Gå til innhold

Hvorfor framstilles det så ofte at kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke liker

Sport

sciences fiction

fantasy

data\video spill

Sex



Anonymous poster hash: b5dfd...dab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke liker Sportsciences fictionfantasydata\video spillSex Anonymous poster hash: b5dfd...dab

Helt sikkert fordi det er tradisjonelle, generaliserte forskjeller på kvinner og menn. Det med sex har jeg ikke fått med meg, men ellers er jo det interesser med mannlig dominans, i større og mindre grad :) sport er jo også veldig suspekt, ettersom det er et ekstremt vidt tema. Finnes jentedominerte idretter også. Akkurat som twilight(fantasy?) er kvinnedominert :) så her er det nok tematikk som appellerer forskjellig til kvinner og menn.

Nettopp fordi det faktisk er forskjeller på kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er slik?



Anonymous poster hash: 097af...362
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte du med på det gamergate-pisset på Twitter? Det handlet for det meste om akkurat dette. Mitt inntrykk er at det finnes en del usikre personer der ute som følte seg truet av kvinners inntog i videospillverdenen. Kvinner/jenter utgjør allerede nesten halvparten av markedet og stadig flere spill utgis av kvinnelige programmerere. Og det blir ikke sett på med blide øyne, for å si det mildt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Fordi det er slik?

Anonymous poster hash: 097af...362

Da må jeg være mann eventuelt ;)

(når det kommer til dataspill liker jeg bare å spille bilracing og kun mot datamaskin. Liker ikke skytespill fordi jeg er skikkelig dårlig til slike ting og får ikke noe ut av det heller, selv om jeg faktisk kjøpte GTA5 dagen det kom ut :P )

Endret av Sukkerbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke liker

Sport

sciences fiction

fantasy

data\video spill

Sex

Anonymous poster hash: b5dfd...dab

For topp fire - fordi det ofte er sannheten. Jeg kjenner så og si ingen kvinner som bryr seg nevneverdig om data/videospill. Et par som holder seg oppdatert på sport, men selv der er det tydelig at det handler litt om at de vil fremstå kule og imponere gutta.

Ellers er det alltid unntak. Vet ikke om jeg ville satt "fantasy" på listen, noen av dem er jo veldig pop blant unge, både gutter og jenter.

Sex - det fremstilles vel ikke som om kvinner ikke liker dette, kommer vel an på hvem du snakker med?

Mann som har draget = "kvinner elsker sex".

Mann som er gift på 15nde året hvis kone har sagt nei takk de siste 10 = "kvinner liker ikke sex".

Anonymous poster hash: 66e8a...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke liker

Sport

sciences fiction

fantasy

data\video spill

Sex

Anonymous poster hash: b5dfd...dab

Vet ikke... jeg har alltid like alle fem. :enig: Dataspill og fantasy er livet mitt!

Anonymous poster hash: 22eaf...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kvinnelige programmerere innen dataspillverden? Da blir det snart gitt ut et dataspill med Barbie altså? Jeg er sikker på gamerne føler seg kjempetruet! :skratte:



Anonymous poster hash: 097af...362
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Har lurt på det samme, jeg elsker fotball og Premier League. Har hatt favorittlag siden jeg var jentungen, ser alle forballkamper jeg kan få med meg i PL OG CL. Kan reglene, følger med og er oppriktig intressert. Takk og pris er min mann og sønn også det, så vi er enige om fjernkontrollen.

Vet ikke hvor mange ganger andre damer og menn har utrykket sjokk når de hører dette, når vi er mange foreldre samlet, så velger jeg prate fotball med fedrene hehe.

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kvinnelige programmerere innen dataspillverden? Da blir det snart gitt ut et dataspill med Barbie altså? Jeg er sikker på gamerne føler seg kjempetruet! :skratte:

Anonymous poster hash: 097af...362

Akkurat det jeg tenkte også.

Dessuten lurer jeg på hvor mange kvinnelige programmerere det finnes. Det innlegget der oser av bullshit, og det vet alle. Det er en grunn til at menn har vært de som har laget alle mulige spill som kan være fra actionfylte til spill der man må løse koder for å komme seg videre.

Lurer på hva kvinnelige programmererne vil lage. Et spill som lærer andre kvinner å håndtere hverdagen med sminke, facebook, cafebesøk og netflix?

Anonymous poster hash: fbd37...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg tenkte også.

Dessuten lurer jeg på hvor mange kvinnelige programmerere det finnes. Det innlegget der oser av bullshit, og det vet alle. Det er en grunn til at menn har vært de som har laget alle mulige spill som kan være fra actionfylte til spill der man må løse koder for å komme seg videre.

Lurer på hva kvinnelige programmererne vil lage. Et spill som lærer andre kvinner å håndtere hverdagen med sminke, facebook, cafebesøk og netflix?

Anonymous poster hash: fbd37...be4

Kvinnelige programmerere finnes da. Om ikke i spill kanskje så innen data generelt.

Anonymous poster hash: 8d5ad...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange kvinner som liker det, men vil vel anta et flertallet ikke er spesielt interissert i hva du nevner.



Anonymous poster hash: f8d47...abf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kvinnelige programmerere innen dataspillverden? Da blir det snart gitt ut et dataspill med Barbie altså? Jeg er sikker på gamerne føler seg kjempetruet! :skratte:

Anonymous poster hash: 097af...362

Dataspill med barbie kom i grunn ut for kanskje 10 år siden.

Anonymous poster hash: 89731...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke liker

Sport

sciences fiction

fantasy

data\video spill

Sex

Anonymous poster hash: b5dfd...dab

Det er ikke slik. Det bare virker slik utifra hvilke miljøer man henger i

Bare se på cosplaymiljøene. Alle der digger sci-fi, spill, fantasy. Og cons blir jo regjert av damer nå. Nesten umulig å se en eneste mann :P

Og joda, det finnes mange kvinnelige programmerere m.m

Om man tror noe annet så er man naiv og trenger en reality check

Endret av Hello Kitte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker nok alt det der, men den store majoriteten er nok mannfolk :) Akkurat som med interiør og mote. Menn liker det også, men flertallet er utvilsomt kvinner.

Har heller ikke hørt at kvinner ikke liker sex. Tror nok at vi er minst like gale etter det som dere menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte du med på det gamergate-pisset på Twitter? Det handlet for det meste om akkurat dette. Mitt inntrykk er at det finnes en del usikre personer der ute som følte seg truet av kvinners inntog i videospillverdenen. Kvinner/jenter utgjør allerede nesten halvparten av markedet og stadig flere spill utgis av kvinnelige programmerere. Og det blir ikke sett på med blide øyne, for å si det mildt.

Hvorfor skal man føle seg truet av det? Haha den skjønte jeg ikke.

Det finnes ingen profesjonelle kvinnelige gamere som konkurrerer i topp ligaene innen eSport.

I topp divisjonene i Starcraft, CS, WoW, League of legends, Dota 2, Smite, heartstone, heroes of the storm, Call of duty, Mortal Kombat og Street Fighter så er det BARE gutter som spiller.

Så hvorfor skal gutter føle seg truet når jenter spiller på et ekstremt lavere nivå ? Det er ikke bare i topp divisjoner jenter presterer dårlige men også i raid guilds i diverse MMO's. Nesten all top tier guilds i verden består hovedsakelig av gutter.

Alt det her gjelder ikke bare om data spill men også sjakk. Hvorfor har det seg at det nesten alle uten unntak er menn som dominerer sjakk verden og at kvinner holder en mye lavere nivå? her kan vi ikke skylde på fysiske fordeler som menn har, for sjakk og eSport handler om dypt strategisk tenkning, logikk, rasjonalitet , løsningsorientert mentalitet og evnen til å se flere trekk frem i tid.

Vet du hva et dårlig ugjennomtenkt trekk i sjakk heter? Det heter et "jentetrekk".

http://www.vg.no/sport/sjakk/hevder-menn-er-bedre-programmert-enn-kvinner-for-aa-lykkes-i-sjakk/a/23439300/

Ellers så er det sant du sier at hunnkjønn er like representert innen gaming som menn - men det er ikke ekte spill de spiller, men candy crush, the sims, farmville og annet facebook drit.

Tviler som sagt på at gutter føler seg truet av jenter som spiller på ekstremt lavere nivåer. Og din spekulasjon om at jenters inntog i spillverden blir ublidt sett på er 100% grunnløs. Faktisk setter mange gutter pris på mangfoldet - all forskning viser til at jenter får flere gaver og mer hjelp i f.eks MMO's enn gutter gjør. Siden jenter ikke er så flinke til å spille så vekkes forsørger innstiktet i nerdene å pøser de ned med gull og items haha.

Samme gjelder på twitch gaming streams, de eneste guttene som får donasjoner der er de som er usedvanlig flink. Men jenter derimot, det holder at de har store jur så pøser det inn med penge donasjoner til tross for at de suger pikk i spillet de streamer.

Kjenner ei twitch streamer med melon jur som tjente nok penger på streams til å kjøpe seg en tur til usa, til hellas, til frankrike og en ny pc til 40 000 kr og 3 dataskjermer på bare 4 måneder. alt hu gjorde var å streame spill, men hu var og er ufattelig dårlig haha. Uansett så beviser det at spekulasjonen din er grunnløs og fordomsfull.

jenter har det faktisk lettere i gaming communities enn menn til tross for at jenter generelt er mye dårligere spillere

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skal man føle seg truet av det? Haha den skjønte jeg ikke.

Det finnes ingen profesjonelle kvinnelige gamere som konkurrerer i topp ligaene innen eSport.

I topp divisjonene i Starcraft, CS, WoW, League of legends, Dota 2, Smite, heartstone, heroes of the storm, Call of duty, Mortal Kombat og Street Fighter så er det BARE gutter som spiller.

Så hvorfor skal gutter føle seg truet når jenter spiller på et ekstremt lavere nivå ? Det er ikke bare i topp divisjoner jenter presterer dårlige men også i raid guilds i diverse MMO's. Nesten all top tier guilds i verden består hovedsakelig av gutter.

Alt det her gjelder ikke bare om data spill men også sjakk. Hvorfor har det seg at det nesten alle uten unntak er menn som dominerer sjakk verden og at kvinner holder en mye lavere nivå? her kan vi ikke skylde på fysiske fordeler som menn har, for sjakk og eSport handler om dypt strategisk tenkning, logikk, rasjonalitet , løsningsorientert mentalitet og evnen til å se flere trekk frem i tid.

Vet du hva et dårlig ugjennomtenkt trekk i sjakk heter? Det heter et "jentetrekk".

http://www.vg.no/sport/sjakk/hevder-menn-er-bedre-programmert-enn-kvinner-for-aa-lykkes-i-sjakk/a/23439300/

Ellers så er det sant du sier at hunnkjønn er like representert innen gaming som menn - men det er ikke ekte spill de spiller, men candy crush, the sims, farmville og annet facebook drit.

Tviler som sagt på at gutter føler seg truet av jenter som spiller på ekstremt lavere nivåer. Og din spekulasjon om at jenters inntog i spillverden blir ublidt sett på er 100% grunnløs. Faktisk setter mange gutter pris på mangfoldet - all forskning viser til at jenter får flere gaver og mer hjelp i f.eks MMO's enn gutter gjør. Siden jenter ikke er så flinke til å spille så vekkes forsørger innstiktet i nerdene å pøser de ned med gull og items haha.

Samme gjelder på twitch gaming streams, de eneste guttene som får donasjoner der er de som er usedvanlig flink. Men jenter derimot, det holder at de har store jur så pøser det inn med penge donasjoner til tross for at de suger pikk i spillet de streamer.

Kjenner ei twitch streamer med melon jur som tjente nok penger på streams til å kjøpe seg en tur til usa, til hellas, til frankrike og en ny pc til 40 000 kr og 3 dataskjermer på bare 4 måneder. alt hu gjorde var å streame spill, men hu var og er ufattelig dårlig haha. Uansett så beviser det at spekulasjonen din er grunnløs og fordomsfull.

jenter har det faktisk lettere i gaming communities enn menn til tross for at jenter generelt er mye dårligere spillere

:klappe:

Men ikke forvent noe svar fra AB. Hvis jeg var henne ville jeg ikke visst hva jeg skulle svare.

Anonymous poster hash: fbd37...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kvinne som studerer til master innenfor Informatikk, og som er lidenskapelig opptatt av alt det overnevnte (med mulig unntak av sport), så vil jeg i grunnen si at dette er relativt støtende lesning, når flertallet her kommer med påstander som "menn og kvinner er forskjellige" og "slik er det jo". Men slik er det jo ikke. Er massevis av kvinner som liker både fantasy og videospill.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/18/52-percent-people-playing-games-women-industry-doesnt-know

Gamle stereotypier henger i, og lever tydeligvis i beste velgående. Selv hadde jeg en noe ubehagelig ungdomstid, ettersom jeg følte at det jeg drev med på fritiden var "lite feminint", og at jeg dermed måtte "skjule" det for vennene mine og dermed leve et slags dobbeltliv. Frem til det kom frem i lyset at de fleste venninnene mine levde tilsvarende dobbeltliv i frykt for å bli sett på som "guttete".

Nå er jeg veldig lykkelig, når jeg er åpen om hvem jeg er og hva jeg liker. Jeg og studievenninne mine spiller videospill hver fredag, og kan sitte på skolen og diskutere science fiction, fantasybøker og Game of Thrones uten at vi føler oss mindre kvinnelige av den grunn. Majoriteten er ikke mannfolk; det virker bare slik fordi samfunnet får oss til å tro det.



Anonymous poster hash: ad722...26e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva kvinnelige programmererne vil lage. Et spill som lærer andre kvinner å håndtere hverdagen med sminke, facebook, cafebesøk og netflix?

Anonymous poster hash: fbd37...be4

Svært så nedlatende du måtte være da. Føler deg høyt hevet over kvinner kun i kraft av å være mann?

:klappe:

Men ikke forvent noe svar fra AB. Hvis jeg var henne ville jeg ikke visst hva jeg skulle svare.

Anonymous poster hash: fbd37...be4

Morsomt egentlig da at du ikke klarte å få med deg at svaret hans ikke var til en AB men til en som postet med nick.

Anonymous poster hash: 8d5ad...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så nedlatende du måtte være da. Føler deg høyt hevet over kvinner kun i kraft av å være mann?

Morsomt egentlig da at du ikke klarte å få med deg at svaret hans ikke var til en AB men til en som postet med nick.

Anonymous poster hash: 8d5ad...331

Så godt å se at du kjemper en kamp for kvinners følelser. Jeg derimot bryr meg lite om dine forsøk på hva enn du prøver deg på.

Jeg sier ikke at kvinner absolutt ikke kan lage bra spill eller bli bra programmerere. Men det er en grunn til at menn dominierer. De er flinkere. Så da er det best å overlate slikt avansert arbeid til gutta, sånn at de heller kan fokusere på å blogge og lage cupcakes.

Anonymous poster hash: fbd37...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...