AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Hei Jeg sliter med kviser i ansiktet og på ryggen. Jeg er 25 år gammel og trenger hjelp da problemet gradvis har blitt verre de siste månedene. Jeg sluttet på p-piller etter 9 års sammenhengende bruk i høst og fikk da utbrudd av kviser i ansiktet. Jeg var ikke veldig plaget med kviser i puberteten, men har nå 5-10 store, vonde og sjenerende kviser i ansiktet til enhver tid. Har prøvd ulike hudpleieserier fra apoteket uten bedring. Fikk Skinoren av lege i februar, men opplever lite bedring. De siste par månedene har jeg også fått kviser på ryggen.. Jeg får store underjordiske kviser i ansiktet og små røde nupper over store deler av ryggen. Jeg er nok hormonelt ustabil etter p-pilleslutt og en tidlig spontanabort i mars, men jeg vet ikke hvor mye dette kan ha å si for kvisene? Noen med tips til løsninger, anbefalinger av produkter e.l? Hjelp!Anonymous poster hash: 16fa7...4f4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Da jeg sluttet på Diane, fikk jeg også kvisene tilbake. Nå bruker jeg en krem/salve som heter Epiduo, den fungerer greit i ansiktet. Men det blir for mye job (og dyrt!) å smøre den utover hele rygget, overarmene og brystet, så der har jeg fremdeles kviser, dessverre Vil anbefale deg å prøve Epiduo! Helst skulle jeg gått tilbake til Diane-pillen, men min nye fastlege nekter å skrive dem ut.... Anonymous poster hash: 5486b...6a8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Da jeg sluttet på Diane, fikk jeg også kvisene tilbake. Nå bruker jeg en krem/salve som heter Epiduo, den fungerer greit i ansiktet. Men det blir for mye job (og dyrt!) å smøre den utover hele rygget, overarmene og brystet, så der har jeg fremdeles kviser, dessverre Vil anbefale deg å prøve Epiduo! Helst skulle jeg gått tilbake til Diane-pillen, men min nye fastlege nekter å skrive dem ut.... Anonymous poster hash: 5486b...6a8 Takk for tips! Har du prøvd noen produkter for resten av kroppen? Vet at Basiron har en wash som kan brukes mot kviser på ryggen, men haf ikke testet den ennå..Anonymous poster hash: 16fa7...4f4
Rosewood Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Jeg opplevde akkurat det samme. Jeg gikk før på Microgynon, og fikk da sånn 2-3 kviser i ansiktet, hadde alltid minst to på haken. Jeg var aldri plaget med kviser før det, så jeg sluttet på pillen, i håp om at kvisene skulle gå bort, for jeg hadde jo lest at hormonene kunne få frem kvisene. De gikk ikke bort, det ble mye verre. Jeg fikk da sånn 10 kviser minst, helst på haken og i pannen, og hver gang noen gikk bort, så kom det nye igjen. De var underjordiske, kjempevonne og betente. Jeg ble da mildt sagt drittlei så jeg bestilte time hos fastlege. Hun ga meg da resept på Diane p-piller, og satte meg på en antibiotika kur som heter Tetralysal. Gikk da på den kuren i 6 uker tror jeg? Og så hadde jeg en ny time, og fikk en til Tetralysal kur som jeg skulle gå på i 4 uker, Epiduokrem og fortsette med Diane. Huden min ble kjempefin! Jeg har overhodet ingen kviser, og det er så deilig. Nå går jeg bare på Diane og bruker den Epiduo kremen hver kveld. Fortsatt ingen kviser. Vil anbefale deg å bestille time hos legen din, så kan han/hun undersøke deg og finne frem til en kur som passer deg
Chrizzern Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Den 12. mai 2015 at 20.46, Rosewood skrev: Jeg opplevde akkurat det samme. Jeg gikk før på Microgynon, og fikk da sånn 2-3 kviser i ansiktet, hadde alltid minst to på haken. Jeg var aldri plaget med kviser før det, så jeg sluttet på pillen, i håp om at kvisene skulle gå bort, for jeg hadde jo lest at hormonene kunne få frem kvisene. De gikk ikke bort, det ble mye verre. Jeg fikk da sånn 10 kviser minst, helst på haken og i pannen, og hver gang noen gikk bort, så kom det nye igjen. De var underjordiske, kjempevonne og betente. Jeg ble da mildt sagt drittlei så jeg bestilte time hos fastlege. Hun ga meg da resept på Diane p-piller, og satte meg på en antibiotika kur som heter Tetralysal. Gikk da på den kuren i 6 uker tror jeg? Og så hadde jeg en ny time, og fikk en til Tetralysal kur som jeg skulle gå på i 4 uker, Epiduokrem og fortsette med Diane. Huden min ble kjempefin! Jeg har overhodet ingen kviser, og det er så deilig. Nå går jeg bare på Diane og bruker den Epiduo kremen hver kveld. Fortsatt ingen kviser. Vil anbefale deg å bestille time hos legen din, så kan han/hun undersøke deg og finne frem til en kur som passer deg Litt sent og plutselig, men hvor lang tid tok det før Tetralysalen ga effekt? Går på dem selv nå, har snart gått en uke siden jeg begynte, og jeg vet ikke om jeg kan se noen forskjell :-| annet enn at det ser ut som om huden min jobber veldig hardt for å presse dritten opp mot overflaten
Rosewood Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 1 time siden, Chrizzern skrev: Litt sent og plutselig, men hvor lang tid tok det før Tetralysalen ga effekt? Går på dem selv nå, har snart gått en uke siden jeg begynte, og jeg vet ikke om jeg kan se noen forskjell :-| annet enn at det ser ut som om huden min jobber veldig hardt for å presse dritten opp mot overflaten Det vil ta noen uker før du merker forbedring, du må gi det ihvertfall en måned. Frem til da så vil, som du sier, huden jobbe med å få ut alle avfallstoffene som ligger under huden og gir kviser. Det vil på en måte bli litt verre før der blir mye bedre hos meg var det alltid en eller to kviser som var på vei ut når de andre holdt på å gå vekk. Så tetralysalen fikk liksom alt ut, og så var det stopp
Chrizzern Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 2 timer siden, Rosewood skrev: Det vil ta noen uker før du merker forbedring, du må gi det ihvertfall en måned. Frem til da så vil, som du sier, huden jobbe med å få ut alle avfallstoffene som ligger under huden og gir kviser. Det vil på en måte bli litt verre før der blir mye bedre hos meg var det alltid en eller to kviser som var på vei ut når de andre holdt på å gå vekk. Så tetralysalen fikk liksom alt ut, og så var det stopp Åh, det var godt å høre! Har omtrent ikke snakket med noen som har erfaring med tablettene, og vet liksom ikke hva jeg kan forvente... Jeg vil jo helst se resultater så fort som mulig, men jeg antar at jeg får smøre meg med tålmodighet enda litt til! Går du fremdeles på pillene eller hvordan er tilstanden nå?
Rosewood Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 12 minutter siden, Chrizzern skrev: Åh, det var godt å høre! Har omtrent ikke snakket med noen som har erfaring med tablettene, og vet liksom ikke hva jeg kan forvente... Jeg vil jo helst se resultater så fort som mulig, men jeg antar at jeg får smøre meg med tålmodighet enda litt til! Går du fremdeles på pillene eller hvordan er tilstanden nå? Ja tålmodighet må virkelig til her! Jeg går fremdeles på Diane ja, p-pillene, også har jeg en salve som heter Epiduo, som skal hjelpe mot kviser og hudormer. Den smører jeg på ca 3 ganger i uka på de utsatte områdene (hake, nese, nederst på pannen). Nå glemte jeg å ta med meg den salven da jeg var borte i juleferien så da fikk jeg to store kviser på haken.. Så nå smører jeg på den salven hver kveld til de er helt vekke også 3 ganger i uka igjen. Så ja det er veldig lett for at de kvisene kommer tilbake hvis man ikke er nøye nok! Hadde jo håpet på at Diane alene skulle være nok, men det tar visstnok litt tid for noen, varierer vel litt fra person til person... Tålmodighet tålmodighet!
Chrizzern Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Hmm, jeg skjønner. Det skal ikke være lett dette her.. Har aldri slitt med kviser og urenheter i løpet av mitt 20 år lange liv, og jeg kjenner at dette tærer skikkelig på selvtillit og humør.. det er det første jeg tenker på når jeg våkner om morgnen men okey, så jeg skal ikke bli fullstendig fra meg dersom huden min "eksploderer" litt nå? Hører folk sier at det er et positivt tegn fordi det betyr at antibiotikaen gjør jobben sin... Fikk også skrevet ut Differin som jeg skal bruke i lag med tablettene, men jeg fikk en stygg reaksjon allerede etter første bruk, med utslett over hele haka, som fremdeles ikke har forsvunnet helt... Er ikke sikker på om jeg tør å bruke den igjen, så jeg kjøpte meg Basiron i stede, og vil gi den et forsøk. Utålmodige meg...takk for at du tar deg bryet med å svare forresten!! Er fint å ha noen å prate med det om som forstår
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå