Gå til innhold

Bleiepriser på vei opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har Coop kuttet medlemsfordelen på bleier, altså fjernet den tieren i rabatt per pakke.

Samtidig ser jeg at prisen på nyfødtbleiene har gått opp med 5-8 kroner på Rema og egenmerkebleiene med 10kr.

Det er jo ikke store summene, og det er på varer butikken har solgt med tap, men har flere lagt merke til det samme? Jeg begynner å lure på om det er pga oppkjøpet av Ica, sånn at vi nå har fått færre aktører..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Større etterspørsel fordi utlenninger hamstrer.

Anonymous poster hash: 8b675...d72

Skrevet

Jeg er klar over at bleier er veldig billig her i landet, bare så det er sagt. Men spørsmålet er om "bleiekrigen" er over nå og at prisene vil gå oppover.

Utlendinger har hamstret bleier her i flere år, så det tror jeg ikke har noe med saken å gjøre.

Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg hvor bleier produseres, men kan det ha noe med at krona er mindre verdt og at det da koster mer å kjøpe inn bleiene?

Endret av smilo
Skrevet

Fødte for 5 uker siden. Oppdaget at pampers nyfødt bleier kostet 9 kr pakken på kiwi. Det var ikke lenge siden det. Kjøpte 3 pakker i samme slengen. Nå denne uken så fant jeg ut at de hadde økt til 20 kr pakken!

Skrevet

Fødte for 5 uker siden. Oppdaget at pampers nyfødt bleier kostet 9 kr pakken på kiwi. Det var ikke lenge siden det. Kjøpte 3 pakker i samme slengen. Nå denne uken så fant jeg ut at de hadde økt til 20 kr pakken!

Det er en stund siden jeg handlet nyfødtbleier sist, men da er prisøkningen tydeligvis av temmelig ny dato.

Også økningen i pris på 5/6-bleier har kommet nå i løpet av noen uker.

AnonymBruker
Skrevet

Bare å investere i bleier nå :)

Anonymous poster hash: 872e6...f32
Skrevet

Bare å investere i bleier nå :)

Anonymous poster hash: 872e6...f32

Bleier er vel neppe en investering ;)

Men syns det er interessant å se at samtlige kjeder da skrur opp prisene samtidig. Vi har jo økonomi til det, det er ikke det det går på, men det skal bli interessant å se hvor prisene er om ett år feks.

Et annet typisk babyprodukt som har hatt en helt vanvittig prisøkning de siste to årene, er disse smoothie-posene. Da førstemann var i rett alder for det, kostet de små Ellas kitchen-posene 7 kroner. Det var i 2013..

• Liker 1
Skrevet

For å svare på det TS lurer på, så ser jeg at på Coop Obs har den tieren blitt borte, men samtidig har prisen gått ned med en tier på coop-bleier og pampers megapack ihvertfall. :)

AnonymBruker
Skrevet

For å svare på det TS lurer på, så ser jeg at på Coop Obs har den tieren blitt borte, men samtidig har prisen gått ned med en tier på coop-bleier og pampers megapack ihvertfall. :)

Mulig det gjelder megapack fra pampers, men coopbleiene har ikke blitt satt ned på min lokale coop i hvert fall.

Anonymous poster hash: edd5f...6e4

Skrevet

Åh, kjipt da. Selv om de jo er billige i utgangspunktet, vil vi jo ikke at prisen skal gå opp, hehe.

Skrevet

Bleier burde kostet mer i Norge, da det er en stor utgift for kjedene med de lave prisene de har. Bleiepakkene tar enormt med plass logistikkmessig, kjøpmenn taper penger på det, faste kunder opplever ofte utsolgtsituasjoner (tomme hyller pga hamstring) og butikkene (i hvert fall i Oslo) blir invadert av omreisende polakker og afrikanere som transporterer det hjem til sine hjemland. Det er jo rimelig sinnssykt at det er lønnsomt for afrikanere å kjøpe og sende bleier fra Norge ned til afrikanske barnehjem.

AnonymBruker
Skrevet

Det har nok sammenheng med at Coop har kjøpt og Ica og Rimi ;)

Anonymous poster hash: 757bd...bc0

Skrevet

Det har nok sammenheng med at Coop har kjøpt og Ica og Rimi ;)

Anonymous poster hash: 757bd...bc0

Det er det jeg også lurer på. Bleier er en av varegruppene de selger med tap, så da starter de vel der. Andre sånne typiske varer er feks kjøttdeig.

De påsto jo at det ikke skulle bli dyrere i butikkene etter sammenslåingen, men jeg har mine tvil.

Skrevet

Dumme bleiesmuglere. Er jo også alltid utsolgt siden folk må begynne å hamstre, for prisene øker for hver måned. Hva med å bruke tøybleier?

• Liker 1
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg hadde små unger. Men her om dagen kjøpte jeg ei firstprice bleiepakke fordi jeg skulle være barnevakt (det er denne typen de bruker). Jeg ble overrasket over at det var så billig, tror det var 29,90, for den tiden jeg hadde bleieunger kostet bleiepakken mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...