Gå til innhold

Vår største drøm!


Tianna

Anbefalte innlegg

I dag ser det ut som jeg er 4 mnd på vei! Blir vist litt oppblåst av dette! :)

Lurer på om jeg skal fortelle sjefen etter på, tenkte å vente til 12 uker.. men vet ikke jeg... hva vist jeg blir mer kvalm, skjønner han det jo læll...

Er jo redd det ikke skal gå bra.. er jo så tidlig ennå, men jeg har jo masse symptomer, det må jo være positivt? Gleder meg så masse 25.o8, da er det tildlig ul!! :D spennende!

Kansje vente med å si noe til da... eller ikke! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal fortelle det til sjefen i morgen tenkte jeg :plystre: ho har hatt ferie frem til nå, så derfor jeg ikke har sagt noe. Men har man et greit forhold til sjefen er det jo greit å dele det. Skulle det gå dårlig så trenger man sikkert noen dager å konme seg på. Og skulle det gå bra.. Som det absolutt gjør så trenger man litt fri fremover til kontroller og slikt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle det til sjefen i morgen tenkte jeg :plystre: ho har hatt ferie frem til nå, så derfor jeg ikke har sagt noe. Men har man et greit forhold til sjefen er det jo greit å dele det. Skulle det gå dårlig så trenger man sikkert noen dager å konme seg på. Og skulle det gå bra.. Som det absolutt gjør så trenger man litt fri fremover til kontroller og slikt :nigo:

 

Gikk det greit? :) Du er jo noen uker lengre enn meg, så da er det jo greit å si det ja :)

Tror jeg venter til uka.. gruer meg litt, for har bare jobbet her 4 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jobba i 6 mnd da jeg fant ut at jeg var gravid, fortalte det til sjefen da jeg skulle på tidlig ul (var jo midt i arbeidstiden). Ble veldig godt mottatt det altså :) Hjalp kanskje at sjefen har fire barn, og den yngste var under året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det greit? :) Du er jo noen uker lengre enn meg, så da er det jo greit å si det ja :)

Tror jeg venter til uka.. gruer meg litt, for har bare jobbet her 4 mnd..

 

Katta er ute av sekken.. Til sjefen i hvertfall :P Det gikk veldig bra. Samtalen gikk ca slik:

Kakao: Du.. det er noe jeg må fortelle deg. Jeg er gravid!

Sjefen: Nei.. er du *stort smil* Så gøy da :nigo:

 

Var deilig å få sagt det da. Jeg har jo en del avtaler fremover med UL, sykehuset, fysio, lege og jm.. Så trenger en del fri :P

 

 

Herregud… Måtte slette resten av det jeg skrev. Jeg trodde jeg var i min egen dagbok :hoho: Er det muuuulig??  :laugh:  :laugh:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jobba i 6 mnd da jeg fant ut at jeg var gravid, fortalte det til sjefen da jeg skulle på tidlig ul (var jo midt i arbeidstiden). Ble veldig godt mottatt det altså :) Hjalp kanskje at sjefen har fire barn, og den yngste var under året...

så bra :) min sjef har også 4 barn.. Men han er så stresset om dagen, så usikker... Men står på jobb nuh, og kvalmen har begynnt.... så er vel ikke lenge til jeg må si no!

 

Katta er ute av sekken.. Til sjefen i hvertfall :P Det gikk veldig bra. Samtalen gikk ca slik:

Kakao: Du.. det er noe jeg må fortelle deg. Jeg er gravid!

Sjefen: Nei.. er du *stort smil* Så gøy da :nigo:

 

Var deilig å få sagt det da. Jeg har jo en del avtaler fremover med UL, sykehuset, fysio, lege og jm.. Så trenger en del fri :P

 

 

Herregud… Måtte slette resten av det jeg skrev. Jeg trodde jeg var i min egen dagbok :hoho: Er det muuuulig??  :laugh:  :laugh:

 

haha :ler:  fort gjort :P

 

Men så bra da :)

Jeg er heldig å slipper å ta så mye fri, da jeg har 3 senvakter i uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å stå på jobb og ikke har noe å gjøre er sikkelig teit! For da blir man jo bare beskymret!! Jeg er så redd dette ikke skal gå bra... Jeg håper så at jeg blir sikkelig kvalm snart!! For nå føler jeg meg ikke gravid... jo jeg har mesenmurringer, eller voksesmerter er det vel nå :) og litt ømme pupper! Jeg vet det er vanlig at det går opp og ned! Men off, så redd man blir!! 

Har nok ikke helt godt opp for meg ennå!

Håper jeg våkner i morgen å er super kvalm, hadde nok føleste mer sant da!

Nå har jo til og med hjerte begynnt å slå, men jeg klarer ikke å skjønne det! 15 dager til UL!

Tror jeg må slutte å være så mye her inne og, for nå i termin gruppa har jo allerede 2 blitt borte... får så vondt av de, og blir så redd selv!

 

Men sjangsen for at dette skal gå bra er jo sååå mye større enn at det ikke skal det! så det må jo bare gå!

Det må nok bare gå opp for meg :)

 

I april er det 93 % sjangs for at jeg er Mamma!!! Det er jo gode ods!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må satse på at de gode oddsene stemmer. Jeg har virkelig trua. Føler alle jeg har hørt om som har brukt lang tid på å bli gravide får babyen på første forsøk :rodmer: 

Var ikke en eneste dråpe blod da jeg gikk gravid første gangen. Og jeg var jo superparanoid i mange mnd når jeg sjekka papiret. :plystre:

Det er ekstra skummelt å lese om folk som mister ja :( Så kan være en ide å ikke sitte og lese for mye. 

 

Dette skal gå bra skal du se. Håper disse 15 dagene flyr!! 

Synes du dagene går fortere når du er på jobb?

Hva slags type jobb har du? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev akuratt å leste dagboka di nå :) Ikke lenge til din Ul :) spennende da :)

 

Ja det jeg å er, så redd vær gang jeg er på do.. Som jeg er ca 30 ganger i døynet!

Men har ikke vært en dråpe en enste gang.. Så det er jo ett godt tegn! :)

 

Jeg jobber i butikk, og det er så stille på kveldene... så de blir så lange!

Bedre på dagen, da rekker man ikke å tenkte på det så mye!

 

Så prøver å tenkte at skulle jeg bli kvalm og sliten nå da, så har jeg sånn sett en fin jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom kvalmen!! Litt glad for det faktsik, selv om at det ikke er veldig godt :P Føles jo mye mere virkelig nå :) Livredd for å kaste opp på en kunde da men.....

 

Men, har jo ikke fortalt sjefen ennå, men ser ut som jeg ikke trenger det.. for tror vi går konkurs!! Redd jeg ikke har en jobb slutten av uka... Vet ikke helt hva jeg tenker nå!! Bare at hvem søren vil ansett meg nå!!

Trodde jo at dette var en trygg jobb.... shit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på dagpenger hvis du ikke får ny jobb, samtidig så er det viktig å huske på at du ikke har noen plikt til å opplyse om du er gravid på et intervju, og ny arbeidsgiver har heller ikke lov til å spørre. Jeg har ikke vært i denne situasjonen, men i liknende der det har vært behov for å sikre inntekt over en noe kortere periode, og da må man bare være fokusert på egne behov :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var dårlige nyheter! :( Men det er bare å søke jobber, de har ikke noe med at du er gravid. Er jo ikke akkurat som om du har planlagt å bytte jobb nå heller, så tipper de har forståelse for det når du forteller at du er gravid i ny jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på dagpenger hvis du ikke får ny jobb, samtidig så er det viktig å huske på at du ikke har noen plikt til å opplyse om du er gravid på et intervju, og ny arbeidsgiver har heller ikke lov til å spørre. Jeg har ikke vært i denne situasjonen, men i liknende der det har vært behov for å sikre inntekt over en noe kortere periode, og da må man bare være fokusert på egne behov :)

Ja, det har jeg vel.. spendt på hvordan det blir med permisonpenger etter vært...

Jeg vet ikke ikke har lov til å spørre, men det er ikke noe jeg vil lyve om heller.. Så mange som sier det til meg, men det får jeg ikke til... Og nå har virkelig kvalmen kommet, og jeg er konstat oppblåst, så tror det blir litt vansklig å ikke si noe :P 

 

Oj, det var dårlige nyheter! :( Men det er bare å søke jobber, de har ikke noe med at du er gravid. Er jo ikke akkurat som om du har planlagt å bytte jobb nå heller, så tipper de har forståelse for det når du forteller at du er gravid i ny jobb

Ja de har jo kansje mer forståelse! Men veldig spendt om jeg blir annsatt...  sett noen jobber, så får jo bare søke da!!

Jeg har jo bare jobbet der jeg er i 4 mnd, så er litt kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Har du blitt informert om rettighetene dine? Om ikke, ta en tur på Nav i morgen. En kamerat av mannen har akkurat vært gjennom det samme, er skikkelig kjipt :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Uff, så utrolig leit! Også på så kort varsel. :( Men slikt kan jo ingen forutse... Trøst deg med at du har gode rettigheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off, det var kipt. Dersom du har uteståande løn som du ikkje får utbetalt, i og med det er ein konkurs, så kan du få ikkje-utbetalt løn i frå lønnsgarantiordninga. Det er et fond som arbeidsgjevar- og arbeidstakarorganisasjonane står bak, men er forholdsvis sikker på at ein ikkje må vere organisert for å kome under ordninga.

Lukke til med jobbsøkinga no da:) og ikkje sei eit pip om graviditet før du har signert papira!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vite litt, men må vel dra på nav på fredag!  Føles veldig uvirkelig ennå ja!

Men det ordner seg vell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det gikk fort. Så utrolig kjipt da. Litt nysgjerrig på hvilken butikk du jobber på jeg da :lur:

 

Dette går sikkert fint. Lurt å ta en tur på nav ja. Håper du får noe smart ut av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk veldig fort! ikke mange timene igjen nå!

Det fine med det er at jeg er sikkelig kvalm nå, så ikke så lett å jobbe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...