AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men føler at jeg må lufte tankene mine litt. I natt skal jeg reise til Tyrkia sammen med mor, søster og hennes mann. I den siste måneden har jeg hatt forferdelig angst for å reise, jeg har gledet meg flere måneder til å reise men nå vil jeg bare være hjemme. Vi skal være borte i ei uke. Jeg begynte med Lykkepillen igjen i april etter en liten pause på halvt år, vet ikke om det kan være en årsak til angsten min, har nok vært litt ustabil i humøret det siste halve året pga det, med sinne og depresjon. I går kveld toppet det seg fullstendig for meg nå når det nærmer seg avreise, fikk panikkangst og trodde jeg skulle dø. Jeg skjønner bare ikke at jeg skal reagere sånn, normalt sett så skal man jo glede seg til dette... Men heldigvis har jeg en samboer som støtter meg fullt ut og beroliger meg så godt han kan. Jeg har begynt å pakke, og prøver å ta en time av gangen å ikke tenke så mye på reisen. Men det er verst om kvelden og natta, så tar jeg en del beroligende tabletter for å fungere litt. Men så tenker jeg, kan det være fremmedfrykt, redd for nye ting, nye plasser??? Er det noen innpå her som har hatt det sånn som meg? Beklager hvis dette ble litt rotete forklart... Anonymous poster hash: 6a1dd...ae8
Florence Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Det er ikke selve flyreisen du har angst for da?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har tenkt på det også, men jeg har tatt fly før og da har det gått bra, plages ikke med flyskrekk. Anonymous poster hash: 6a1dd...ae8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har det litt på samme måten som deg. Får alltid litt panikk før jeg skal reise. Det er vel fordi jeg liker meg best i trygge, kjente omgivelser og liker å ha kontroll og stabilitet. Anonymous poster hash: 6a07d...98b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Da jeg begynte på lykkepiller så fikk jeg ofte urasjonell angst og panikkangst av ting jeg aldri har hatt angst for. Du skal ikke se bort fra at det er bivirkninger. Prøv å tenk positivt, ta berolgende om det trengs. Ta det rolig. Det går nok helt bra! Anonymous poster hash: 2974f...f7c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Men prøv å tenk på at du tross alt ikke skal reise alene. Du har familien din med deg! Og en del av angsten vil nok helt sikkert forsvinne når du bare har fått kommet frem til landet Anonymous poster hash: 6a07d...98b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 TS her. Tusen takk for svar. Desverre så klarte jeg ikke å reise, fikk total angstanfall i gårkveld. Det ble så ille at moren min måtte komme å roe meg ned, å til slutt besvimte jeg. Har aldri vært så ille som i går kveld, jeg ble veldig redd. Vi ble enige om at jeg er for syk til å reise, er så lei meg og har dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å bli med. Har hatt en del panikkangst idag også, i tillegg har jeg kastet opp å klarer ikke holde på maten. Men skal til lege på fredag da, så håper jeg får hjelp da. Anonymous poster hash: 6a1dd...ae8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Husk at reise skal være kos. Du ble/er syk, og da bør du ikke dra på noe som gjør deg sykere. Senere vil du kunne bli frisk, og glede deg over å dra på turer. Men først må du fokusere på å bli frisk! Jeg liker meg også i trygge omgivelser, men er mer redd for å måtte på do/ikke ha muligheten til å kunne gå på do eller spise eller vaske hender osv... Det er bare det hele "ukjent sted" begrepet jeg ikke liker. Anonymous poster hash: 07fd2...7b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå