Gå til innhold

Fragmin, ikke antifXa?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sjekker hvor godt fragmin funker på meg. Om det funker FOR godt, eller om det er akkurat passe. Eh, hæ? Gikk på det en annen gang etter blodpropp, var innimellom og tok blodprøver 4 t etter injeksjon. Men har nå startet på det igjen, en dose legene gjettet seg frem til. Uten å ta noen blodprøve for å kontrollere virkningen. Uansvarlig av legene? Normalt?

Blødde noe sykt med neseblod idag, 2 ganger. Kom til å tenke på dette. Spydde en gang, da var det blod i spyet, men tror det kom fra halsen.

Anonymous poster hash: 701a8...07b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blør for 3.gang

Anonymous poster hash: 701a8...07b

AnonymBruker
Skrevet

Man pleier å måle anti-faktor Xa ved Fragminbehandling ja. I hvert fall hvis du skal stå på det over en viss tid. For kortvarig behandling i forbindelse med sengeleie, operasjon o.l. er det ikke alltid nødvendig.

Hvis du blør mye neseblod synes jeg du skal dra til legen og bli undersøkt. Mulig du trenger noen medisiner som kan dempe blødningen. At du spytter opp blod kan skyldes at det renner blod fra nesehulen ned i halsen.



Anonymous poster hash: 8de67...9b0
AnonymBruker
Skrevet

Man pleier å måle anti-faktor Xa ved Fragminbehandling ja. I hvert fall hvis du skal stå på det over en viss tid. For kortvarig behandling i forbindelse med sengeleie, operasjon o.l. er det ikke alltid nødvendig.

Hvis du blør mye neseblod synes jeg du skal dra til legen og bli undersøkt. Mulig du trenger noen medisiner som kan dempe blødningen. At du spytter opp blod kan skyldes at det renner blod fra nesehulen ned i halsen.

Anonymous poster hash: 8de67...9b0

Jeg spytter ikke opp blod. Det var blod i oppkastet. Det er flere uker siden. Jeg skal stå på det i 5-6 mnd til

Anonymous poster hash: 701a8...07b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spytter ikke opp blod. Det var blod i oppkastet. Det er flere uker siden. Jeg skal stå på det i 5-6 mnd til

Anonymous poster hash: 701a8...07b

Ok. Men hvis du blør mye neseblod, synes jeg uansett du skal dra til legen. Og samtidig høre hvorfor det ikke blir tatt kontrollmålinger på deg.

Anonymous poster hash: 8de67...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Men hvis du blør mye neseblod, synes jeg uansett du skal dra til legen. Og samtidig høre hvorfor det ikke blir tatt kontrollmålinger på deg.

Anonymous poster hash: 8de67...9b0

Kanskje fordi Ahus styrer medisineringen

Anonymous poster hash: 701a8...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...