AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Var så uheldig og måtte trekke en tann for noen måneder siden pga av en infeksjon pga en sprukket fylling. Hadde dessverre ikke vært regelmessig til tannlegene for å bygge opp fyllingene da jeg ikke hadde besøkt tannlegen på 15 år. Hadde ellers null hull og spiser lite sukker og brus. Klarer meg forsåvidt bra uten en tann da den ikke er så stor, men føles litt rart. Har vurdert å sette inn et implantat til 30.000 ved å sette inne en titanskrue med krone over. Er dog litt bekymret over holdbarheten og om det er mye vedlikehod og komplikasjoner med sånn. Ingenting er like bra som en ekte tann. Noen med erfaring, er det mye vedlikehold er holdbarheten god og har dere hatt komplikasjoner? Anonymous poster hash: 73211...276
Sølvrosen Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Hvis du ikke røyker eller snuser og er flink til å bruke tanntråd og tannbørste skal den vare ut livet. Hvis du røyker eller snuser er sannsynligheten for at implantatet blir vellykket halvvert. Et implantat krever altså det samme vedlikeholdet som vanlige tenner, og varer like lenge om de stelles pent. Det innkluderer jevnlige tannlegebesøk for å sjekke om alt er som det skal. Hvis det blir infeksjon i implantatet kan det gå veldig ille hvis det ikke behandles, selv om sannsynligheten er lav med godt stell. Du bør uansett sørge for at tannlegen setter deg på innkallingsliste slik at du kalles inn med jevne mellomrom. Hvis du har tannlegeskrekk bør du prøve å finne en tannlege som er flink på nervøse pasienter. Hvis du har tannlegeskrekk er det uansett ikke sikkert at implntat er noe for deg, for det krever ganske mange opphold i tannlegestolen før den ferdige tannen er på plass.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har to implantat med skrue pga manglende tenner. Fikk de for 20 år siden, like gode ennå Anonymous poster hash: 1fe34...35f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå