Gå til innhold

Stipend i juni?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På mine sider på lånekassen står det "utbetalingsplan 16.01-15.05", betyr dette at vi får stipend i juni også?

Anonymous poster hash: b8037...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15.06 skal det stå****

Anonymous poster hash: b8037...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Siste utbetaling i skoleåret er 15. mai for elever og 15. juni for lærlinger" står det på Lånekassen sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Siste utbetaling i skoleåret er 15. mai for elever og 15. juni for lærlinger" står det på Lånekassen sine sider.

Men det er for videregående skole, jeg går høyere utdanning.. Finner ikke noe steder hvor det står spesifikt om høyre utdanning. Men det står jo til 15.06, det må vel bety at jeg får stipend i juni?

Anonymous poster hash: b8037...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er for videregående skole, jeg går høyere utdanning.. Finner ikke noe steder hvor det står spesifikt om høyre utdanning. Men det står jo til 15.06, det må vel bety at jeg får stipend i juni?

Anonymous poster hash: b8037...8ae

Det betyr at stipendet du får i mai er ment til å rekke til 15. juni.

Anonymous poster hash: d4ee1...9cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmilyR

Nei. Skulle bli endring på det i fjor eller i år, der man også skulle få lån i juni - men du får ingenting i juni eller juli, med mindre det har blitt endring nå de siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, TS, hvordan er det mulig å ha så lite oversikt? Regner med at du som de fleste studenter som mottar studiestøtte er ganske avhengig av dette, og hvordan er det mulig å ikke vite at du ikke mottar støtte fra Lånekassen i juni og juli.



Anonymous poster hash: 9ee00...55e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, studieåret er 10 mnd. Ergo, du får IKKE i juni og juli



Anonymous poster hash: 9cf18...88d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, TS, hvordan er det mulig å ha så lite oversikt? Regner med at du som de fleste studenter som mottar studiestøtte er ganske avhengig av dette, og hvordan er det mulig å ikke vite at du ikke mottar støtte fra Lånekassen i juni og juli.

Anonymous poster hash: 9ee00...55e

TS her. Jeg er ikke så veldig avhengig av støtten. Eier leilighet sammen med samboer som er i full jobb med utbetalt 30.000,- i mnd. Lånet er på rett under 10.000,- så klarer oss fint uten de 7000,- fra lånekassen. Jeg jobber i tillegg (får rundt 10.000,- pr mnd (mer i sommer), så er ikke noe problem. Har alltid vært klar over at det ikke er stipend å få i juni og juli, derfor begynte jeg å lure litt når jeg så det stod 15.01-15.06.

SPAR DEG FOR DINE SPYDIGHETER!! Jeg er 20 år, og går første året, så jeg har ingen erfaring. det var bare et spørsmål jeg lurte på om noen visste svaret på. Er jo uansett kjekt med litt ekstra penger du ikke visste om ;)

Anonymous poster hash: b8037...8ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Kan også tilføye at de 7000,- fra lånekassen (+ 19K i starten av hvert semester) jeg får pr mnd setter vi inn på sparing. Jeg har derfor oppspart alt jeg har fått i fra lånekassen dette året, så vil ikke slite av å ikke få i sommermånedene. Hadde SELVFØLGELIG gjort meg 100% sikker på alt økonomisk fra lånekassen om jeg var avhengig av de pengene



Anonymous poster hash: b8037...8ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble raskt en skrytetråd, du... Var det meningen?

Du skriver at du veeet at det ikke er stipend i juni og juli, men i HI spør du likevel..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble raskt en skrytetråd, du... Var det meningen?

Du skriver at du veeet at det ikke er stipend i juni og juli, men i HI spør du likevel..?

Skrytetråd ja... Når folk må kommentere bare for å være frekk, da har jeg behov for å forsvare meg så jeg ikke fremstår som dum og uansvarlig som ikke har tenkt på dette før. Er ikke snakk om å skryte, jeg er bare ærlig. Er ikke noe jeg forteller venninner som sliter med å få endene til å møtes.. Selv om jeg ikke har behov for pengene, så var det bare jeg som lurte hva det betydde at det stod til 15.06. Hadde ingen intensjoner om noe annet enn om noen visste. Ser en tendens her på KG at folk bare er nødt til å kommentere frekt til folk, uten å vite hva som ligger bak. Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg, sier jeg bare.

Anonymous poster hash: b8037...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrytetråd ja... Når folk må kommentere bare for å være frekk, da har jeg behov for å forsvare meg så jeg ikke fremstår som dum og uansvarlig som ikke har tenkt på dette før. Er ikke snakk om å skryte, jeg er bare ærlig. Er ikke noe jeg forteller venninner som sliter med å få endene til å møtes.. Selv om jeg ikke har behov for pengene, så var det bare jeg som lurte hva det betydde at det stod til 15.06. Hadde ingen intensjoner om noe annet enn om noen visste. Ser en tendens her på KG at folk bare er nødt til å kommentere frekt til folk, uten å vite hva som ligger bak. Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg, sier jeg bare.

Anonymous poster hash: b8037...8ae

Jeg er helt enig med deg, det innlegget fra vestia var bare pussig. Jeg synes selv det er rart at folk ikke har oversikt over sånt, men du er ikke avhengig av pengene, du så noe som kan være litt tvetydig og du spurte. Så forklarte du at du ikke er avhengig av pengene, siden noen lurte på hvorfor du tilsynelatende gamblet med økonomien. Det er selvsagt helt i orden.

Men det stemmer altså som folk sier, pengene du får den 15. i en måned skal vare til midten av neste måned, og de mener bare at perioden du har fått stipend for er fra 16. januar til 15. juni.

Om det skulle være litt unaturlig: Poenget er at studenter får utbetalinger på forhånd.

Hvis du hadde vært arbeidstaker i perioden 16. januar til 15. juni ville du fått lønn for jobbperioden 16. januar til 15. februar i andre halvdel av februar, og lønn for perioden 15. mai til 15. juni ville kommet i juni.

For studenter er det derimot "forhåndsbetaling": Du får penger på dag 1 av en periode, ikke betaling i ettertid. Dermed kommer "lønnen" for 15. mai til 15. juni i mai. Det blir like mange måneder og like mange utbetalinger, men for arbeidstakere er lønnen forskjøvet til etter perioden (fordi lønn gjerne avhenger av at man vet hvor mye man har jobbet) der studentene får et fast beløp på forhånd.

Anonymous poster hash: 883e6...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...