Gå til innhold

Fartsbot


snoopypia

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk en fartsbot 22.04.15 og den er så høy at jeg må dele den opp. Jeg vet det er teit å kjøre for fort og jeg trenger ingen moralske pekefingre.

Men uansett jeg fikk en blankett for innbetaling på stedet som har frist 10.05.15, men folk sier at jeg ikke trenger å bry meg om den fordi jeg vil motta ny faktura fra statens innkrevningssentral (uten renter på den første). Jeg ser det står det samme på deres hjemmesider. Men jeg blir veldig usikker, hvorfor har jeg da frist til 10.05 dersom jeg fint kan vente på ny faktura? Må jeg selv varsle SI om at jeg har fått bot (skjønner at jeg må varsle om utsettelse/avdrag) eller mottar SI fakturaen automatisk.

Min samboer sier at politiet setter en betalingsfrist på boten slik at de raskest mulig får inn penga. Fordi folk tenker som meg "betaler jeg ikke det jeg fikk på stedet innen gitt frist får jeg purring". Jeg er ikke interessert i noen purring så derfor jeg er usikker.

Som sagt jeg vet dette er selvforskyldt og jeg er innstilt på å gjøre opp for meg, men må dele den opp.

Hilsen ei som nå kjører fartsgrensa til punkt og prikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betaler du ikke alt inne fristen så får du forholdet på rullebladet ditt, og dett er ganske dumt. Du får da blant annet ikke reise inn i USA og flere andre land.

Ja, du akn vente og få tvangsinndrivelse på boten, merknader på rullebladet og mye unødvendig tull. Lån penger og betalt alt i morgen! Og pass på gassfoten, heretter.

Anonymous poster hash: b96b9...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<Her var det ikke snakk om å la det gå til inkasso. LES innlegget en gang til! Spørsmålet var om det stemmer at man får en regning fra SI uten att dette er purring!

Ringer SI og politi i morgen for å være sikker.

Synes du var vel dramatisk? Rulleblad fordi man er noen dager for sen? Men her var det ikke spørsmål om å betale for sent, men om forelegget er den virkelige reninga eller om du får en nytilsendt av SI, slik andre som har fått bot sier

Endret av snoopypia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan logge deg på sismo.no med bank-id. Da får du full oversikt over saken din og kan utsette eller dele opp betalingen selv.

Anonymous poster hash: 188c8...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det, saken min ligger ikke der enda... :) derfor jeg lurte på om jeg skal tørre vente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du ikke alt inne fristen så får du forholdet på rullebladet ditt, og dett er ganske dumt. Du får da blant annet ikke reise inn i USA og flere andre land.

Ja, du akn vente og få tvangsinndrivelse på boten, merknader på rullebladet og mye unødvendig tull. Lån penger og betalt alt i morgen! Og pass på gassfoten, heretter.

Anonymous poster hash: b96b9...fcc

Må du holde kjeft og ikke skremme dritten ut av TS....

Jeg har akkurat vært gjennom dette. Du bare venter til du får den neste blanketten. Der står det hva du skal gjøre. Du går på nett og skriver inn hva du vil betale i måneden og når du vil begynne å betale. Deretter får du nytt brev med betalings info og alt går sin greie gang. Ingen ekstra gebyr eller renter.

Anonymous poster hash: a2436...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler du ikke alt inne fristen så får du forholdet på rullebladet ditt, og dett er ganske dumt. Du får da blant annet ikke reise inn i USA og flere andre land.

Ja, du akn vente og få tvangsinndrivelse på boten, merknader på rullebladet og mye unødvendig tull. Lån penger og betalt alt i morgen! Og pass på gassfoten, heretter. Anonymous poster hash: b96b9...fcc

For det første kommer ikke fartsoverskridelser på "rullebladet" med mindre sjåføren ikke vil vedta det forenklede forelegget. I de tilfellene må politiet opprette anmeldelse. Ts har vedtatt forelegget og det vil ikke under noen omstendighet havne på noe rulleblad.

For det andre vil ikke en anmeldelse for å ha kjørt i 90 i 70- sonen ha noe å si for innreise til USA eller andre land.

Anonymous poster hash: cfe3e...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...