Gå til innhold

Mister hår. Gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De sier at 3 mnd etter fødsel ca så begynner man å miste hår. Det opplevde jeg forrige gang, mistet masse hår!! Ammet ikke, men tror det var ga påkjenningen jeg gikk gjennom.

Nå er det 3 mnd siden jeg opplevde en annen påkjenning i forb. med å finne ut ar jeg var gravid, er det sånn at det er derfor man mister hår, fordi man går gjennom noe kjempetungt?

Anonymous poster hash: 23395...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og er det sånn at det er noen vitaminer elns jeg trygt kan ta som bremser dette?

Anonymous poster hash: 23395...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stress kan vel gjøre at man mister hår, ja. Det lureste er nok at du diskuterer med lege.



Anonymous poster hash: 765e7...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles telogen effluvium. Graviditet er en påkjenning for kroppen. Hårtapet kan vare fra 3-6 måneder, og du vil se gjenvekst etter 6-9 måneder etter hårtapet har stanset.

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: ea1ca...e84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles telogen effluvium. Graviditet er en påkjenning for kroppen. Hårtapet kan vare fra 3-6 måneder, og du vil se gjenvekst etter 6-9 måneder etter hårtapet har stanset. Lykke til! :)Anonymous poster hash: ea1ca...e84

Nei, jeg tror det er fordi jeg gikk gjennom en stor påkjenning den første uken jeg visste jeg var gravid. Det var vel omtrent som barseltårer :) men jeg skal spørre legen om det finnes noe jeg kan ta mot det......

Anonymous poster hash: 23395...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte lege og apotek om råd, men ingen hadde råd å gi :( bvitaminnivået i kroppen min er bra og (12)

Hjeeelp

Anonymous poster hash: 23395...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har fått råd fra sin lege?

Anonymous poster hash: 23395...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...