AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Håper prisene stiger kraftig. Så kanskje nordmenn klarer å avvenne barna sine i en fornuftig tid (2 år) i stedet for å vente til de kan skrive navnet sitt selv (4 år). Anonymous poster hash: 5f1b4...812 9
Akvarium85 Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Håper prisene stiger kraftig. Så kanskje nordmenn klarer å avvenne barna sine i en fornuftig tid (2 år) i stedet for å vente til de kan skrive navnet sitt selv (4 år).Anonymous poster hash: 5f1b4...812 Sant! For ikke å snakke om miljøbelastningen plastbleiene utgjør!! 😠 Vi brukte tøybleier, brukte 3000,- på hele bleieperioden (og kommer til å bruke de samme bleiene på neste baby selvsagt). Jenta mi var tørr på dag 19 mnd gammel og på natt en mnd etter. 😊 Det er helt sjukt at friske barn bruker bleie som 4-åringer! 😨 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Sant! For ikke å snakke om miljøbelastningen plastbleiene utgjør!! 😠 Vi brukte tøybleier, brukte 3000,- på hele bleieperioden (og kommer til å bruke de samme bleiene på neste baby selvsagt). Jenta mi var tørr på dag 19 mnd gammel og på natt en mnd etter. 😊 Det er helt sjukt at friske barn bruker bleie som 4-åringer! 😨 Har du hørt om nattevæting? Vet om ungdommer som har slitt med nattevæting opp mot 18-års alder. Hva skal de gjøre da? Tisse i sengen? Er mere nedverdigende å tisse i senga enn å ha på en bleie da.Anonymous poster hash: 09e99...74a 1
Akvarium85 Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Har du hørt om nattevæting? Vet om ungdommer som har slitt med nattevæting opp mot 18-års alder. Hva skal de gjøre da? Tisse i sengen? Er mere nedverdigende å tisse i senga enn å ha på en bleie da.Anonymous poster hash: 09e99...74a Vet du hva FRISKE barn betyr? 11
needinspiration Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Mine to første fødte ble avvent da de var under 3 år gamle. Syns det er sykt å se enfireåring med bbleier.
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Håper prisene stiger kraftig. Så kanskje nordmenn klarer å avvenne barna sine i en fornuftig tid (2 år) i stedet for å vente til de kan skrive navnet sitt selv (4 år).Anonymous poster hash: 5f1b4...812 Nå skal det sies at det ikke bare er å avvenne. Vi sliter veldig med nevøen min som burde vært tørr for noen år siden, men pga vanskelige forhold hjemme er det klin umulig. Jeg er helt enig i at mange venter alt for lenge, men barnet må også være klar for det.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Vet du hva FRISKE barn betyr? Dette er helt friske barn, som til slutt vokser det av seg. De får bare ikke samme signalene til hjernen om at de må tisse om natten i kombinasjon med at de sover tungt. Anonymous poster hash: 09e99...74a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Mine to første fødte ble avvent da de var under 3 år gamle. Syns det er sykt å se enfireåring med bbleier. Min nesten treåring begynner å gråte når vi ymter frempå at han må gå på potte/do. Hva skal vi gjøre, tvinge ham? Har prøvd alt, inkludert premiering, ta ham med når vi går på do, oppmuntring, kjøpe truser han syns er fine osv. Likevel blir han helt krakilsk og syns det er kjempeskummelt når vi tar frem potta/doringen. Anonymous poster hash: edd5f...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Min nesten treåring begynner å gråte når vi ymter frempå at han må gå på potte/do. Hva skal vi gjøre, tvinge ham? Har prøvd alt, inkludert premiering, ta ham med når vi går på do, oppmuntring, kjøpe truser han syns er fine osv. Likevel blir han helt krakilsk og syns det er kjempeskummelt når vi tar frem potta/doringen. Anonymous poster hash: edd5f...6e4 Hadde han brukt tøybleier eller bleier a la de som man brukte for 20 år siden, hadde han gått frivillig på potte for lenge siden, da den type bleier gjør at ungene kjenner hvor våte de er. For øvrig er pottetrening noe man må begynne med med en gang ungene er i stand til å sitte selv. Og det er faktisk lurt med potte, ikke rett på do. For do er skummelt, mens potta er i passe høyde, uten masse vann i etc. Anonymous poster hash: 0ad38...d76 2
Akvarium85 Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 Min nesten treåring begynner å gråte når vi ymter frempå at han må gå på potte/do. Hva skal vi gjøre, tvinge ham? Har prøvd alt, inkludert premiering, ta ham med når vi går på do, oppmuntring, kjøpe truser han syns er fine osv. Likevel blir han helt krakilsk og syns det er kjempeskummelt når vi tar frem potta/doringen.Anonymous poster hash: edd5f...6e4 Folk starter for seint. Vi tok ungen på do (uten doring, hun bare satt mellom beina våre), fra hun var 8 mnd. Neste barn vil tas på do fra fødsel (google EC eller elliminasjon kommunikasjon). Hvis barnet aldri har prøvd en do før og blir plassert der som 2-åring er det jo lett å skjønne at de blir stressa. Det er ikke FRISKT å tisse på seg i pubertal alder, det er en feilmekanisme, og det er ikke de barna jeg snakker om. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #11 Skrevet 10. mai 2015 Min nesten treåring begynner å gråte når vi ymter frempå at han må gå på potte/do. Hva skal vi gjøre, tvinge ham? Har prøvd alt, inkludert premiering, ta ham med når vi går på do, oppmuntring, kjøpe truser han syns er fine osv. Likevel blir han helt krakilsk og syns det er kjempeskummelt når vi tar frem potta/doringen. Anonymous poster hash: edd5f...6e4 Dere kan bruke avvenningsbleier, som gjør at han kjenner at han blir våt, og det er ubehagelig (ikke farlig, bare litt ekkelt). Eller dere kan ta av ham bleia, la ham gå i truse, og la ham kjenne hvordan det er å gjøre på seg i trusa. Etter hvert vil han foretrekke do eller potte. I barnehagen vil han måtte bruke avvenningsbleier, da de antakeligvis ikke vil skifte klær på ham så ofte. I veldig mange land er barna bleiefrie ved ett års alder. Det er forventet at barna skal være tørre natt og dag når de fyller ett år. Det er etter min mening litt langt ut mot den andre siden av bleieavenningsdebatten. Men det er omtrent ingen andre land i verden som venter til ungen omtrent kan be selv om å slutte med bleie. Og det har blitt sånn fordi bleier er veldig billige her. (En annen sak er jo at barn i Norge i dag har mye mindre tid med primæromsorgspersonene sine, som jo er dem som burde avvenne barna...) Anonymous poster hash: 5f1b4...812 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #12 Skrevet 10. mai 2015 Hadde han brukt tøybleier eller bleier a la de som man brukte for 20 år siden, hadde han gått frivillig på potte for lenge siden, da den type bleier gjør at ungene kjenner hvor våte de er. For øvrig er pottetrening noe man må begynne med med en gang ungene er i stand til å sitte selv. Og det er faktisk lurt med potte, ikke rett på do. For do er skummelt, mens potta er i passe høyde, uten masse vann i etc. Anonymous poster hash: 0ad38...d76 Potta har stått fremme siden han var 1,5 år, så det er ikke som at vi ikke har forsøkt i lang tid allerede. Men jeg nekter å tvinge en gråtende gutt til å sitte på potte. Avvenningsbleier kan derimot være en mulighet. Hvor får man kjøpt sånt? Anonymous poster hash: edd5f...6e4 1
needinspiration Skrevet 10. mai 2015 #13 Skrevet 10. mai 2015 Dere kan bruke avvenningsbleier, som gjør at han kjenner at han blir våt, og det er ubehagelig (ikke farlig, bare litt ekkelt). Eller dere kan ta av ham bleia, la ham gå i truse, og la ham kjenne hvordan det er å gjøre på seg i trusa. Etter hvert vil han foretrekke do eller potte. I barnehagen vil han måtte bruke avvenningsbleier, da de antakeligvis ikke vil skifte klær på ham så ofte. I veldig mange land er barna bleiefrie ved ett års alder. Det er forventet at barna skal være tørre natt og dag når de fyller ett år. Det er etter min mening litt langt ut mot den andre siden av bleieavenningsdebatten. Men det er omtrent ingen andre land i verden som venter til ungen omtrent kan be selv om å slutte med bleie. Og det har blitt sånn fordi bleier er veldig billige her. (En annen sak er jo at barn i Norge i dag har mye mindre tid med primæromsorgspersonene sine, som jo er dem som burde avvenne barna...)Anonymous poster hash: 5f1b4...812 Vi tok avvenningrn om sommeren. Da jeg så at guttene ikke tisset mer i bleia på natta så tok jeg av den bleia. Passet på at de tisset på potta før de la seg. Og i et par uker var det slikt. Etterpå så gikk de bare o trusa hjemme sånn at de kjente på seg når de måtte på do. Om d e tisset på seg så var det lettere. Bleia ble tatt på når vi skulle ut. Det er ikke skummelt altså. Dere må se når barna er klare.
