Gå til innhold

Burde jeg ta angrepille?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada, hadde ubeskyttet sex på fylla i helgen. Går ikke på piller, da jeg har hatt et opphold på 3 mnd. Han kom ikke inni meg. Jeg hadde mensen for over tre uker siden, så tror ikke at jeg er i eggløsningsperioden. Burde jeg ta en angrepille likevel?

Og ja jeg vet man ikke skal ha ubeskyttet sex.. Men skjedd er skjedd.

Anonymous poster hash: b2638...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ikke ønsker barn, å det er under 72 timer siden, så bør du ta angrepille :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager spør du om det? Det er bare å ta tabletten det så lenge du gjør det innenfor fristen. Det er bedre å svelge den enn å sitte og vente på svar i en tråd

Anonymous poster hash: 336df...6ac
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør kansje for at det ikke er så lett å få tak i angrepille her jeg bor..

Anonymous poster hash: b2638...b28

• Liker 2
Skrevet

Du får tak i angrepille på apoteket? Men du kan jo alltid sjanse, den risken må du vurdere selv. Hvordan vet du om du har eggløsning eller ikke, da? Det sier ikke seg selv at den er midt mellom to menstruasjoner.

Skrevet

Better safe Then sorrow

Gjest UngMann1986
Skrevet

Better safe Then sorrow

Enig, høres lurt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Du får tak i angrepille på apoteket? Men du kan jo alltid sjanse, den risken må du vurdere selv. Hvordan vet du om du har eggløsning eller ikke, da? Det sier ikke seg selv at den er midt mellom to menstruasjoner.

Nemlig!

Jeg tar eggløsningstester(prøver å bli gravid), og har i følge dem hatt eggløsning på relativt variable tidspunkt. En gang hadde jeg eggløsning på dag 22 i syklusen, og mensen kom på dag 29. En annen gang var eggløsningen på dag 11 eller 12, og mensen kom på dag 34. Dette blir altså først senere, og så tidligere enn midt mellom to menstruasjoner.

Så jeg syns at angrepille er et valg du bør ta. Det sies riktig nok at det bare er 25% sjanse for å bli gravid selv når alt ligger til rette for det. Men mens jeg nå har prøvd i halvannet år å bli gravid uten å lykkes, ble min lillesøster nettopp gravid på tross av stabil og helt korrekt bruk av prevensjon. Så hvorfor gamble(mer enn du allerede har gjort) hvis du virkelig ikke vil bli gravid nå?

Anonymous poster hash: 639ca...83d

AnonymBruker
Skrevet

Better safe Then sorrow

Det heter vel better safe than sorry

Anonymous poster hash: 919e1...79f

• Liker 1
Gjest Fotballen
Skrevet

Hvis du ikke vil ha barn så tar du angrepille.

Skrevet

Det heter vel better safe than sorryAnonymous poster hash: 919e1...79f

Ja, jeg vet det , gadd ikke å redigere, norsk tastatur :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...