Gå til innhold

kjeksbunn-kake, glutenfri?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage en jordbærterte med kjeksbunn til en konfirmasjon nå. Men har nå fått spørsmål om jeg ka lage den glutenfri. Noen ideer? Finnes det glutenfri kjeks jeg kan bruke? Fpr det er gluteni Digestive kjeks sant?Jeg må innrømme jeg ikke kan noe som helts om gluten, men de andre ingrediensene; hvit sjokolade, vaniljekesam, gelatin, smør og jordbær er glutenfrie sant?

Anonymous poster hash: 30475...ecf
Videoannonse
Annonse
Gjest Nosoul
Skrevet

Det finnes glutenfrie digestive/havrekjeks fra Semper som du kan bruke.
De er kjempe gode!
Alle de andre ingrediensene er glutenfrie ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes glutenfrie digestive/havrekjeks fra Semper som du kan bruke.

De er kjempe gode!

Alle de andre ingrediensene er glutenfrie ja.

ok, tusen takk. Får man kjøpt de i vanlige butikker? Sånn typ de med litt godt utvalg, Meny eller noe? Skjønner jo at det er litt dust å spørre om jordbær er glutenfire, jeg vil bare nødig forgifte noen, så må være helt sikker :P

Gjest Nosoul
Skrevet

ok, tusen takk. Får man kjøpt de i vanlige butikker? Sånn typ de med litt godt utvalg, Meny eller noe? Skjønner jo at det er litt dust å spørre om jordbær er glutenfire, jeg vil bare nødig forgifte noen, så må være helt sikker :P

Ja, semper produkter skal finnes i de aller fleste butikker :)

Skrevet (endret)

Vær obs på den hvite sjokoladen, noen av dem kan inneholde spor av gluten. Mange tåler fint spor av gluten, mens andre blir dårlig av det også.

Endret av Thorn
Skrevet

Et lite tips: rengjør området du skal bake på litt ekstra, og evnt utstyr som kan ha kommet i kontakt med vanlig melprodukter. :)

Som Thorn sa, noen blir dårlige bare av sporene av gluten.

AnonymBruker
Skrevet

Et lite tips: rengjør området du skal bake på litt ekstra, og evnt utstyr som kan ha kommet i kontakt med vanlig melprodukter. :)

Som Thorn sa, noen blir dårlige bare av sporene av gluten.

Ok takk for tips, det tror jeg aldri jeg hadde kommet på selv, skal passe på alt utstyret, men det er sikkert opplagt for allergikere tenker jeg...

Skrevet

Ok takk for tips, det tror jeg aldri jeg hadde kommet på selv, skal passe på alt utstyret, men det er sikkert opplagt for allergikere tenker jeg...

Bare hyggelig :) Allergikere har som regel full kontroll på dette. Jeg har ikke glutenallergi selv, men hender jeg lager mat og baker til mamma kommer på besøk og ho har glutenallergi. jeg har jo vært vant til rutinene i mange år, så for meg er det automatisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...