lykkelige.meg Skrevet 10. mai 2015 #14 Skrevet 10. mai 2015 Skjønner ikke alt flk skal legge seg opp i... Hva så om en annen sitt barn bruker bleie til det er 4 år. Har det noen betydning for din del? Hvis ikke, hvorfor legge seg opp i det. Alle barn er sikkert ikke klar til bleieslutt like tidlig, barn er forskjellige på alle områder. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at folk skal legge seg opp i ting de absolutt ikke har noe med. Når det er sagt så sluttet alle våre en god stund før de var tre år, da var mine klar for det. Men dømmer ikke andre som har barn som ikke er klar for det så tidlig. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Sant! For ikke å snakke om miljøbelastningen plastbleiene utgjør!! 😠 Vi brukte tøybleier, brukte 3000,- på hele bleieperioden (og kommer til å bruke de samme bleiene på neste baby selvsagt). Jenta mi var tørr på dag 19 mnd gammel og på natt en mnd etter. 😊 Det er helt sjukt at friske barn bruker bleie som 4-åringer! 😨 Ærlig talt, sluttet hun ikke før hun var 19 mnd?? Min sluttet da hun var 15 mnd. Hvorfor ventet dere såå lenge?Anonymous poster hash: 3b3db...6cb 7
Akvarium85 Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Ærlig talt, sluttet hun ikke før hun var 19 mnd?? Min sluttet da hun var 15 mnd. Hvorfor ventet dere såå lenge?Anonymous poster hash: 3b3db...6cb Haha. Oi du er en moroklump.. Endret 11. mai 2015 av Akvarium85
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Haha. Oi du er en moroklump.. Nei, jeg er seriøs jeg. Hvorfor sluttet dere ikke før? Anonymous poster hash: 86262...6f8 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Synes også det er interessant at det ikke sluttes med bleier så tidlig soM i andre land... Lurer på hva som gjør det?, Bare billige bleier? Eller er det enklere enn å følge med på de små?? Hmm Som nevnt over en plass her, at vi med primæromsorgen til de små, kanskje ikke "har de nok" ila dagen til at det ikke går fortere når man først er i gang Selv har vi hatt potten fremme siden 1. årsalderen, men hun trives ikke noe på den eller ringen på do. Sitter der litt i ny og ned da, prøvd å gå uten truse hjemme osv... så vi jobber med saken mao, vesla er snart to. Anonymous poster hash: 3c356...243
Lillemini Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Synes også det er interessant at det ikke sluttes med bleier så tidlig soM i andre land... Lurer på hva som gjør det?, Bare billige bleier? Eller er det enklere enn å følge med på de små?? Hmm Som nevnt over en plass her, at vi med primæromsorgen til de små, kanskje ikke "har de nok" ila dagen til at det ikke går fortere når man først er i gang Selv har vi hatt potten fremme siden 1. årsalderen, men hun trives ikke noe på den eller ringen på do. Sitter der litt i ny og ned da, prøvd å gå uten truse hjemme osv... så vi jobber med saken mao, vesla er snart to. Anonymous poster hash: 3c356...243 I mange andre land der de slutter veldig tidlig (gjerne før 1 år) er familiesituasjonen ofte helt forskjellig fra her. Der er ikke ungene i barnehage (majoriteten i alle fall, finnes selvsagt unntak), men er med mor eller annen familie. Da er det lettere å være oppmerksom på barnas signaler. Med foreldre i fulltidsjobb legges mye av ansvaret på barnehagen, og de får ikke samme oppmerksomheten som de får om de bare er hjemme. Men helt enig i at mange unger slutter alt for sent. Syns 4-åringer med bleie der veldig rart ut. Fikk helt sjokk da jeg gikk på Cubus for å kjøpe truser i størrelse 86 og de ikke hadde i mindre størrelser enn 98. Ingen kjøpte mindre truser fortalte hun som jobbet der, så de hadde sluttet å ta de inn. Merkelig!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 I mange andre land der de slutter veldig tidlig (gjerne før 1 år) er familiesituasjonen ofte helt forskjellig fra her. Der er ikke ungene i barnehage (majoriteten i alle fall, finnes selvsagt unntak), men er med mor eller annen familie. Da er det lettere å være oppmerksom på barnas signaler. Med foreldre i fulltidsjobb legges mye av ansvaret på barnehagen, og de får ikke samme oppmerksomheten som de får om de bare er hjemme. Men helt enig i at mange unger slutter alt for sent. Syns 4-åringer med bleie der veldig rart ut. Fikk helt sjokk da jeg gikk på Cubus for å kjøpe truser i størrelse 86 og de ikke hadde i mindre størrelser enn 98. Ingen kjøpte mindre truser fortalte hun som jobbet der, så de hadde sluttet å ta de inn. Merkelig! Mens bodyene går bare til 92 så det er et gap der hvor man verken har truser eller bodyer.Anonymous poster hash: 86262...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå