Rabben05 Skrevet 16. mai 2015 #181 Del Skrevet 16. mai 2015 Ikke noe straff nei. Det er helt riktig. Men det trenger ikke å være straff for at man har brutt en lov. Jeg er den oppfatning av at FO snart burde gjøre alvor av reglene, og faktisk belegge de som bryter loven med bøter. Men som sagt, at FO ikke griper inn og bøtelegger er ikke synonymt med at det ikke foreligger et lovbrudd. Tenker at FO er meget oppegående i sin jobb og følger med der det behøves, tror de er rimelig lei av alle "tipsa" de får fra noen ivrige "hjelpere" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. mai 2015 #182 Del Skrevet 16. mai 2015 For nye lesere har jeg sitert hele rekken. Jeg skjønner ikke helt hva du vil at jeg skal forklare? Jeg mener naturligvis at det ikke er logisk å skrive at "det ikke er mobbing bedrive krass kritikk, men at det derimot er et forsøk på kneble noen å bedrive krass kritikk". Her halter som sagt logikken. Har Mamsi forsøkt å kneble CBE/LKE, er det det du mener? Edit: presisering Du siterte meg ikke riktig. Les igjen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabben05 Skrevet 16. mai 2015 #183 Del Skrevet 16. mai 2015 Det er sendt ut som en skriftlig advarsel med varsel om bot om de ikke endrer praksis. fra veiledningen:7 Sanksjoner :Å bryte markedsføringsloven kan få økonomiske konsekvenser for deg. Dersom vi i Forbrukerombudet mener at du har brutt markedsføringsloven skal vi i første omgang forsøke å få deg til å få deg til å innrette deg etter kravene som følger av loven. Dersom du ikke innretter deg etter Forbrukerombudets standpunkter vil vi eller Markedsrådet kunne ilegge deg en tvangsmulkt. Tvangsmulkten er en bot som må betales dersom du bryter loven igjen. Så de har i grunn brutt loven men får en mulighet til å rett det.Og punkt 3 i brevet til CBE nevner FO et innlegg hvor de skriver om klare brudd. Så mer enn en enkel veiledning, dette var brudd de hadde merket seg. red: la til mer Men fremdeles ingen straff er utlyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 16. mai 2015 #184 Del Skrevet 16. mai 2015 Du siterte meg ikke riktig. Les igjen. Sorry ass, men nå legger jeg meg for å være uthvilt til morgendagen. Jeg skal feire i trygg vissthet om at du og jeg og Mamsi og Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen alle sammen har ytringsfrihet! Hurra, og gratulerer med dagen på forskudd! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 16. mai 2015 #185 Del Skrevet 16. mai 2015 Tenker at FO er meget oppegående i sin jobb og følger med der det behøves, tror de er rimelig lei av alle "tipsa" de får fra noen ivrige "hjelpere" De ber om tips fra forbrukere. Tipper de ikke hadde gjort det om de var lei av at folk tipsa de. De er helt klart oppegående folk, ingen tvil om det. Men som alle andre skulle de sikkert hatt mer ressurser å rutte med. Men å ta opp dette syns jeg blir en avsporing av denne tråden, ettersom denne tråden ikke skal handel om fotballfrue sin merking av reklame, men heller om masi. Det står masse om akkurat det du tar opp i tråden om fotballfrue og tråden som omhandler merking av annonser generelt, så du kan søke det opp der om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 16. mai 2015 #186 Del Skrevet 16. mai 2015 Sorry ass, men nå legger jeg meg for å være uthvilt til morgendagen. Jeg skal feire i trygg vissthet om at du og jeg og Mamsi og Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen alle sammen har ytringsfrihet! Hurra, og gratulerer med dagen på forskudd! Very Odd... Good Night. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mai 2015 #187 Del Skrevet 16. mai 2015 Du mener altså at mamsi har gått for langt. Jeg vil gjernw vite akkurat når hun gikk for langt. Jeg synes ikke det er å gå for langt å lage en tråd o. Mamsi, selv om jeg hat funnet svært lite jeg er enig i at kan kritiseres. Dersom Mamsi hadde oppført seg dårlig på nettet slik at hun bryter lover, og hennes sponsorer også er ansvarlige for om hun bryter lover eller ikke, da er det selvsagt helt greit å sende en mail til dem. Problemet er jo at du synser! CBE har brutt en lov, det er bekreftet mang en gang av forbrukerombudet. Dersom du med sikkerhet kan si at mamsis "dårlige oppførsel på nett" bryter noen lover eller det er stor enighet om at det faktisk er dårlig oppførsel, da kan du gjerne skrive en kronikk i aftenposten om det. Før det? Nei. Jeg ville uansett ikke tatt kronikken din veldig seriøst, det virker jo veldig merkelig å bruke så mye tid og energi på en blogger jeg tror har et par hundre lesere, når man har så mange eksempler på personer med mye større innflytelse som har dårlig oppførsel på nett. For eksempel er det vel få som er uenig i at LKE sin kommentar på nett om at en person fortjemer en kule i panna, er dårlig oppførsel. Men det er fortsatt mange som er uenige i at mamsis berettiget kritikk mot en millionbedrift er dåelig forskjellen. Ser du forskjellen på disse tilfellene? Jeg er uenig i premisset ditt. Det er ikke slik at man må bryte en lov for at man skal kunne kritiseres for dårlig oppførsel. Det er mye dårlig oppførsel som ikke bryter formelle lover, de er fortsatt dårlig oppførsel. Jeg stusser også veldig på argumentet om at bloggen er så liten at Mamsi MÅ løfte saken opp og fram. Nå er det en gang slik at Mamsi ikke er en ensom kriger som selv må sørge for at rettferdigheten blir oppfylt. Selv om bloggen eventuelt har få lesere, så har hun også fått sitt synspunkt fram i media. Og hun er faktisk ikke den eneste. Landsdekkende media har skrevet om manglende merking i en god stund, FO er på saken, flere brukere her inne følger med, melder fra og klarte til og med å sørge for at CBE-bloggen ble tatt for både det ene og det andre. Og for å ha sagt det enda en gang, jeg har ikke kritisert Mamsi for verken å blogge om det, delta her inne eller skrive kronikker i avisa. Kjør på! Jeg skal til og med ikke gjøre et stort poeng ut av at hun i kronikken gikk hardt ut, og faktisk tok feil på ett punkt. Det er også greit. Alt dette er greie kanaler. Det jeg mener er kritikkverdig har jeg gjentatt utallige ganger nå, så om man er usikker på det, så kan man eventuelt bla i tråden. Men for å svare på et av poengene dine, jeg har faktisk inntrykk av at flere og flere begynner å reagere på Mamsis framferd. Om oppfatningen kan betegnes som bred skal jeg ikke spekulere i, men at det er en oppfatning som deles av flere? Uten tvil. Sist jeg tilbragte noe særlig tid i CBE-tråden var i påsken, og jeg synes faktisk det har skjedd en del mtp oppfatning bare siden da. Også for min egen del. Den gangen ble jeg oppfordret til å starte en egen tråd, men lot være, fordi jeg syntes det var en kjip ting å gjøre. Siden den gang har jeg også sett at Mamsis blogg blir trukket fram i andre tråder her inne, som ikke har noe med rampelys eller CBE å gjøre, med negativt fortegn. Jeg har også sett den omtalt både på FB og andre i andre forum. Jeg er helt sikker på at det denne tråden tok opp innledningsvis, at bruk hue-kampanjen ikke har nevnt Mamsi. Men jeg er ikke like sikker på at noen i publikum ikke har gjort det. Så jeg er enig i at vi kanskje er en liten gruppe som gidder å sitte her og gjenta oss selv i det uendelig, men jeg tror du kan være ganske sikker på at den grunnleggende oppfatningen deles av flere. Og det bringer oss tilbake til det opprinnelige spørsmålet, hva kommer det av? Enkelte her forsøker å bortforklare det med at alle er en del av team CBE, men det stemmer rett og slett ikke. Du sier også at dette er synsing fra min side? det stemmer. Jeg -synes- Mamsis fremferd er ufin, akkurat som du synes den ikke er det. Om vi bare skal debattere ting hvor vi kan slå i bordet med praragrafer, og alle meninger legges bort, så er det jammen ikke mye igjen å diskutere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabben05 Skrevet 16. mai 2015 #188 Del Skrevet 16. mai 2015 De ber om tips fra forbrukere. Tipper de ikke hadde gjort det om de var lei av at folk tipsa de. De er helt klart oppegående folk, ingen tvil om det. Men som alle andre skulle de sikkert hatt mer ressurser å rutte med. Men å ta opp dette syns jeg blir en avsporing av denne tråden, ettersom denne tråden ikke skal handel om fotballfrue sin merking av reklame, men heller om masi. Det står masse om akkurat det du tar opp i tråden om fotballfrue og tråden som omhandler merking av annonser generelt, så du kan søke det opp der om du vil. Enig, vi kan diskuterer Mamsi . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mai 2015 #189 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg syns det blir veldig mye fokus på om man kan diskutere mamsi eller ikke, og at noen mener at enkelte mener at man ikke kan diskutere mamsi og andre veien. Hvis jeg har forstått kritikken mot mamsi riktig går den ut på: Kampen for å få bloggere, og da særlig fotballfrue til å merke innleggene sine riktig, har bestått av for mye. Det har vært kronikker, blogginnlegg og eposter. Hun bruker for mange plattformer rett og slett. Hun har en personlig og inbitt tone når hun skriver og hun ønsker og vil at de hun kritiserer skal svare på kritikken. Nei, kampen for å få bloggere (ubestemt form flertall) til å merke riktig er helt grei. Det samme er seriøs kritikk, både i form av blogginnlegg og kronikker. At det derimot virker å ha utviklet seg til en personlig greie mot en av bloggene, med påfølgende personlig, tone, teppebombing av SoME, utdriting på egen blogg og lignende, er derimot mindre greit. Hun omtalte Sanberg i ufine ordelag. Hun lar fasist betegnelsen av Sandberg stå, men likte selv ikke at hva hun gjorde ble kalt jihadisme. Du glemte at hun innledningsvis lagde sin egen lille illutrasjon av t-skjorta, som ikke akkurat var reell. Måten hun beskrev Sandberg på er en ting, måten det hele ble rettferdiggjort på, er derimot mindre grei. Hun vil ikke finne seg i at andre beskriver det hun gjør som heksejakt, jihad eller lignende, men at en politiker henges ut som en jævla liten mann, idiot og fascist? Helt ok. Hun har ”outet” Lars Kristian da han skrev en anonym kommentar for å forsvare firmaet sitt i kommentarfeltet til masi Forsvarte firmaet sitt er å ta i. Kommentarene var i beste fall generelle og forholdsvis tannløse. Husker jeg ikke feil, så var det bla en kommentar om hvem som har makt til å gjøre lovendringer. Hans tone var ikke personlig eller ufin, hun svarte med å oute og henge ham ut, i en tone som ikke akkurat var "seriøs kritikk av en bedrift". Hun beskylder fotballfrue for å henge henne ut i kommentarfeltet sitt, da fotballfrue sluser hvilke kommentarer som kommer gjennom, men hun redigerer selv ikke kommentarfeltet sitt i det hele tatt. En ting er at hun ikke redigerer det, et annet er at hun er med på moroa i kommentarfeltet. Både sleivspark og spekulasjoner. Jeg har fått svar fra Bond om at det er lov å referere til innlegg i kommentarfeltet, så her skal jeg etter hvert komme med mer konkrete eksempler. Både på hva jeg mener det er feil å skrive og la stå. Kritikk hun mottar tas opp på bloggen. Blant annet innlegg fra frugull hvor frugull kritiskere bloggen til mamsi på KG, mamsi svarer på KG, men tar også kritikken av sin blogg opp på bloggen. Dette anses som latterliggjøring og uthenging. Dette var en fiffig beskrivelse. Tar opp kritikken på bloggen sin = beskriver kritikeren som en dum intrigemaker som ikke er spesielt god på noe, driter henne ut og lar spekulasjonen fortsette i kommentarfeltet. Begrunnelsene for hvorfor hun gjør som hun gjør er for tynne. Det er min personlige mening, ja, men ikke noe som er vektlagt spesielt i denne tråden. med unntak av at enkelte bruker det faktum at hun begrunner som et magisk trylleord. Begrunnelse er ikke nødvendigvis lik god begrunnelse. Og dette som er nevnt her (om alt er nevnt) gjør at det kan stilles spørsmål om mamsi er en mobber. Riktig? Og har jeg fått med meg alt? Nei, det stilles spørsmål om Mamsi er en mobber, men ikke av meg eller noen her inne. Så at det kan stilles spørsmål om det er liksom allerede besvart, ja, det kan det, iom at det gjøres. det vi diskuterer er om det er noe hold i påstanden, og hva som eventuelt gjør at den dukker opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 16. mai 2015 #190 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg er uenig i premisset ditt. Det er ikke slik at man må bryte en lov for at man skal kunne kritiseres for dårlig oppførsel. Det er mye dårlig oppførsel som ikke bryter formelle lover, de er fortsatt dårlig oppførsel. Jeg stusser også veldig på argumentet om at bloggen er så liten at Mamsi MÅ løfte saken opp og fram. Nå er det en gang slik at Mamsi ikke er en ensom kriger som selv må sørge for at rettferdigheten blir oppfylt. Selv om bloggen eventuelt har få lesere, så har hun også fått sitt synspunkt fram i media. Og hun er faktisk ikke den eneste. Landsdekkende media har skrevet om manglende merking i en god stund, FO er på saken, flere brukere her inne følger med, melder fra og klarte til og med å sørge for at CBE-bloggen ble tatt for både det ene og det andre. Og for å ha sagt det enda en gang, jeg har ikke kritisert Mamsi for verken å blogge om det, delta her inne eller skrive kronikker i avisa. Kjør på! Jeg skal til og med ikke gjøre et stort poeng ut av at hun i kronikken gikk hardt ut, og faktisk tok feil på ett punkt. Det er også greit. Alt dette er greie kanaler. Det jeg mener er kritikkverdig har jeg gjentatt utallige ganger nå, så om man er usikker på det, så kan man eventuelt bla i tråden. Men for å svare på et av poengene dine, jeg har faktisk inntrykk av at flere og flere begynner å reagere på Mamsis framferd. Om oppfatningen kan betegnes som bred skal jeg ikke spekulere i, men at det er en oppfatning som deles av flere? Uten tvil. Sist jeg tilbragte noe særlig tid i CBE-tråden var i påsken, og jeg synes faktisk det har skjedd en del mtp oppfatning bare siden da. Også for min egen del. Den gangen ble jeg oppfordret til å starte en egen tråd, men lot være, fordi jeg syntes det var en kjip ting å gjøre. Siden den gang har jeg også sett at Mamsis blogg blir trukket fram i andre tråder her inne, som ikke har noe med rampelys eller CBE å gjøre, med negativt fortegn. Jeg har også sett den omtalt både på FB og andre i andre forum. Jeg er helt sikker på at det denne tråden tok opp innledningsvis, at bruk hue-kampanjen ikke har nevnt Mamsi. Men jeg er ikke like sikker på at noen i publikum ikke har gjort det. Så jeg er enig i at vi kanskje er en liten gruppe som gidder å sitte her og gjenta oss selv i det uendelig, men jeg tror du kan være ganske sikker på at den grunnleggende oppfatningen deles av flere. Og det bringer oss tilbake til det opprinnelige spørsmålet, hva kommer det av? Enkelte her forsøker å bortforklare det med at alle er en del av team CBE, men det stemmer rett og slett ikke. Du sier også at dette er synsing fra min side? det stemmer. Jeg -synes- Mamsis fremferd er ufin, akkurat som du synes den ikke er det. Om vi bare skal debattere ting hvor vi kan slå i bordet med praragrafer, og alle meninger legges bort, så er det jammen ikke mye igjen å diskutere. Les hva jeg skriver da ihvertfall. eller er stikkordet her. Ja, utroskap er for eksempel dårlig oppførsel, men det er det stor enighet om. Det kan ikke sies å være stor enighet om at mamsi oppfører seg dårlig på nett. Jeg har heller aldri sagt at mamsi MÅ skrive på noen andre arenaer, men jeg mener at det rettferdiggjør handlingen å gå bredere ut. Ja,nå vet du mitt synspunkt og jeg vet ditt synspunkt. Dersom det eneste poenget med tråden er å kritisere det mamsi har gjort så langt, så er alt kritisert så langt jeg kan se. I så fall burde vel tråden legges død frem til mamsi gjør noe mer som noen mener er kritikkverdig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 16. mai 2015 #191 Del Skrevet 16. mai 2015 Har du link på hvor forbrukerombudet refser CBE ? Der hun har brutt en lov? Jeg sitter på mobilen, så klønete å finne igjen nå. Men CBE har mottatt minst et (tror det er flere) brev der se har fått en slags advarsel for at de skal skjerpe seg. i FF tråden er det flere som har spurt Forbrukerombudet på mail om flere enkeltinnlegg skulle vært merket/merket annerledes. Det er vist til skjermdunper osv så det er bare å søke opp der. Forbrukerombudet svarte at det var riktig at flere innlegg var merket feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mai 2015 #192 Del Skrevet 16. mai 2015 Les hva jeg skriver da ihvertfall. eller er stikkordet her. Ja, utroskap er for eksempel dårlig oppførsel, men det er det stor enighet om. Det kan ikke sies å være stor enighet om at mamsi oppfører seg dårlig på nett. Jeg har heller aldri sagt at mamsi MÅ skrive på noen andre arenaer, men jeg mener at det rettferdiggjør handlingen å gå bredere ut. Ja,nå vet du mitt synspunkt og jeg vet ditt synspunkt. Dersom det eneste poenget med tråden er å kritisere det mamsi har gjort så langt, så er alt kritisert så langt jeg kan se. I så fall burde vel tråden legges død frem til mamsi gjør noe mer som noen mener er kritikkverdig? Du har sagt det du har å si, så da kan tråden legges død? Sorry, det funker ikke helt sånn. Tråden er aktiv så lenge det er noen som ønsker å komme med innspill. Jeg har f.eks. akkurat fått beskjed om at det er lov til å referere mer konkret til kommentarfeltet, så jeg har f.eks. tenkt å gjøre det når jeg får tid. Det er nemlig flere innlegg der, både av Mamsi og andre, som jeg kan tenke meg å diskutere. Og du kan kanskje begynne med å lese hva jeg skriver? Jeg skrev ikke at det var bred enighet, gjorde jeg vel? Jeg skrev derimot at jeg har inntrykk av at inntrykket stadig blir bredere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 16. mai 2015 #193 Del Skrevet 16. mai 2015 Fint du fyller ut her. Slik jeg forstår det er spørsmålet her om mamsi er en mobber, selv om det ikke er du eller andre i tråden her som spurte om det førts. Det er det som diskuteres - og hvis man skal diskutere det så må man gjøre det på bakgrunn av noe, og det er nettopp på bakgrunn av kritikken dere fremlegger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 16. mai 2015 #194 Del Skrevet 16. mai 2015 Motivasjonen for kritikken er da forklart mange ganger her også og går for øvrig tydelig frem av både HI og flere andre innlegg i tråden. Og akkurat som i den andre tråden så blir motivasjonen likevel stilt spørsmål ved igjen og igjen, og det spekuleres i bakenforliggende hensikter. Siden jeg også er kritisk til CBE, har jeg opplevd å bli stilt overfor den type argumentasjon to ganger nå i to forskjellige tråder, og jeg merker ikke noen særlig forskjell. Mamsi har stilt spørsmålet om hun kan betegnes som en nettmobber, og i denne tråden diskuteres det. Dert er ikke mer komplisert enn som så. De som ikke ønsker å diskutere det, kan jo eventuelt la være. Edit: typo & tillegg. Beklager, men jeg kan ikke se noen innlegg før mitt første innlegg. Jeg ser at flere har svart at de vil kritisere innholdet og fremgangsmåten. Det jeg vil vite er hva dere som kritiserer mamsi vil oppnå. Hva vil dere skal skje som et resultat av at der kritiserer mamsi? Angående nettmobbing vil jeg vise til et av de siste innleggene mine. Dere er typisk flere "krav" for at noe skal kategoriseres som mobbing. Jeg kan ikke se at mamsi oppfyller disse kravene. DIskusjonen har såvidt jeg kan se, gått videre til å kritisere mamsi uavhengig om det kan karegoriseres som mobbing. Og det er jo greit, men et noe annet premiss enn det du presenterer her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 16. mai 2015 #195 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg sitter på mobilen, så klønete å finne igjen nå. Men CBE har mottatt minst et (tror det er flere) brev der se har fått en slags advarsel for at de skal skjerpe seg. i FF tråden er det flere som har spurt Forbrukerombudet på mail om flere enkeltinnlegg skulle vært merket/merket annerledes. Det er vist til skjermdunper osv så det er bare å søke opp der. Forbrukerombudet svarte at det var riktig at flere innlegg var merket feil. Jeg og ei til har svart på det lenger oppe, det er også lagt ut link til brevet fra Fo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mai 2015 #196 Del Skrevet 16. mai 2015 Fint du fyller ut her. Slik jeg forstår det er spørsmålet her om mamsi er en mobber, selv om det ikke er du eller andre i tråden her som spurte om det førts. Det er det som diskuteres - og hvis man skal diskutere det så må man gjøre det på bakgrunn av noe, og det er nettopp på bakgrunn av kritikken dere fremlegger. Jeg har allerede skrevet gjentatte ganger at jeg personlig mener at begrepet mobbing er mindre interessant i denne sammenhengen. Det er også få som diskuterer for/mot påstanden om mobbing. Derimot synes jeg det er interessant å se på hva som ligger til grunn for disse påstandene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mai 2015 #197 Del Skrevet 16. mai 2015 Beklager, men jeg kan ikke se noen innlegg før mitt første innlegg. Jeg ser at flere har svart at de vil kritisere innholdet og fremgangsmåten. Det jeg vil vite er hva dere som kritiserer mamsi vil oppnå. Hva vil dere skal skje som et resultat av at der kritiserer mamsi? Angående nettmobbing vil jeg vise til et av de siste innleggene mine. Dere er typisk flere "krav" for at noe skal kategoriseres som mobbing. Jeg kan ikke se at mamsi oppfyller disse kravene. DIskusjonen har såvidt jeg kan se, gått videre til å kritisere mamsi uavhengig om det kan karegoriseres som mobbing. Og det er jo greit, men et noe annet premiss enn det du presenterer her. Vil oppnå? Det JEG ønsker å oppnå er en debatt. Det er gjerne det som er målsetningen bak det å skrive på et debattforum. Det som skjer er at jeg får gleden av å uttrykke min mening, og få svar i form av andres mening. Stort verre er det ikke. Trodde du det var en dypere konspirasjon av noe slag? Det er forøvrig ikke sånn at mobbing har så rigide krav som du skal ha det til. Som nevnt, hadde jeg fått presentert noe slikt som uthenging av bruker-innlegget i jobbsammenheng, så hadde vi måttet gjøre noe. Da hadde man ikke drøvtygget og tvinnet tommeltotter mens man vurderte casen opp mot definisjon, og diskuterte om hendelsen skulle betegnes som en enkeltstående hendelse, eller flere. Da hadde man måttet ta det, basert på at det har snakk om trekk som kan minne om mobbing, og sørge for at det ikke fikk utvikle seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 16. mai 2015 #198 Del Skrevet 16. mai 2015 Vil oppnå? Det JEG ønsker å oppnå er en debatt. Det er gjerne det som er målsetningen bak det å skrive på et debattforum. Det som skjer er at jeg får gleden av å uttrykke min mening, og få svar i form av andres mening. Stort verre er det ikke. Trodde du det var en dypere konspirasjon av noe slag? Det er forøvrig ikke sånn at mobbing har så rigide krav som du skal ha det til. Som nevnt, hadde jeg fått presentert noe slikt som uthenging av bruker-innlegget i jobbsammenheng, så hadde vi måttet gjøre noe. Da hadde man ikke drøvtygget og tvinnet tommeltotter mens man vurderte casen opp mot definisjon, og diskuterte om hendelsen skulle betegnes som en enkeltstående hendelse, eller flere. Da hadde man måttet ta det, basert på at det har snakk om trekk som kan minne om mobbing, og sørge for at det ikke fikk utvikle seg. Så fint at du ønsker å oppnå en debatt. Da vet jeg din intensjon, og kan debattere utifra det. Det jeg ønsker ved og f.eks. debattere CBEs manglende reklame, er ikke en debatt. Jeg ønsker kun en endring i praksis. Eller det er litt feil, jeg ønsker en debatt i de tilfelle jeg er usikker på om det burde vært merket eller ikke. Det er ikke nødvendigvis slik at intensjonen alltid er debatt bare fordi det er et diskusjonsforum. Jeg har ikke spekulert i dine eller noen andre motiver. Kun hatt en ønske om å vite det. Jeg har ikke sagt noen av innleggende til mamsi kan ha minne om noe som har samme trekk som mobbing. Men det gjør det ikke til mobbing. Mobbing er et sterkt begrep. Du skal være ganske sikker på at det faktisk er mobbing, før du kaller noen for mobber. Derfor er det viktig for meg at det er sikkerhet om at mamsi er en mobber, før hun blir stemplet som en. Men jo, det er ganske rigide krav for at noe skal kalles mobbing. Hadde en person på din jobb følt seg uthengt f.eks, hadde du ikke måtte tatt stilling til om det er mobbing. Det du tar stilling til er om det er en akseptabel oppførsel. Oppførselen kan være uakseptabel selv om den ikke er mobbing. Men for å kalle kollegaen din for en mobber, da skal du være pokker så sikker på at det stemmer. For meg er det nemlig svært stygg oppførsel å kalle noen for mobber, når de ikke er det. Kun har skrevet noen innlegg der noen enkeltpersoner mener innleggene har trekk som minner om mobbing. Jeg sier selvfølgelig ikke at du kaller mamsi en mobber. Det har du ikke gjort. Jeg og ei til har svart på det lenger oppe, det er også lagt ut link til brevet fra Fo Beklager, det så jeg ikke! Er på pc igjen nå, så enklere å holde oversikt Du har sagt det du har å si, så da kan tråden legges død? Sorry, det funker ikke helt sånn. Tråden er aktiv så lenge det er noen som ønsker å komme med innspill. Jeg har f.eks. akkurat fått beskjed om at det er lov til å referere mer konkret til kommentarfeltet, så jeg har f.eks. tenkt å gjøre det når jeg får tid. Det er nemlig flere innlegg der, både av Mamsi og andre, som jeg kan tenke meg å diskutere. Og du kan kanskje begynne med å lese hva jeg skriver? Jeg skrev ikke at det var bred enighet, gjorde jeg vel? Jeg skrev derimot at jeg har inntrykk av at inntrykket stadig blir bredere. Nei. Men jeg mener at ifølge ditt premiss, så må tråden legges død iallefall fra din side. Dersom tråden er for å kritisere mamsi: Du har nå kritisert alt du mener er kritikkverdig hittil såvidt jeg kan se. Men nå har du svart mer utfyldende på hva som er din intensjon med tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. mai 2015 #199 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) For en ekkel og vemmelig tråd. (nå forventer jeg meg å få Vampen og Bloggleseren her for å svinge sine sabler mot Mamsi og meg som synes tråden gir en skikkeig bismak). Har forøverig rapportert tråden. Å begynne å skrive om Mental Helse og Mamsis mentale helse er langt over streken. Endret 16. mai 2015 av skruf 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 16. mai 2015 #200 Del Skrevet 16. mai 2015 Erling Roland som er en av guruene innenfor mobbing definerer mobbing slik: Mobbing er fysiske eller sosiale negative handlinger som utføres gjentatte ganger over tid av én person eller flere sammen, og som rettes mot en som ikke kan forsvare seg i den aktuelle situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg