidt du svarte meg eller bare sa meningen din om det jeg sa. Poenget er om det er påregnelig at du vekker til live diskusjonen igjen når du svarer/kommenterer på det som står i denne tråden - og det er det selvfølgelig. Jeg skjønte ikke hvorfor folk bare kritiserte dette (merkingen) inne på et forum for spesielt interesserte istedenfor å ta det direkte. Nå har jeg jo sett mer av grunnen til det - og det er at enkelte liker å kritisere CBE for det meste, og trives med å gjøre det på forum i år etter år. Greit å vite hva du egentlig tenker om en del av dem som har forsvart deg mest lojalt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 11. juni 2015 #258 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg gidder ikke å ordkløyve med deg om hvorvidt du svarte meg eller bare sa meningen din om det jeg sa. Poenget er om det er påregnelig at du vekker til live diskusjonen igjen når du svarer/kommenterer på det som står i denne tråden - og det er det selvfølgelig. Greit å vite hva du egentlig tenker om en del av dem som har forsvart deg mest lojalt. Til det siste, så er det tull. Prøver du å få meg til å virke arrogant og utakknemlig? Det er jeg ikke. Flere av brukerne på kg har vært til stor berikelse og jeg setter stor pris på dem. Flere har vært supre diskusjonspartnere, også i uenighet og om mange temaer som ikke har hatt opprinnelse i diskusjonen på kg. Jeg synes det var kjempeinteressant. Men noen virker mer opptatt av å krangle og det blir ikke så spennende i lengden. Mente ikke overhodet å fornærme de som har vært gode støttespillere og som jeg lærer mye av. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humpy Skrevet 11. juni 2015 #259 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Full støtte til mamsi! Regelbrudd fjernet. - Magnifique, mod. Endret 12. juni 2015 av Magnifique 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 12. juni 2015 #260 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) @ mamsiBrukerdebatt fjernet. Jeg har blitt stadig mer ukomfortabel av din fremgangsmåte og det som etter hvert nærmest fremstod som en besettelse av Caroline Berg Eriksen. På tross av at det er mange bloggere som er mye dårligere på reklamemerking, rettet du alt skyts mot henne, og det i en stadig mer personlig stil. Kronikken i Aftenposten inneholdt faktafeil, feiltolkninger som jeg hadde påpekt tidligere, men som du bare avfeide (i kjent stil). Det var da det først begynte å demre for meg at du ikke tåler særlig godt å bli motsagt. Og da det viste seg at reklamemerking av annonselenker ikke var så svart-hvitt som du ville ha det til, beklaget du aldri overfor CBE, noe som ville vært naturlig etter bredsiden i Aftenposten. Tvert imot, etter at ekteparet Eriksen sluttet å svare deg i sosiale media, ble stilen din mer og mer innbitt. Du hevder at dette bare handler om reklamemerking, men innlegget hvor du outer Lars-Kristian Eriksen er personlig og aggressivt i formen. Det er ikke slik man skriver til en bedriftsleder hvor man bare er misfornøyd med reklamemerking. På den tiden ga du også uttrykk for at det ikke bare var merkingen som var problemet, men at du følte deg dårlig behandlet av ekteparet fordi de ikke lenger svarte deg i sosiale media. Jeg vet ikke hvor denne forventningen kom fra om at de skulle svare deg, ikke etter den brede offensiven du kjørte mot dem på alle plattformer som slapp deg til. Ja, kanskje det hadde vært mer profesjonelt av dem å svare, men hvor profesjonell er du overfor dine kritikere? Og da reklamemerkingen etter hvert bedret seg, begynte du å komme med kommentarer om at de burde satt mer pris på «hjelpen», og at de aldri ville sett lyset uten drahjelp fra Kvinneguiden (les: deg). Igjen forstår jeg ikke hvor forventningene dine kommer fra. Hvem takker noen for så omfattende og langvarige angrep i media? Du har sagt i ettertid at du ikke mente at de burde være takknemlige, men det var akkurat slik det hørtes ut. Si meg, føler du takknemlighet mot meg for at jeg påpeker det du gjør feil? Responsen fra deg så langt tyder iallfall ikke på det. Heller det motsatte, kritikk ser bare ut til å gjøre deg enda mer sta og innbitt. Du mottok etter hvert en god del kritikk både her og på Facebook, og da en deltager i Facebookgruppen for smått og stort i sosiale media ba deg slutte å oversvømme gruppen med blogginnlegg om Caroline Berg Eriksen, var responsen din at nå fikk du bare lyst til å begynne å poste mer. Det virker ikke som du greier å la ting ligge. Diskusjoner tas opp igjen og igjen, og du må få det siste ordet. Jeg antar det er derfor du plukker opp igjen diskusjonene fra denne tråden også, selv om du bare kunne latt den dø. Og da noen stilte deg kritiske spørsmål om din egen reklamemerking (og ja, hun gjorde sikkert det fordi hun ville forsvare Caroline Berg Eriksen, men som kommersiell blogger bør du uansett takle kritikk profesjonelt), var responsen din å sette i gang en ekstremt personlig og krass bredside mot henne på egne plattformer. Du, som har kontaktet en rekke av Caroline Berg Eriksens samarbeidspartnere, hvordan tror du dine annonsører stiller seg til slik uthenging?Brukerdebatt fjernet. Dette er blant de viktigste grunnene til at jeg kritiserer deg. Det handler altså ikke om Janteloven eller at jeg føler min posisjon truet. Det handler om at jeg synes din opptreden overfor andre mennesker er under enhver kritikk. Og du ser ut til å skape splid og ufred overalt hvor du ferdes på nett. Det har blitt krangling rundt deg her, i Facebookgruppen for smått og stort i sosiale media, på Caroline Berg Eriksens blogg, på din blogg. Fotballfrue-tråden er splittet i to. Folk som tidligere var «KG-venner», snakker ikke sammen lenger. Fortsett gjerne å si til deg selv at dette handler om Janteloven, at kritiske kommentarer hos CBE er skrevet av ekteparet selv, og hvordan du nå måtte bortforklare kritikk på Facebook. Det blir ikke mer sant av den grunn. Edit: Fikset overganger etter rydding.Redigert for brukerdebatt. - Magnifique, mod. Endret 15. juni 2015 av Bloggleseren 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg