AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har en kjæreste som sliter med ereksjonssvikt når han må bruke kondom, så tenkte å begynne med p-piller før vi skal på vår første ferie sammen. Men så kom plutselig mensen halvannen uke tidlig forrige gang (den pleier alltid være til riktig tid så temmelig sur da ja..), så nå er jeg redd for at den skal komme akkurat når vi skal på tur... Om mensen oppfører seg som den skal skal den nå komme en uke før jeg skal ha mensen. Men om jeg begynner på p-pillene ved neste mens vil jo mensen komme tre uker etter, når jeg skal ta sukkerpillene. Når ca kommer mensen når man tar sukkerpillene? Kommer den etter et par-tre dager? Eller er det første sukkerpilledag omtrent? Og er det noen som har prøvd å hoppe over sukkerpillene allerede på første brett? Er redd det likevel kommer til å bli kluss. Det er Yasmin jeg har fått. Alternativet er å ikke begynne på pillene før ferien er over, men det er jo likevel ingen garanti for at mensen ikke kommer noen dager tidlig og ødelegger moroa. Og om han ikke får den opp pga kondomet på ferien er det jo litt kjipt det også.. Anonymous poster hash: 27a26...df4
peppermyntete Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Når du får mensen på sukkerpillene kan variere, jeg får enten på dag 2 eller 4 for eksempel (enkelte ganger på dag 6). Det er ikke anbefalt å hoppe over mensen når man nettopp har begynt på p-piller. Hormonene klusser uansett med systemet ditt, så du kan få mellomblødninger også.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Å begynne på p piller like før en ferie, er ikke lurt. Du kan lese i flere tråder her inne om jenter som sliter med mellomblødninger, og uberegnelige blødninger når de begynner på p piller. Du kan således risikere at du blør hele ferien, på nyoppstartede p piller. Uregelmessig mens pleier og å være noe som gjør leger skeptiske til å skrive resept på p piler. Bestill deg legetime og diskuter med legen!Anonymous poster hash: 7c1e1...5d3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Å begynne på p piller like før en ferie, er ikke lurt. Du kan lese i flere tråder her inne om jenter som sliter med mellomblødninger, og uberegnelige blødninger når de begynner på p piller. Du kan således risikere at du blør hele ferien, på nyoppstartede p piller. Uregelmessig mens pleier og å være noe som gjør leger skeptiske til å skrive resept på p piler. Bestill deg legetime og diskuter med legen!Anonymous poster hash: 7c1e1...5d3 Det har jeg gjort. Det er jo han som skrev ut resepten.. Og det er én mens som kom for tidlig. Legen sa ingenting på dette. Jeg diskuterte også ferie-problemstillingen med ham, men han sa at det var helt kurrant å hoppe over mensen selv på første brettet. Men om han skjønner hvor kjipt det er å få mensen på kjæresteferie vet jeg ikke, så lurte på om noen har faktisk erfaringer her. Anonymous poster hash: 27a26...df4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå