Gå til innhold

Ekstrem pms


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får pms ca. 10 dager før mensen og disse symptomene varer også under hele mensen som varer ca. 5 dager, dvs. til sammen ca. 15 dager. I disse 15 dagene blir jeg ekstremt sjalu, sårbar, føler ingen mening med livet, tolker alt negativt som kjæresten sier og føler for å gråte mange av dagene.I tillegg får jeg ofte feber flere av dagene og er veldig trøtt og sliten. Orker nesten ingenting. Jeg har vært hos legen og sjekket jernlagre og vitaminer og alt er i orden. Går også på Feminol og nattlysolje og syntes det virket litt forrige måned, men ikke denne måneden. Spiser ellers sunt og regelmessig og drikker lite kaffe. Forholdet mitt har holdt på å ta slutt flere ganger pga. sjalusien og alle kranglene som oppstår i denne perioden. Hva gjør dere andre som har like sterk pms når det gjelder å klare å få det til å fungere med kjæresten? Og hva gjør dere ellers mot alle symptomene?



Anonymous poster hash: 77cf2...525
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har lignende symptomer?

TS



Anonymous poster hash: 77cf2...525
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det sånn ja. Det som hAr hjulpet LITT er å kutte absolutt alt sukker hele måneden.

Anonymous poster hash: 76148...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det sånn ja. Det som hAr hjulpet LITT er å kutte absolutt alt sukker hele måneden.

Anonymous poster hash: 76148...e8c

Det har jeg allerede kuttet ut. Det eneste med sukker jeg bruker er matfløte og knekkebrød. :/

TS

Anonymous poster hash: 77cf2...525

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg allerede kuttet ut. Det eneste med sukker jeg bruker er matfløte og knekkebrød. :/

TS

Anonymous poster hash: 77cf2...525

Og så frukt og bær, da.

TS

Anonymous poster hash: 77cf2...525

Skrevet

oi, det var verre enn min. Jeg blir ikke sjalu, men jeg kan bli fryktelig lei meg og fornærmet uten å vite hvorfor, og da går det som regel ut over den som sitter nærmest - som er kjæresten min!

Det vi gjør som hjelper er at jeg har det vi har kalt for "furteskjorta" som jeg kan ta på meg når det står på som verst. Haha, da vet kjæresten min at her er det muligheter for utbrudd som ikke må tas på alvor. Litt som å henge opp rødt flagg hvis det er hai i vannet. (Bare at jeg er mye farligere, haha! Neida. Joda.)

Det har fungert så bra at vi kan le av utbruddene. :laugh: Jeg tar den på når jeg merker at jeg begynner å bli sur for at han for eksempel har glemt å spørre meg om jeg har sovet godt den natten... da skjønner til og med jeg at følelsene er helt på tuppa. Og så tar jeg skjorta på, og da kan jeg være så sur jeg bare vil! Når han spør meg hva jeg er sur for, så kan jeg si rett ut at han var en dust som ikke spurte meg om jeg hadde sovet godt - og etter å ha forsøkt å holde maska til ære for min indignasjon, så blir det bare morsomt.

Furteskjorta gjør at jeg kan flashe med følelsene mine så mye jeg vil, og han vet at han ikke må ta alt jeg er sur for alvorlig. Win win! :)

Kutte ut sukker!??! Herlighet, jeg hadde dødd uten å få sniffe litt på en sjokolade den uka der! :fnise:

Her er furteskjorta mi:

post-69032-0-93574200-1431462473_thumb.j

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

oi, det var verre enn min. Jeg blir ikke sjalu, men jeg kan bli fryktelig lei meg og fornærmet uten å vite hvorfor, og da går det som regel ut over den som sitter nærmest - som er kjæresten min!

Det vi gjør som hjelper er at jeg har det vi har kalt for "furteskjorta" som jeg kan ta på meg når det står på som verst. Haha, da vet kjæresten min at her er det muligheter for utbrudd som ikke må tas på alvor. Litt som å henge opp rødt flagg hvis det er hai i vannet. (Bare at jeg er mye farligere, haha! Neida. Joda.)

Det har fungert så bra at vi kan le av utbruddene. :laugh: Jeg tar den på når jeg merker at jeg begynner å bli sur for at han for eksempel har glemt å spørre meg om jeg har sovet godt den natten... da skjønner til og med jeg at følelsene er helt på tuppa. Og så tar jeg skjorta på, og da kan jeg være så sur jeg bare vil! Når han spør meg hva jeg er sur for, så kan jeg si rett ut at han var en dust som ikke spurte meg om jeg hadde sovet godt - og etter å ha forsøkt å holde maska til ære for min indignasjon, så blir det bare morsomt.

Furteskjorta gjør at jeg kan flashe med følelsene mine så mye jeg vil, og han vet at han ikke må ta alt jeg er sur for alvorlig. Win win! :)

Kutte ut sukker!??! Herlighet, jeg hadde dødd uten å få sniffe litt på en sjokolade den uka der! :fnise:

Her er furteskjorta mi:

Haha! Jeg tror jeg bare hadde fått enda mere fnatt av å gå med ei slik t-skjorte. Kanskje vi får finne opp en spesiell kode eller noe.

TS

TS

Anonymous poster hash: 77cf2...525

Skrevet

Haha! Jeg tror jeg bare hadde fått enda mere fnatt av å gå med ei slik t-skjorte. Kanskje vi får finne opp en spesiell kode eller noe.

TS

TS

Anonymous poster hash: 77cf2...525

"Code RED! I repeat, we have a code red!"

Men sånn på alvor - det er virkelig kjempesynd at du sliter sånn med dette. Jeg synes det er ille nok når jeg føler meg fullstendig overmannet av hormoner, og ikke kan stole på hvilke følelser som deiser ned i kroppen. Håper virkelig at du har en tålmodig kjæreste, og at dere kan snakke om det som det problemet det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...