Gå til innhold

Hvordan starte en samtale på sukker/tinder osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan går det?

Hva driver du med på fritiden?

Osv

Somregel den stilen jeg har kjørt og den funker ikke så veldig bra, får svar av kanskje 50% med de slutter å svare eller så bare stopper samtalen opp.

Hva er det som faktisk funker? Tror ikke jeg går etter for attraktive damer heller, i virkeligheten har jeg datet mye penere damer en det jeg har gått etter på nett.



Anonymous poster hash: 9bf13...5ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på profilen dems og spør om noe derfra?

"Hei, så søt hund på det ene bildet ditt! Er det en (sett inn rase)?"

Hvis du spør om, eller hendviser til noe på profilen deres så viser det at du faktisk har tatt deg tid til å se på den, og har noen tanker rundt det, eller lurer på noe ved henne som person.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med frøkna. Kommenter en felles interesse, en spennende hobby hun har, ett eller annet som viser at du har lest profilen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tinder har jeg fått greit med svar med en "hei, hvordan går det"-melding. Men der er det gjerne ikke så mye annet å si, da mange jenter åpenbart ikke har tatt seg bryet med å skrive noe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tinder har jeg fått greit med svar med en "hei, hvordan går det"-melding. Men der er det gjerne ikke så mye annet å si, da mange jenter åpenbart ikke har tatt seg bryet med å skrive noe...

Synes slike meldinger er helt fair, fakta er vel at det ikke er spørsmålet, men bildene dine som avgjør om du får svar eller ikke.

Anonymous poster hash: 3db47...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan går det?

Hva driver du med på fritiden?

Osv

Kjedelig spørsmål. Send heller en blunkesmiley og/eller skriv noe funny. Det skal jo være flørting, ikke jobbintervju.

Anonymous poster hash: 80d95...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes slike meldinger er helt fair, fakta er vel at det ikke er spørsmålet, men bildene dine som avgjør om du får svar eller ikke.

Anonymous poster hash: 3db47...4f0

For ikke å snakke om det å få match. Har ikke all verdens bilder å velge imellom, så utvalget blir litt tynt. Så det er nok den største utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bildene mine er dårlige, men det er jo sånn jeg ser ut får liksom ikke gjort så mye med det. Synes det blir dumt å jukse med filter, vinkler osv for å se best mulig ut. Det skal jo representere virkeligheten.



Anonymous poster hash: 9bf13...5ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns "hei" funker. Hvis hun svarer, kan du heller finne på noe fancy i neste spørsmål. Svært mange gidder ikke svare, så liten vits å kaste bort tid på å klekke ut noe veldig treffende og personlig.

Ikke ta "hvordan går det?, hvem er du?, hva gjør du på fritiden?". Jeg er sååå drittlei av å svare på de spørsmålene. Orker ikke formulere det for 20.gang den dagen, selv om fyren egentlig er en jeg vil snakke med.

Da vil jeg heller svare på "hva er best av smil og japp?", feks.



Anonymous poster hash: f9fdd...545
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte en at jeg hadde drømt om han...omg! Jeg drømmer mye rart, og det første jeg gjør om morningen er å sende en mld/snap til vennene mine som jeg har drømt om sånn at jeg ikke skal glemme det.

Var i halvsøvne når jeg skrev til ham, og jeg angret på den når jeg våknet skikkelig...men jeg fikk svar da, heldigvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte spiser du brunost? - Er en fin start.



Anonymous poster hash: b3e41...601
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, hvis jenter ser et bilde av en fyr på sykkel i et sykkelritt type landevei, "hot" eller "not"?

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at du får få svar. Første intrykket har alt å si, for min del i nettdating.
Om en person bare skriver hei og følger opp med kjedelige standardspørsmål som ikke sier noen ting om hvordan jeg er som person så slutter jeg å svare raskt, om jeg svarer i det hele tatt.

Humor, og det å tenke utafor boksen vinner man på!
Spørsmål om hva man digger å gjøre, hva som får en til å le, hva drømmene ens er, er mye mer innbydene enn standarspørsmål om hva man jobber med eller hva som skjer.
Jeg liker å få ting som "kul tskjorte, du kunne få blitt min Princess Leija ! " om jeg har på en star wars t skjorte på bildet, eller om jeg har en hund så samtaler om hunden og rasen og om man skulle tatt en tur sammen en dag, om jeg har bilde fra en klatrevegg om "jeg har aldri klatra før, men dette ser du proff ut på, kanskje du kan ta meg med en dag?" osv.

Meldinger med kun "hei" på svarer jeg ikke på uansett hvor kjekk jeg syns gutten er. Jeg mener, kom med litt bedre innsats enn det a...



Anonymous poster hash: 4fdf9...9b5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre, hvis jenter ser et bilde av en fyr på sykkel i et sykkelritt type landevei, "hot" eller "not"?

Av en eller annen grunn er sykling turn off for meg. Aner ikke hvorfor, men hver gang jeg ser en mann på sykkel eller i sykkelklær så blir det bare "Eh, nei..."

Men det er nå bare meg.

Anonymous poster hash: b3e41...601

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at du får få svar. Første intrykket har alt å si, for min del i nettdating.

Om en person bare skriver hei og følger opp med kjedelige standardspørsmål som ikke sier noen ting om hvordan jeg er som person så slutter jeg å svare raskt, om jeg svarer i det hele tatt.

Humor, og det å tenke utafor boksen vinner man på!

Spørsmål om hva man digger å gjøre, hva som får en til å le, hva drømmene ens er, er mye mer innbydene enn standarspørsmål om hva man jobber med eller hva som skjer.

Jeg liker å få ting som "kul tskjorte, du kunne få blitt min Princess Leija ! " om jeg har på en star wars t skjorte på bildet, eller om jeg har en hund så samtaler om hunden og rasen og om man skulle tatt en tur sammen en dag, om jeg har bilde fra en klatrevegg om "jeg har aldri klatra før, men dette ser du proff ut på, kanskje du kan ta meg med en dag?" osv.

Meldinger med kun "hei" på svarer jeg ikke på uansett hvor kjekk jeg syns gutten er. Jeg mener, kom med litt bedre innsats enn det a...

Anonymous poster hash: 4fdf9...9b5

Jeg synes det er strengt å ikke svare på "Hei". "Hei" er en helt fin måte å starte en samtale på. Når du har skrevet "hei" tilbake kan du forvente mer innsatt.

Anonymous poster hash: 312ba...32a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen ganger man har uflaks med timingen. Jeg fikk plutselig ganske mange som sa hei og da orket jeg ikke starte nye samtaler med alle, men lot heller noen ligge litt.

Nå slettet jeg en fyr i stad fordi han hadde postet 10 øyeblikksbilder, som alle var totalt uinteressante. Sikkert veldig strengt av meg, men fikk et dårlig inntrykk av han.



Anonymous poster hash: 350c6...66c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg var på sukker så gadd jeg veldig ofte ikke svare på meldinger som tydeligvis kunne vært sendt til hvem som helst, litt fordi jeg da ikke tror personen har tatt seg bryet med å lese profilen min, men bare sender meg en standard "copy-paste"-melding. Jeg trykket meg som regel alltid inn på profilen til dem som sende meg meldinger, og da skulle det være rimelig full klaff før jeg svarte dem tilbake(og da tenker jeg ikke på perfekt utseende, men en blanding mellom helt greit utseende og de egenskapene jeg så etter). Om meldingen jeg mottok derimot gjenspeilte at han hadde lest profilen min, gjerne ved et oppfølgingsspørsmål til noe som sto der eller noe slikt, så svarte jeg alltid.

Nå har jeg aldri vært på Tinder, men har følelsen av at det har litt mer "hook up"-preg over seg, og da er vel kanskje bilder viktigere enn hvem man er som person. Og da ville jeg nok brydd meg langt mindre om hva han skrev i meldinger og mer om bildene hans.



Anonymous poster hash: 7ccad...a86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn er sykling turn off for meg. Aner ikke hvorfor, men hver gang jeg ser en mann på sykkel eller i sykkelklær så blir det bare "Eh, nei..."

Men det er nå bare meg.

Anonymous poster hash: b3e41...601

Jeg syntes også det var ganske kjedelig med alle bilder fra diverse steinrøyser, sitte på kafé med en kaffe, eller øl i hånda osv. Veldig utbredt. Nesten litt klisjeaktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gi et real life eksempel

I blokka hvor jeg bor har jeg møtt på en kjempe kjekk mann i heisen tre fire ganger. Vi sier hei begge to når vi ses, slik man gjør med naboer, og ser sjenert og nysgjerrig på hverandre, han har spurt "går det bra?" og da svarer jeg "ja med deg?" også er samtalen over og resten av heisturen klein, kjedelig og stille. Gir meg ikke lyst til å bli bedre kjent med han.

En annen nabo skravler masse i heisen, kommenterer hva jeg bærer på og spøker og gjør det hyggelig å stå i heisen med noen, det får meg til å prate like mye, og jeg kommenterer hva han bærer på og spøker også. Det er ikke en jeg er seksuelt interessert i , men vi har allerede tatt følge til butikken og jeg har sett leiligheten hans (hjalp han med å bære noen stoler) og vi har blitt godt kjent.

Så nei, et "hei" fungerer rett og slett ikke om man ønsker å bli kjent med personen.
Selvom man så sier hei tilbake, hva er neste oppfølgingsspørsmål? = booooring



Anonymous poster hash: 4fdf9...9b5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blokka hvor jeg bor har jeg møtt på en kjempe kjekk mann i heisen tre fire ganger. Vi sier hei begge to når vi ses, slik man gjør med naboer, og ser sjenert og nysgjerrig på hverandre, han har spurt "går det bra?" og da svarer jeg "ja med deg?" også er samtalen over og resten av heisturen klein, kjedelig og stille. Gir meg ikke lyst til å bli bedre kjent med han.

Anonymous poster hash: 4fdf9...9b5

Her i blokka sier man ikke "hei" engang, stort sett. Unntaket er de eldre i blokka, som jeg av og til har slått av en prat med. Men de rundt min alder? Så å si aldri. Jo, en gang var det en rundt min alder jeg pratet med i heisen. Men han var mest interessert i å spørre meg om sykkelen jeg hadde med da. Tror jeg kom fra en sykkeltur eller noe, og skulle opp i leiligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...