SnappleIsland Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Skal reise en uke til Skottland med en venninne og trenger litt hjelp fra dere som har vært der før.. 1. Hvordan komme seg fra Edinburgh til Glasgow? (skal være i Glasgow et par dager på slutten av reisen). Går det tog fra Edinburgh til Glasgow eller blir det buss? 2. Går det dagsturer fra Edinburgh til Loch Ness? Hvis dere har vært, kan dere anbefale noen operatører? 3. Hvordan kommer man seg rundt i Glasgow hvis man reserverer rom litt utenfor bykjernen? går det tog/offentlig transport inn til selve george square hvis man bor på andre siden av elven? Andre tips?
SnappleIsland Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2015 toget går ikke til loch ness... kanskje ta tog til inverness, så buss til loch ness?
Fjomsedyret Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Var en langhelg i Edinburgh i fjor vår, og tok en dagstur til Glasgow. Vi tok toget, som gikk mange ganger i timen og tok ca en time. Mener å huske at det ikke var så dyrt, men prisene varierer veldig mellom de forskjellige avganger og togtyper, så det er lurt å være litt obs når man kjøper billetter! Vi var bare inne i sentrum av Glasgow, så vet dessverre ikke noe om hva som lønner seg når man skal utenfor bykjernen. Var heller ikke i Loch Ness, men så mange reklamer for bussturer dit fra Edinburgh.
SnappleIsland Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2015 Var en langhelg i Edinburgh i fjor vår, og tok en dagstur til Glasgow. Vi tok toget, som gikk mange ganger i timen og tok ca en time. Mener å huske at det ikke var så dyrt, men prisene varierer veldig mellom de forskjellige avganger og togtyper, så det er lurt å være litt obs når man kjøper billetter! Vi var bare inne i sentrum av Glasgow, så vet dessverre ikke noe om hva som lønner seg når man skal utenfor bykjernen. Var heller ikke i Loch Ness, men så mange reklamer for bussturer dit fra Edinburgh. kanskje vi bare tar en dagstur inn til glasgow da, så slipper vi å drasse alt med oss på toget... følte dere en dag var nok til å få sett en del i sentrum da? tenker hvis vi drar på morningen og returnerer på kvelden, så rekker vi vel å få med oss en del i sentrum og kanksje en sightseeing buss rundt i byen.
Gjest Linaria Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 1. Hvordan komme seg fra Edinburgh til Glasgow? (skal være i Glasgow et par dager på slutten av reisen). Går det tog fra Edinburgh til Glasgow eller blir det buss? Buss eller tog. Bussen er billigere og funker helt fint. Går ofte og tar ikke så lang tid. Jeg har ikke tatt tog mellom disse byene, men det blir det samme, bare litt dyrere og litt raskere. 2. Går det dagsturer fra Edinburgh til Loch Ness? Hvis dere har vært, kan dere anbefale noen operatører? Ja, det gjør det, men jeg anbefaler dem egentlig ikke. Jeg har selv vært i Inverness to ganger. Første gangen tok jeg bussen fra Glasgow til Inverness, bodde to netter på vandrerhjem og tok bussen til Loch Ness. Var ikke med på noen spesielle turer. Andre gangen dro jeg med kjæresten min som er derfra, og gjorde noe av det samme. Husk at bussen opp dit tar veldig lang tid, så blir mye buss på en dag om man reiser tur-retur samme dag. Hvis dere vil reise gjennom operatør finnes det haugevis. Har ikke dessverre ikke erfaring med noen av dem. 3. Hvordan kommer man seg rundt i Glasgow hvis man reserverer rom litt utenfor bykjernen? går det tog/offentlig transport inn til selve george square hvis man bor på andre siden av elven? Undergrunn, tog eller buss. Offentlig transport i Glasgow går kjempefint. Selv synes jeg ikke man får sett nok av Glasgow på en dagstur, men hvis dere ikke skal være borte så lenge, så kan det gå greit. På dagstur anbefaler jeg å ta tog, da togstasjonen i Glasgow er mye mer sentral enn busstasjonen. Jeg har forresten vært veldig mye i Skottland, og flytter til Edinburgh til høsten, så bare å spørre om ting. Elsker det landet Hvis dere liker skotsk folkedans, dra på ceilidh i andre etasje på Ghillie Dhu. Det pleier å være rundt 9 - 10 på fredag kveld. Bare gå opp trappa til andre etasje og spør i baren om det er ceilidh den kvelden. Det pleier ikke være så mange som vet om det (selv ikke av de som jobber i baren i første etasje), men det er helt åpent for alle. Koster vel tre pund, og er utrolig gøy.
Fjomsedyret Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 kanskje vi bare tar en dagstur inn til glasgow da, så slipper vi å drasse alt med oss på toget... følte dere en dag var nok til å få sett en del i sentrum da? tenker hvis vi drar på morningen og returnerer på kvelden, så rekker vi vel å få med oss en del i sentrum og kanksje en sightseeing buss rundt i byen. Tja, det kommer helt an på hva du er interessert i og om du vet hva du vil se, men jeg synes en dagstur var nok for min del! Tror vi var der fra ca åtte til åtte, så du rekker jo å få med deg ganske mye på den tiden om du går inn for det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå