Gå til innhold

Ny bil, spørsmål om innbytte!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Som emnet sier,

Jeg vurderer å få meg ny bil og lurer på åssen det fungerer når nåværende bil er mer verd en byttebilen?

Må bilselger betale mellomlegg?

Takk



Anonymous poster hash: 3e2c7...098
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker fra forhandler eller? Husk bare at bilforhandlere skal gjøre penger på dette, så du får aldri en fair pris i din favør ved innbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker fra forhandler eller? Husk bare at bilforhandlere skal gjøre penger på dette, så du får aldri en fair pris i din favør ved innbytte.

Ja, mente selvfølgelig forhandler, sorry!

Anonymous poster hash: 3e2c7...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at du da blir tilbudt en ekstra dårlig pris. Spesielt hvis du selger en bil som ikke er fra merket forhandleren fører.

Sist jeg kjøpte bil sa forhandler (eller oppkjøperen hos forhandler) "du blir sikkert skuffet nå, men.." og tilbød meg 15 000 for min gamle bil. Han sa også at hvis det er noe galt med den så trenger ikke du fikse det, det ordnet de. Jeg ble glad, for visste at den måtte fikses for minst 13 000 før salg, og selv da var den verdt maks ca 25 000. Så for min del var det veldig greit å ta innbytte :) Vanligvis får man derimot en veldig dårlig pris (fått tilbud om 10 000 før for en bil som var helt i orden og verdt 45 000. Solgte den i stedet selv for 45 000).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forvente få ca 5-10% mer for bilen når en selger selv.

Eksemplevis har jeg en innbyttebil som har en verdi på 350k, ny bil har en verdi på 250k.

Restlån er på 290k

Hva gjør en forhandler i en slik situasjon? Og hvordan blir det mot banken?



Anonymous poster hash: 3e2c7...098
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...