Gå til innhold

Gjestebok på hjemmeside...


Soleie

Anbefalte innlegg

Strever med å få laget en gjestebok på bryllupshjemmesiden vår, har HTML kodene men vet ikke helt hvor de skal legges inn, bruker frontpage...Er det andre og enklere måter å gjøre det på kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det strever jeg også med. Håper du får svar, for da kan kanskje det hjelpe meg også.

Ellers ønsker jeg deg lykke til med bryllupssiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du skal ha en gjestebok må du vel ha en database bak eller en større generator, for du kan ikke lage gjestebok av kun HTML-kode. Eller er denne koden generert fra en ekstern gjestebok du har skaffet deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTML koden har jeg fått av online.no - det er de jeg har hjemmesiden min hos. Koden/teksten henviser såvidt jeg kan se til en database e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da kan du bare sette denne koden inn i en HTML-fil, gjerne en fil som du kan kalle for gjestebok.htm, og legge den ut. Så skal den gjestebok-filen din linke til onlines gjestebok. Ikke så vanskelig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da lager jeg bare et nytt ark/dokument i Frontpage som jeg legger linken i? Eller skriver jeg f.eks gjestebok på index siden og legger inn HTML koden/linken som jeg fikk av online

Har vanligvis peiling på data, men nå føler jeg meg litt lost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

1. Lag først et helt nytt HTML-dokument som du kaller gjestebok.htm

2. Legg inn koden fra Online her.

3. Link fra Index-siden, eller der du linker til underside, til gjestebok.htm.

Vips, det skal være i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig enkelt ut.

Får ikke prøvd det før jeg kommer hjem i kveld dessverre, men nå må jeg jo bare få det til...

Takk for hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd 1-2-3 metoden til "gjest" og fortsatt ikke fått det til. HTML koden som jeg har fått i fra online.no (ligger også på deres hjemmeside som en standard) er

<A HREF=’/guestbook.cgi/guestwrite(brukernavn)”>Gjestebok!!</A

I parentesen er vårt brukernavn skrevet inn.....

Noen som vet hvordan gjestebok kan ordnes... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legge denne koden direkte inn der som du vil ha linken til gjesteboken. Jeg har aldri gjort det på annen måte selv. Men jeg har ikke brukt Frontpage heller, så jeg vet ikke om gjøres annerledes der.

Du kan evt. se på sourcen på siden min: http://home.no/lula/ og se hvordan jeg har lagt inn min gjestebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det stemmer som CecilieB sier, denne koden skal du legge rett ut der du ønsker å ha gjesteboken. Har du f.eks en liten meny på en side, legger du inn denne koden rett etter det siste menypunktet ditt f.eks. Denne koden fungerer som en ren link, og skal da gi deg linken "Gjestebok" som fører deg direkte til din egen gjestebok på Online.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...