AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg vil få undersøkt brystene mine og lurte på om det da er best å ha en kvinnelig eller mannelig lege? Vet at det i utgangspunktet ikke skal være noen forskjell, så lenge legen er kompetent, men tenker på at kvinnelige leger selv har bryster og kanskje vet bedre hva som er normalt og ikke? Er det teit å tenke sånn eller hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 8c1f0...028
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Ikke vet jeg, men det går jo andre veien også, ønsker man egentlig at legen skal legge vekt på personlig erfaring i stedet for vitenskap? Anonymous poster hash: 13be3...523
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Deleter etter unormale kuler, noe både mannlige og kvinnelige leger skal være kompetente til. Husk og på at mannlige leger har som regel en kvinne hjemme, med bryster. Anonymous poster hash: b0cc4...125
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Deleter etter unormale kuler, noe både mannlige og kvinnelige leger skal være kompetente til. HAnonymous poster hash: b0cc4...125 Og menn kan også få brystkreft. Anonymous poster hash: 063b9...b4c
Kajal Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Jeg tenker mange menn har tatt på flere kvinnebryster enn de fleste kvinner... 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Haha, ja alt dere sier er sant. Har kanskje ikke så mye å si og man får mest sannsynlig god hjelp så lenge legen er bra Anonymous poster hash: 8c1f0...028
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Både fastlegen og overlegen jeg går til på sykehuset er menn og alle utenom en gynekolog har vært menn. Bare gode erfaringer, men tror nok kvinner er flinke de også! Anonymous poster hash: dbc68...d54
Gjest Honeyblossom Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 De er nok like flinke så det blir vel mer smak og behag hvem man har lyst til å gå til. Jeg har hatt mannlig fastlege i alle år, men har nå byttet til en kvinne fordi jeg føler meg mer komfortabel med det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Begge. Ærlig talt da, dere. Hva man har gjort i privatlivet sitt eller om man har bryster selv har da egentlig ingenting med om de er kompetente nok til å utføre en brystundersøkelse. Dere er klar over at leger har gjennomført 6 år medisinutdanning, turnus og påfølgende spesialisering? Mange leger har også mye erfaring. Det er ikke egen personlig erfaring som legger til grunn for profesjonelle undersøkelser og diagnostisering. Anonymous poster hash: 14557...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Og menn kan også få brystkreft. Anonymous poster hash: 063b9...b4c Ja, men dette er jo sjeldent. Selv om menn kan få brystkreft er det ikke rart at det som regel assosieres med kvinner. Anonymous poster hash: 14557...5f4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 En lege skal ha like god peiling på brystkreft uansett om legen er kvinne eller mann. Jeg hadde en svulst i brystet for ti år tilbake siden. Da var det en mannlig lege jeg gikk til. Han var svært profesjonell, og hadde gode kunnskaper om emnet. Anonymous poster hash: 8f0dc...de8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Dette er jo ikke kjønnsbasert. Hvor flinke de er har med kunnskaper og interesser, ikke kjønn. Hva du er komfortabel med er en annen sak. Jeg har en mannlig fastlege og er veldig fornøyd med han, men jeg er ikke komfortabel med gu ol. hos han. Det gjør jeg privat. Anonymous poster hash: 19f13...d56
Biloba Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Leger av begge kjønn har mye erfaring med å undersøke bryster for kuler. Brystvev er svært forskjellig fra kvinne til kvinne, så det har ingen nytteverdi om legen har egne bryster å sammenligne konsistensen med.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Begge er leger og har kunnskap om emnet. Det har ikke noe med om vedkommende er mann eller kvinne. Selv har jeg kvinnelig fastlege og trives best med det mtp GU osv.Anonymous poster hash: 092ea...545
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå