AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Synes det er så ufattelig kjedelig og slitsomt med EN gang jeg har startet. Styrke og gåturer der i mot, det får jeg fint til, og liker å gjøre.. Men vil startet å jogge også, er bare så vanskelig for meg.. Andre som har hatt det sånn, men kommet over det?Anonymous poster hash: 0b020...0f6
kjøttmeis Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 I løpet av de tre-fire årene jeg stadig vekk har prøvd å bli vant til (og like) jogging har jeg feilet. Klarer det ikke. Styrketrening synes jeg er mer interessant, for der får jeg mer variasjon.
Gjest alohaa Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Har ikke så mye tips å gi deg merker jeg, aldri likt jogging jeg heller, prøvd å like det lenge men.. Er som kjøttmeis over her, og liker styrketrening mye bedre Men går mye turer da, i raskt tempo og gjerne i bakker.
TaiBella Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 På asfalt, grusvei eller på mølla klarer jeg knapt å løpe i 10 minutter uten å kjede meg i hjel, tiden går så ufattelig sakte.. Men har du forsøkt å løpe i skogen, på stier i stedet? Litt mer slitsomt, men mye mer givende og moro, synes jeg i hvert fall 2
Gjest me2u Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 For min del så er musikk avgjørende samt å jogge i forskjellig tempo. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Elsker å jogge når jeg er i dårlig humør. Da får jeg tenkt meg ferdig, samt at jeg får ut litt agresjon. Men hvis dere syntes at vanlig jogging er så ufattelig kjedelig, kan dere jo prøve 4x4 intervaller. Da går tiden litt fortere, pluss at det blir litt variasjon med hvile og hardkjør. Anonymous poster hash: ee6f9...f48
sweg Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Hatet å jogge før, men så lastet jeg ned Nike Running-appen, fikk meg nye, kjempegode sko og passer på å ha bra musikk på øret. Dessuten har jeg funnet en perfekt runde på 5 km, som jeg kan utvide til 10 km om jeg vil med å ta en omvei. Runden består av både asfalt, grus og sti, så det er mye variasjon! Mye morsommere enn når jeg jogga et annet sted, med et landskap av bare asfalt og bygninger og en laang og bratt oppoverbakke som start...
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Jeg elsker å jogge, men mange av mine mindre heldige venner må løpe intervaller for å ikke miste motivasjonen. Og det trenger ikke være 4x4 kan like gjerne være 2x4 eller noe sånt så lenge man forbedrer seg.
Nana Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Synes det er så ufattelig kjedelig og slitsomt med EN gang jeg har startet. Styrke og gåturer der i mot, det får jeg fint til, og liker å gjøre.. Men vil startet å jogge også, er bare så vanskelig for meg.. Andre som har hatt det sånn, men kommet over det?Anonymous poster hash: 0b020...0f6 Jeg hadde det sånn når jeg begynte. Kjedelig, slitsomt, mistet motivasjonen etter 1 minutt og fikk vondt over alt. Enda var jeg greit trent på andre ting. Spesielt løping på mølle var uutholdelig. Jeg talte hver 10 meter opp til fem km. Sa inni meg "4 kilometer og 900 meter, 4 kilometer og 890 meter". SÅ mye hatet jeg det. Heldigvis oppdaget jeg intervaller. Nå gleder jeg meg faktisk til mølletrening for jeg merker så fort framgang. Det har også blitt kjekt å jogge ute. Ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å like vanlig løping på mølle (ikke intervaller). Hos meg tok det ca 6 mnd før det løsnet.
FitnessIna Skrevet 13. mai 2015 #11 Skrevet 13. mai 2015 Hvorfor vil du starte å trene noe du ikke liker?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #12 Skrevet 13. mai 2015 Hvorfor vil du starte å trene noe du ikke liker? Fordi jogging er bra trening, og forbrenner mye, sånn jeg har fått det med meg.. så det irriterer meg at jeg sliter med å få det til. Men går turer i raskt tempo, blir svett og sliten av det også, så håper det vil hjelpe på. -tsAnonymous poster hash: 0b020...0f6
Marthos Skrevet 13. mai 2015 #13 Skrevet 13. mai 2015 Hvis du ikke er spesielt ute etter selve kondisjonen, så trenger du ikke nødvendigvis å jogge for å få samme utbyttet på de andre tingene. Du kan sykle, gå raskt, intervaller, gå i oppoverbakke, ellipse etc. Men det skal sies at jogging er veldig fint når du først kommer inn i det! Jeg startet ned med å ikke klare mer enn noen minutter sammenhengende. Husker første gangen jeg klarte å løpe rundt et vann på 800 meter, var såå fornøyd! Nå kan jeg jogge i opp til halvannen time uten å stanse hvis jeg passer på tempoet. Fortsatt ingen super-jogger, men det kommer seg stadig! Min erfaring er at musikk kan være til god hjelp i starten, men etterhvert fant jeg ut at jeg skulle droppe det. Rett og slett fordi jeg da ble tvunget til å takle joggingen mentalt, og ikke la tankene (typisk "det går ikke", "åhr, jeg klarer det aldri") ta overhånd. Etter at jeg droppet musikken ble jeg faktisk bedre, og får luftet tankene på en helt annen måte! Men akkurat det der er jo veeldig smak og behag, da
FitnessIna Skrevet 13. mai 2015 #14 Skrevet 13. mai 2015 Fordi jogging er bra trening, og forbrenner mye, sånn jeg har fått det med meg.. så det irriterer meg at jeg sliter med å få det til. Men går turer i raskt tempo, blir svett og sliten av det også, så håper det vil hjelpe på. -tsAnonymous poster hash: 0b020...0f6 Om målet er å forbrenne mye kan du jo løpe intervaller - som mange sier ovenfor er det ofte lettere å motivere seg til, for du løper relativt kort tid av gangen og får variert tempoet. Dette vil også forbrenne fler kcal gjennom økten enn en langkjøring, som oftest.
mijaa Skrevet 13. mai 2015 #15 Skrevet 13. mai 2015 Hva med en morsom løpe-app? Jeg er veldig dårlig til å jogge, men jeg skulle ønske jeg var flinkere, så i sommer skal jeg kjøpe "Zombies, run!" og prøve å få jogget så mye som mulig utendørs
Nixnick Skrevet 13. mai 2015 #16 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har hatt det som deg, helt til nå! Bestemte meg for å jogge en rute på 3 km, og uansett hvor tungt det var, skulle jeg ikke stoppe opp sa jeg til meg selv. Det gikk veeeldig sakte i perioder, men etter den første tunge biten kom kroppen over i et annet modus, slik at jeg ikke ble sliten på den måten man gjerne blir i begynnelsen av joggeturen. Nå liker jeg faktisk godt å jogge, og jogger 3-4 ganger i uken, alt i fra 4 til 8 km. En annen ting som hjelper er at jeg bruker Runkeeper. Da kan jeg følge med på distanse, fart og antall kalorier forbrent, noe som gir meg en ekstra boost.
goldenchanel Skrevet 13. mai 2015 #17 Skrevet 13. mai 2015 Jogg rolig, hør på musikk du liker, pulsklokke og ta med tankene dine ut Jeg har gått fra å hate jogging til å fullføre halvmarathon sist helg
HarlemsNocturne Skrevet 13. mai 2015 #18 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har hatt det som deg, helt til nå! Bestemte meg for å jogge en rute på 3 km, og uansett hvor tungt det var, skulle jeg ikke stoppe opp sa jeg til meg selv. Det gikk veeeldig sakte i perioder, men etter den første tunge biten kom kroppen over i et annet modus, slik at jeg ikke ble sliten på den måten man gjerne blir i begynnelsen av joggeturen. Nå liker jeg faktisk godt å jogge, og jogger 3-4 ganger i uken, alt i fra 4 til 8 km. En annen ting som hjelper er at jeg bruker Runkeeper. Da kan jeg følge med på distanse, fart og antall kalorier forbrent, noe som gir meg en ekstra boost. Var du sånn at du følte deg mer sliten i begynnelsen av joggeturen enn på slutten? Sånn som jeg har det føles de første fem km sååå tunge, jeg må ofte stoppe å gå innimellom, og har mest lyst til å snu og gå korteste veien hjem. Men når jeg har kommet i gang og jogget 30 minutter/ fem km kunne jeg gjerne jogget mye lengre. Da kan jeg godt jogge en mil ekstra uten problemer. Blir dette bedre etter hvert? For det er ikke alltid jeg har tid eller mulighet til langturer, men om jeg bare skal jogge fem km må jeg jo gi meg akkurat når jeg kommer i gang.
Nixnick Skrevet 13. mai 2015 #19 Skrevet 13. mai 2015 Var du sånn at du følte deg mer sliten i begynnelsen av joggeturen enn på slutten? Sånn som jeg har det føles de første fem km sååå tunge, jeg må ofte stoppe å gå innimellom, og har mest lyst til å snu og gå korteste veien hjem. Men når jeg har kommet i gang og jogget 30 minutter/ fem km kunne jeg gjerne jogget mye lengre. Da kan jeg godt jogge en mil ekstra uten problemer. Blir dette bedre etter hvert? For det er ikke alltid jeg har tid eller mulighet til langturer, men om jeg bare skal jogge fem km må jeg jo gi meg akkurat når jeg kommer i gang. Det varierer veldig, men sånn generelt er jeg mest "sliten" de første fem minuttene av turen, før jeg kommer inn i rytmen og puster greit mens beina går av seg selv. Jeg har som regel alltid lyst å snu og løpe hjem igjen på begynnelsen av turen, men når jeg tvinger meg til å fortsette blir det lettere. Når jeg løper over 5 km blir jeg ofte sliten i beina, men det går på et vis...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #20 Skrevet 13. mai 2015 For meg er det alltid tyngst de første 10-12 min. Etter 15 min er god og varm og kan løpe 15 min til uten problemer, i et ganske høyt tempo. Jeg er avhengig av musikk. Gidder ikke løpe hvis jeg ikke har det. Anonymous poster hash: de405...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå