Gå til innhold

Sjokkene ved å bli mor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var godt forberedt, og hadde hørt om barsel-tårer og såre brystvorter, renselse og rifter.

Men sjokket for meg ble hvor fysisk dårlig jeg var etter fødsel. Svimte av og hadde store smerter (etter klipp) i to uker. Hemorider og forstoppelse. Var helt skjelven i kroppen, null krefter og klarte ikke løfte babyen min i starten. Aldri følt meg på syk som etter fødsel.

Anonymous poster hash: ce930...2c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, hemoroider ja!!! :(

og svetting ...

AnonymBruker
Skrevet

Må føye til:

Tisser på seg daglig og slappe muskler...i opptil 2,5 år etter KS/fødsel!

Anonymous poster hash: e4bb1...1ae

😠

Må også legge til:

-Åreknuter/synlige blodårer på leggene

-Stressymptomer

-Utfordringer i parforholdet

-Ammehjelpen på Rikshospitalet etter KS var elendig og jeg fikk ikke til noe av det: følte meg mye verre og knust etter såkalt "ammehjelp": da var jeg svak og sterkt preget av operasjon/smertestillende/situasjonen: hadde det vært i dag hadde jeg sendt disse elendige søstrene som skulle hjelpe med amming UT av rommet: de stresset meg bare masse opp! Et grufullt minne! 😢

AnonymBruker
Skrevet

Hvor altoppslukende det er! Det er ikke sånn at man får fri når ungen sover. NEI, da skal man planlegge alt til ungen våkner, og man er gjerne så utslitt av søvnmangel at man gruer seg til å gi mat og dusse og dulle når ungen skriker hysterisk i 5 timer.

Og barseltårene. Det er faktisk det noe av verste jeg har opplevd, følelsen av at jorden går under, at du har drept deg selv, at livet er ødelagt osv. Som om noen river ut innvollene dine og tråkker på dem. Fødselen er INGENTING sammenlignet med barseltårer.

Anonymous poster hash: 39f2a...84f

Enig i omtrent alle innlegg her om psykisk og fysisk påkjenning og stress: og du beskriver det bra her du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...