majan Skrevet 27. august 2004 #1 Skrevet 27. august 2004 ja jeg skulle gjerne hatt nappet øyebrynene mine, men jeg har aldri gjort det selv før. Bare vært hos frisører etc. noen som kan forklare meg litt kort??? Uff dette ble et teit spørsmål :oops: :oops: :oops: :oops:
SimSim Skrevet 27. august 2004 #2 Skrevet 27. august 2004 Kan være greit å få frisøren til å nappe det i riktig fasong først. Deretter tar du frem pinsetten annenhver dag og napper bort småhårene etterhvert som de vokser frem igjen. Kan gjør litt vondt i starten, men det gir seg etter noen dagers napping
Smiley Skrevet 28. august 2004 #4 Skrevet 28. august 2004 Heia! Det viktigste du må huske på når det gjelder napping av øyenbryn, er å bare nappe NEDENFRA.... Ikke begynn å nappe på oversiden av brynet, for det er veldig lett å ødelegge selve formen på brynet, og det KAN se rart ut.
MorningStar Skrevet 28. august 2004 #5 Skrevet 28. august 2004 Jeg nappet "frem" fasongen selv. Man må nødvendigvis ikke gå til en frisør. Bare sørg for at begge sider ser symmetriske ut
Catlin Skrevet 28. august 2004 #6 Skrevet 28. august 2004 Jeg går alltid på salong for å få det gjort. Jeg synes det er så vanskelig å få lik fasong på begge sider. Små hår napper jeg litt, men går med jevne mellomrom for en "stor opprydning"
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #7 Skrevet 28. august 2004 vert uheldig selv, så nå blir det tatt hos frisør. Hva betaler dere for det? jeg etaler 200 med farging.
Pussicat Skrevet 28. august 2004 #8 Skrevet 28. august 2004 Jeg ville få det gjort hos en frisør en gang, men hun ville ikke nappe dem for meg. Hun sa at det ikke var noen vits. Det skjønte jeg ikke stort av siden mine er store og mørke. Kommer fra en familie hvor øyenbryna er veldig store... Så jeg har gjort det selv siden.
Gjest Cuddly Skrevet 28. august 2004 #9 Skrevet 28. august 2004 Jeg ville få det gjort hos en frisør en gang, men hun ville ikke nappe dem for meg. Hun sa at det ikke var noen vits. Det skjønte jeg ikke stort av siden mine er store og mørke. Kommer fra en familie hvor øyenbryna er veldig store... Så jeg har gjort det selv siden. Ingen vits?! Det er det rareste jeg har hørt! Men sikkert bare bra at hun ikke gjorde det, hørtes litt undelig ut Det er stor forskjell på hva som betraktes som fin fasong på brynene!
Cand alt Skrevet 28. august 2004 #10 Skrevet 28. august 2004 Gå til en salong første gang. Det lønner seg.
Pussicat Skrevet 28. august 2004 #11 Skrevet 28. august 2004 Jeg sluttet til slutt å bruke denne frisørsalongen da jeg syntes dem begynte å gi veldig dårlig service. Jeg har gått forsiktig fram over noen år med å forme øyenbryna mine. Synes formen er fin sjøl, men andre kan jo mene noe annet... Kjæresten min og søstra mi har godkjent dem i alle fall :-)
Gjest Diva i.i. Skrevet 28. august 2004 #12 Skrevet 28. august 2004 Jeg har stort sett nappet selv, men bare for å holde veksten under kontroll. Har ikke hatt noen spesiell form på øyenbryna, og jeg har også brukt litt øyenbrynsblyant for å markere dem litt mer. Ble ganske lei av dette og ville ha en finere form, som passet meg. Dro på Tango frisør på Lietorvet i Skien, og de gjorde underverker med øyenbryna mine! Kan ikke få anbefalt dem varmt nok. Jeg har nå litt farge på dem og de er i en "friskere" fasong enn tidligere som gjør at jeg ser mer våken ut. Prøver å nappe selv et par ganger i uka, for å holde fasongen, men drar nok snart til frisøen igjen. Tror faktisk bare jeg betalte rundt 90,-!!! Helt topp :D
Uma Skrevet 28. august 2004 #13 Skrevet 28. august 2004 Hei! Det du kan gjøre er at først tenger opp slik du vil ha formen med en hvit kajal eller også svart-bare st du markerer slik at bare napper i det feltet. Noen ganger når man begynner å nappe ser man plutselig at man har nappet for mye..Noe som ikke er veldig ønskelig hos de fleste vil jeg tro. Du kan også smøre på eksempelvis litt vaselin før du napper slik at det ikke blir så vondt. Og det som ofte kan hjelpe er så nappe om kvelden-da er det ikke like vondt. Etter dette kan du se om du trenger og klippe litt på lengden på hårene. Ofte kan de være veldig lange og busete selv om man napper dem. Så etter det er det fint å legge en svalende kjølig øyemaske eller beroligende krem rundt i øyearealet for å roe ned huden....
Gjest megmeg Skrevet 8. april 2009 #14 Skrevet 8. april 2009 Hvor mye koster det og få øyenbrynene nappet hos en frisør? svar fort!!..
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 Jeg er ikke spesielt gammel, men jeg napper øyenbrynene mine selv. Formen på dem er buet. Mamma og jeg har omtrent like øyenbryn, noen som vet om det er tilfeldig at vi har nappet likt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 Jeg pleide å nappe, men slutta for litt siden. Etter at jeg fikk mine naturlige øyenbryn, dro jeg til en salong som brukte tråd! resultatet ble sikklig bra, fikk like øyenbryn,,,,siden når jeg pleide å nappe, fikk jeg alltid to ulike. jeg betalte bare 80kr.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 stedet er på grønnland, ved posten. kr.80:P
Gjest Jente Skrevet 10. oktober 2010 #18 Skrevet 10. oktober 2010 hvor kan man få nappet øyenbrynene? vet man kan gjøre det hos frisøren men må man bestille det eller kan ma be dem gjøre det når du klipper deg?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #19 Skrevet 10. oktober 2010 Hudpleiesalong gjør det. Koster ikke mange kronene heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå