Gå til innhold

Ananas i smoothie; ulik smak!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å forklare problemet i overskriften. Har blitt hektet på ananas i smoothie. Har kjøpt slike pakker med kun ananas i som er fryst fra Coop. I går så jeg en fersk ananas var på tilbud, så jeg kjøpte en, kuttet opp, og fryste ned. Brukte i dag tidlig denne nederste ananasen til smoothien min, men syntes den smakte så forskjellig (i negativ retning) fra den jeg lager med den allerede nedfyste ananasen til Coop. Hva kan grunnen til dette være?

Anonymous poster hash: d218e...ba2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere tenkelige grunner...

Den ferdig fryste kan ha vært søtet, tilsatt smaksforsterker (frysing gjør ting med smaken), vært mer moden før den ble frosset, vært et annet slag, den du fryste kan ha vært for lite moden, det er mange muligheter!

Anonymous poster hash: 0c7bc...1eb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, fullt mulig, ble bare irritert over at den frosne smakte bedre ;) får fylle opp frysen!

Anonymous poster hash: d218e...ba2

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er samme prinsippet som med frosne grønnsaker? De er høstet og fryst når de er modne og med optimale forhold, mens de ferske gjerne er umodne når de høstes og modner på veien, noe som kanskje ikke gir like god smak eller næringsinnhold.

Anonymous poster hash: 1fdb6...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...