Skeptisk86 Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Hei, Er i et seriøst forhold for første gang og vurderer å slutte å bruke kondommer. Jeg har lest om de forskjellige metodene i det siste og har bestemt at kobberspiral er det beste for meg (vil gjerne unngå hormoner.) Problemet er at det finnes lite info angående birvirkninger. Det eneste som står overalt er at man kan få lengre og mer kraftige blødninger, men i går fant jeg også at noen kvinner opplever kviser. Nå har jeg lest en del tilfeller og har skjønt at det kan være to grunner til dette: 1. Mange av kvinnene som opplevde hudproblemer ved innsetning av kobberspiral brukte hormonell prevensjon før og sluttet med det rett før innsetningen. Mange får renere hud av hormonene, så det kan hende at kvisene skyldes slutten på hormonene og ikke kobberspiralen. 2. Noen sier at man får mer kobber i blodet når man har en kobberspiral inn i kroppen. På den andre siden, jo mer kobber finnes i blodet jo mindre sink, og lave nivåer av sink ser ut til å forårsake hudproblemer. Jeg synes dette er kjempeinteressant, og dessuten vil jeg gjerne finne ut om kobberspiral er bra eller ikke. Så jeg vil gjerne lese deres erfaringer. Har noen av dere brukt kobberspiral? Fikk dere kviser? Og hvis ja, hva tror dere var årsaken til dette? På forhånd takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå