AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er singel, men har møtt en jeg har hatt regelmessig sex og kommer sikkert til å ha mere sex med. Jeg er ikke klar for noe forhold så det er kun snakk om et seksuelt forhold, så vi bruker kondom. Men, for 3 uker siden gikk det hull på kondomet å jeg tok nødprevensjon. Jeg kan på ingen måte bli gravid nå, det hadde vært krise! Så i frykt for at kondomet skal svikte flere ganger lurer jeg på om jeg rett og slett skal begynne med fast prevensjon itilegg. Hva gjør dere andre single jenter? Anonymous poster hash: 29681...d11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har gått på p-piller i mange år (aldri vært i forhold). Syns det er veldig praktisk mtp mensen om sommeren/ferie f.eks. Anonymous poster hash: dcb43...586 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg går fast på p-piller, da har jeg mulighet til å regulere mensen i tillegg. Anonymous poster hash: 9ce57...57f 1
peppermyntete Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har også gått på p-piller hele tiden og brukte kondom i tillegg helt til jeg fikk meg kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg vil si at å unngå hormonell prevensjon er en fordel. Så lenge jeg er singel unngår jeg derfor p-piller (og annen hormonell prevensjon), og bruker kun kondom. Dersom jeg blir gravid (til tross for ansvarlig oppførsel med riktig bruk av kondom under hvert eneste samleie), får jeg heller ta abort. Anonymous poster hash: 5a8f7...7a1 1
Florence Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har gått på p-piller i mange år for min egen skyld (regelmessig mens, mindre smerter osv) og bruker alltid kondom. Dobbel sikkerhet i tilfelle kondomet sprekker.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Jeg vil si at å unngå hormonell prevensjon er en fordel. Så lenge jeg er singel unngår jeg derfor p-piller (og annen hormonell prevensjon), og bruker kun kondom. Dersom jeg blir gravid (til tross for ansvarlig oppførsel med riktig bruk av kondom under hvert eneste samleie), får jeg heller ta abort. Anonymous poster hash: 5a8f7...7a1 Vil helst unngå den situasjonen at jeg må ta et valg på det. Er allerede mamma og tror det ville vært veldig psykisk tungt for meg å ta en slik avgjørelse (noe det såklart er for alle) Hvordan er det med spiral? Er ikke det ganske lite hormoner i det? Eller hvertfall mindre enn i p piller. Anonymous poster hash: 29681...d11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Jeg bruker p-piller for min egen del, mot smerter og for å få en regelmessig syklus. Et pluss at det hindrer uønsket svangerskap. Anonymous poster hash: 94a4f...bbd
Florence Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Vil helst unngå den situasjonen at jeg må ta et valg på det. Er allerede mamma og tror det ville vært veldig psykisk tungt for meg å ta en slik avgjørelse (noe det såklart er for alle) Hvordan er det med spiral? Er ikke det ganske lite hormoner i det? Eller hvertfall mindre enn i p piller.Anonymous poster hash: 29681...d11 Tror kobberspiral er hormonfri
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Jeg sluttet på p-piller siden jeg uansett skulle bruke kondom ved nye partnere. Skjedde det samme med meg - kondomet sprakk en gang, måtte ta nødprevensjon - som ikke fungerte... Etter det startet jeg rett opp på p-piller igjen, bedre med dobbel beskyttelse. Nå ble det ikke til at jeg hadde flere partnere før jeg møtte mannen min. Anonymous poster hash: d64a4...ec0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Tror kobberspiral er hormonfri Men har ikke den voldsomme og uregelmessigheter blødninger som bivirkning. Bare det er jo prevensjon i seg selv.Anonymous poster hash: 29681...d11
Florence Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Men har ikke den voldsomme og uregelmessigheter blødninger som bivirkning. Bare det er jo prevensjon i seg selv.Anonymous poster hash: 29681...d11 Jeg kjenner bare ei som har kobberspiral og hun har ikke slitt med det. Så det spørs jo hvordan du reagerer på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå