AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Var hos legen og fant en kul i høyre bryst som var 4x2,5cm i størrelse. Er blitt henvist til Haukeland for fler undersøkelser. tok brystreduksjon for 3år siden. Andre som har opplevd slikt etter brystreduksjon? Er svært redd for brystkreft: er bare 24år...Anonymous poster hash: 5abe7...23f
Nabojenta Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Hei du. Jeg har også tatt brystreduksjon og jeg har en "kul" i hvert bryst. De er avlange og ligger underst og ut mot siden i brystene. Litt større på ene siden enn den andre. Det er nok ganske normalt at det blir litt arrvev og uregelmessigheter i brystene etter en sånn operasjon. Lykke til på Haukeland. Det går nok helt sikkert bra!!!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Hei du. Jeg har også tatt brystreduksjon og jeg har en "kul" i hvert bryst. De er avlange og ligger underst og ut mot siden i brystene. Litt større på ene siden enn den andre. Det er nok ganske normalt at det blir litt arrvev og uregelmessigheter i brystene etter en sånn operasjon. Lykke til på Haukeland. Det går nok helt sikkert bra!!! TS her Min kul ligger liksom rett bak brystvorten.. Har ikke lagt merke til den før for noen uker tilbake.. Er bekymretAnonymous poster hash: 5abe7...23f
Havbris Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Jeg håper du kommer til undersøkelse raskt! Ventetiden er ulidelig!
Nabojenta Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret men forsøk å tenk på faktorene som taler for at det ikke er noe galt: - du er veldig ung - du har operert brystene og det dannes arrvev da - brystene dine er faktisk undersøkt nøye den gangen du opererte ( de sender inn prøver av det de fjerner ved brystreduksjon - det fikk jeg beskjed om den gangen) 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret men forsøk å tenk på faktorene som taler for at det ikke er noe galt: - du er veldig ung - du har operert brystene og det dannes arrvev da - brystene dine er faktisk undersøkt nøye den gangen du opererte ( de sender inn prøver av det de fjerner ved brystreduksjon - det fikk jeg beskjed om den gangen) Ja jeg vet det er mye som taler for at ingenting er galt, men det er min store frykt å få brystkreft. Vi har det i familien nemlig. I tillegg var legen jeg var hos fæl. Lyste av henne at hun hadde dårlig tid, og følte hun bare ville bli ferdig. En skikkelig drittdag med andre ordAnonymous poster hash: 5abe7...23f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Hei! Jeg tok brystreduksjon for 10 år siden (var da 27 år), ca. ett år etter operasjonen oppdaget jeg to ganske store kuler i venstre bryst. Fikk panikk, ble sendt på mammografi og det ble tatt vevsprøve av kulene. Det viste seg å være hovne melkekjertler etter amming. Men, samtidig som dette skjedde var jeg i veldig dårlig form så jeg var overbevisst om at resultatet ikke var riktig. Betalte meg inn privat og det ble tatt ultralyd av brystene, resultatet var det samme der, hovne melkekjertler. Da slo jeg meg til ro med det. Så det er langt i fra alle kuler i brystene som tyder på kreft, men det er selvsagt viktig å få det avklart med lege uansett. Det jeg lurer på er om det er noen som har tatt brystreduksjon som opplever smerter i brystene flere år etterpå? Vet alle kan ha litt vondt i brystene utenom syklus, men de siste ukene har jeg hatt veldig vondt på siden og mot brystvortene på hvert bryst. Ikke en konstant smerte, men den kommer og går. Er ikke vondt å komme borti disse punktene, så det er bare innvendige smerter. Bekymrer meg veldig for dette for tiden så måtte bare hive meg på denne tråden Vet man bør gå til legen hvis det er noe man er usikker på, men kan dette være noe mange brystopererte opplever? Kan det være arrvev? Anonymous poster hash: c90d0...583
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Hei! Jeg tok brystreduksjon for 10 år siden (var da 27 år), ca. ett år etter operasjonen oppdaget jeg to ganske store kuler i venstre bryst. Fikk panikk, ble sendt på mammografi og det ble tatt vevsprøve av kulene. Det viste seg å være hovne melkekjertler etter amming. Men, samtidig som dette skjedde var jeg i veldig dårlig form så jeg var overbevisst om at resultatet ikke var riktig. Betalte meg inn privat og det ble tatt ultralyd av brystene, resultatet var det samme der, hovne melkekjertler. Da slo jeg meg til ro med det. Så det er langt i fra alle kuler i brystene som tyder på kreft, men det er selvsagt viktig å få det avklart med lege uansett. Det jeg lurer på er om det er noen som har tatt brystreduksjon som opplever smerter i brystene flere år etterpå? Vet alle kan ha litt vondt i brystene utenom syklus, men de siste ukene har jeg hatt veldig vondt på siden og mot brystvortene på hvert bryst. Ikke en konstant smerte, men den kommer og går. Er ikke vondt å komme borti disse punktene, så det er bare innvendige smerter. Bekymrer meg veldig for dette for tiden så måtte bare hive meg på denne tråden Vet man bør gå til legen hvis det er noe man er usikker på, men kan dette være noe mange brystopererte opplever? Kan det være arrvev?Anonymous poster hash: c90d0...583 Har opplevd det samme jeg og. Har de siste par ukene vært skikkelig øm i brystene. Samme som du beskriver. Trodde jeg var gravid siden jeg fikk positiv test, men så en negativ etterpå. Så vet ikke helt hva det skyldes. Men er visst en del brystopererte som får problemer med smerter i etterkant, men er svært fåAnonymous poster hash: 5abe7...23f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Har opplevd det samme jeg og. Har de siste par ukene vært skikkelig øm i brystene. Samme som du beskriver. Trodde jeg var gravid siden jeg fikk positiv test, men så en negativ etterpå. Så vet ikke helt hva det skyldes. Men er visst en del brystopererte som får problemer med smerter i etterkant, men er svært fåAnonymous poster hash: 5abe7...23f Det var litt betryggende å høre at det ikke er bare meg. Her er samboer sterilisert så gravid kan jeg ikke være, selv om smertene kan ligne litt på det. Kan jeg spørre om du opplever noen kalde punkter på brystene? Jeg er alltid iskald på sidene av brystene. Anonymous poster hash: c90d0...583
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Det var litt betryggende å høre at det ikke er bare meg. Her er samboer sterilisert så gravid kan jeg ikke være, selv om smertene kan ligne litt på det. Kan jeg spørre om du opplever noen kalde punkter på brystene? Jeg er alltid iskald på sidene av brystene.Anonymous poster hash: c90d0...583 Nei, har ikke opplevd noen kalde punkter, men har mistet mye av følelsen i brystene fra arret og nesten opp til brystvortenAnonymous poster hash: 5abe7...23f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå