Gå til innhold

Seroquel og vektøkning


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar 50 mg seroquel om kvelden for søvn og stabilisering av humøret. Jeg har lest pakningsvedlegget og det står at vektøkning er en av de vanlige bivirkningene. Jeg spurte fastlegen min om hva som var grunnen til at man la på seg, om det var økt matlyst eller om det var andre årsaker, men han visste ikke. Derfor spør jeg her; er det noen som vet hvorfor man eventulet legger på seg av medisinen? Om det er matlysten så kan jeg hvertfall kontrollere hva jeg får i meg, om det er andre årsaker så blir det jo verre å gjøre noe med.

Er det noen som har erfaring med seroquel med tanke på vektøkning. Jeg er veldig redd for å legge på meg, og om det er stor sjanse for at jeg kommer til å gå opp vekt så vil jeg ikke ta medisinen.., jeg har spurt legen min om dette med vektøking, men han har ikke gitt meg noe ordentlig svar.



Anonymous poster hash: 96886...ebc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er at den får kroppen til å holde på vann.

Anonymous poster hash: 3e4dc...934

AnonymBruker
Skrevet

En medisin kan ikke øke fettet i kroppen din, så vektøkning er enten på grunn av at kroppen samler mer vann (men da snakker vi ikke om mange kg altså), eller økt apetitt. Det er litt misvisende at det står i pakningsvedleggene at vektøkning er en bivirkning, for vektøkningen er jo bare et resultat av en annen bivirkning. Det kan nok lett skremme mange fra å prøve medisiner som de kanskje kunne hatt god effekt av.



Anonymous poster hash: 99b28...e69
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar 50 mg seroquel om kvelden for søvn og stabilisering av humøret. Jeg har lest pakningsvedlegget og det står at vektøkning er en av de vanlige bivirkningene. Jeg spurte fastlegen min om hva som var grunnen til at man la på seg, om det var økt matlyst eller om det var andre årsaker, men han visste ikke. Derfor spør jeg her; er det noen som vet hvorfor man eventulet legger på seg av medisinen? Om det er matlysten så kan jeg hvertfall kontrollere hva jeg får i meg, om det er andre årsaker så blir det jo verre å gjøre noe med.

Er det noen som har erfaring med seroquel med tanke på vektøkning. Jeg er veldig redd for å legge på meg, og om det er stor sjanse for at jeg kommer til å gå opp vekt så vil jeg ikke ta medisinen.., jeg har spurt legen min om dette med vektøking, men han har ikke gitt meg noe ordentlig svar.

Anonymous poster hash: 96886...ebc

Lurer på det samme da jeg tar 75 mg om kvelden av denne medisinen. Kjenner at jeg har fått mer vann i kroppen. Trener flere ganger i uka samt går turer så dette er frustrerende gitt. Har og endra kostvanene. Det er visst enten eller her.

Anonymous poster hash: ba9f7...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...