Gå til innhold

Tidenes mest kvinnefordrende sang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har du visst ikke lest tekstene på dissen sangene, det er ikke snakk om å lure noen som helst. De sier jo rett ut hva de vil ha, pule, fitte, mus, ned på kne, osv...Ikke akkurat noe sweet talking der. Men jeg forstår at du ønsker å beskytte disse lettlurte svake jentene.

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Noen av de sangene handler da vitterlig om å sjenke jenter drita fulle for så å pule de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av de sangene handler da vitterlig om å sjenke jenter drita fulle for så å pule de

Er de? Sangene handler vel om at begge skal drikke, også pule?

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de? Sangene handler vel om at begge skal drikke, også pule?

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Da har du ikke sett noen av de artiklene om tema som er lagt ut på fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke sett noen av de artiklene om tema som er lagt ut på fb

De handler om stakkars jenter som blir lurt og ikke klarer å motstå guttene. Slike artikler setter jentene i den tradisjonelle madonna-rollen som må beskyttes fordi de ikke klarer å unngå å please guttene.

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De handler om stakkars jenter som blir lurt og ikke klarer å motstå guttene. Slike artikler setter jentene i den tradisjonelle madonna-rollen som må beskyttes fordi de ikke klarer å unngå å please guttene.

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Da har ikke du sett noen strofer av tekstene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ikke du sett noen strofer av tekstene...

Dataspill fører ikke til drap, selv om lettvinte artikler i løssalgsmedia tror det.

Satanmusikk fører ikke til drap og satandyrkelse, selv om lettvinte artikler i løssalgsmedia tror det.

Russemusikk med grove tekster fører ikke til voldtekt, selv om lettvinte artikler i løssalgsmedia tror det.

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dataspill fører ikke til drap, selv om lettvinte artikler i løssalgsmedia tror det.

Satanmusikk fører ikke til drap og satandyrkelse, selv om lettvinte artikler i løssalgsmedia tror det.

Russemusikk med grove tekster fører ikke til voldtekt, selv om lettvinte artikler i løssalgsmedia tror det.

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Likevel blir en del voldtekter anmeld på russetreff hvert bidige år. Ingen vits i å ha sanger som framstiller det som morsomt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel blir en del voldtekter anmeld på russetreff hvert bidige år. Ingen vits i å ha sanger som framstiller det som morsomt.

Ingen sanger har framstilt voldtekt som morsomt. Vennligst kom med eksempler på dette!

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er teksten som mener voldtekt er gøy? Er du bare et troll som finner på ting?

Anonymous poster hash: eb4f2...af5

Det står jo i artikkelen forklart at sangene handler om voldtekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har du hørt. Tenåringer som provoserer foreldregenerasjonen. Det har aldri skjedd før.

Anonymous poster hash: 3bc7e...70a

Det har skjedd siden menneskehetens vugge. Men mens man i min generasjon kunne slippe unna med mye, siden man måtte huske hva som skjedde, og husken ved slike festlige anledninger er så som så, blir alt nå for tiden "tatt opp på bånd". Da tar man en risiko.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egentlig er det verste, er hvor barnslige disse sangene er. Jeg husker jeg satt som 14 åring og syngte til bøbben og yogi - H.O.R.A eller ta meg bakfra (nordlendinger husker de nok)

''Sprut mæ i tryne, æ elske sæd''

''Ei sløtt e ei sløtt, uansett korr ho e født''

''Hei lille vænn, korr gammel e du, e du gammel nok tell å drekk, e du gammel nok tell å sug''

Edit: Mente med disse sangene, at det ikke er et nytt fenomen.

Jeg blir så sjokkert når jeg ser 18 åringer forsvare disse sangene, og att på til er det ikke gode argumenter heller. Altså, er det så tøft å synge om kroppsvæsker? Syns det er litt stakkarslig. Jada, feir bare russetiden dere, men må slut shaming til for at russetiden skal være kult og morsomt? :P

Endret av Patronus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi sammenligner det verste fra romantikken med det verste i dag, er kontrastene ganske skarpe. Men hva mener du er grunnen til at ungdomskulturen har beveget seg fra:

Og jenta hev eg lova. Eg svik ho inkje lell. ♫ ♬

til å snakke om fittefjell og sædflekkete munn og det som verre er?

Denne sangen er det, tro det eller ei, jenter som fronter:

ja! skal vi til fittefjellet? ♫

Hey babe, tror du har noe på haken ♪

Det er cum ♫

Så er det mange russejenter som vil sjangle rundt, sørpe fulle og synge med full hals på refrenget, og få den oppmerksomheten det medfører.

Jeg har neppe hele forklaringen, men jeg tror gangsterrappen har vært med å flytte grenser, og så har resten av populærkulturen fulgt etter, iblant med en ironisk undertone, andre ganger bare platt og vulgært.

Jeg er ikke panserfeminizt, men et sted bør vel grensen gå? Jeg har simpelthen ikke fantasi til å se for meg hvordan Fairytopia-jentene besluttet at en slik sang, det må vi bare ha, og så gjør vi dugnadsarbeid og bruker penger - som i bunn og grunn er størknet svette - og så spleiser vi på tidenes mest kvinnefornedrende sang og spiller i bussen på full guffe. Det eneste de mangler er vel en strofe om potethorer. Hva skal vi gjøre i kveld? Blæste en potethore, så klart! ♫

Hvordan kom vi egentlig dit vi er i dag? Og hvis utviklingen fortsetter, hvor er russen om to-tre generasjoner?

I mangel av et bedre ord er det vel herostratisk berømmelse de får, foreviget i Google sine databaser, som enhver fremtidig arbeidsgiver finner hvis de gjør et søk etter de har fått CV-en deres.

Anonymous poster hash: 6bd15...1fb

Disse russesangene er så FÆLE OG VULGÆRE OG STYGGE at jeg har ikke ord !

Anonymous poster hash: cde6b...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Walden

Det provoserer meg ikke i det hele tatt, og jeg synes ikke det er det minste utfordrende. Det er imidlertid SKREMMENDE. Skremmende hvilken mindless utvikling ting går i. Vi går mot et "idiocracy", hvor ingenting lenger er hellig. Hvor ingen åndelighet eksisterer. Hvor alt som er litt seriøst " kleint" og skal ironiseres over.

Da jeg var "Kid" på midten av 90-tallet, så hørte vi på rap. Foreldrene våre synes det var fæl musikk. Vi skata, spillte basket og noen tagga. Vi tenkte fuck staten og vi var interessert i politikk, samfunn og kultur. Det var musikerne i større grad opptatt av også, om vi f.eks tar en lytt på denne karen..

"With that hooker tight jeans you playin yaself hun"

Dagens rap-musikk er for meg bare et salig rælmix av trance, dance, r&b og stakatto snakking om horeri, lusksus, penger og "making it". Så nei, jeg er ikke provosert, eller synes russelåta i seg selv er så forferdelig. Det som er skremmende er plattheten, nedrigheten, likegyldigheten. Var det ikke Platon som sa at ungdommen ikke respekterer de voksne osv. Det har vel alltid vært slik at foreldregenerasjonen har mislikt ungdomsopprør og nye musikksjangere osv. Men seriøst..er det det dette handler om? Jeg kan bare ikke forestille meg at noen som helst kommersiell musikk i dag vil kunne likestilles med Nirvana, Live, new order,david bowie, lou reed, led zeppelin, bob dylan, the doors, elvis, beethoven osv..

Den platte, nedrige generasjonen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Det har skjedd siden menneskehetens vugge. Men mens man i min generasjon kunne slippe unna med mye, siden man måtte huske hva som skjedde, og husken ved slike festlige anledninger er så som så, blir alt nå for tiden "tatt opp på bånd". Da tar man en risiko.

Forskjellen er jo at ungdommen som regel har vært innovative og det har provosert de eldre mer satte folkene. Beethoven var jo "gæern" i sin tid. Ungdommelig fæl musikk - som har blitt udødelig.

Samme med the doors, samme med nirvana, samme med en god del musikk helt opp til 90-tallet. Men så skjedde det noe. Kanye West er veldig opptatt av at han er en gud og et geni, men jeg tror neppe han går ned i historiebøkene sammen med nevnte musikere. Og selv Kanye West er jo flink i forhold til veldig mye annet nytt.

Det finnes helt sikkert innovativ musikk i dag også, for all del. Undergrunnsscenene er sikkert der enda - jeg vet ikke - jeg har blitt gammal. Men kom igjen..på MTV party zone i 1996 så spillte de detroit techno, svensk undergrunnstechno, dubplates, drum´n bass av typen bad company, ed rush osv..noe sånt ville aldri i verden finne sted på en kommersiell kanal i dag (hverken på nett, radio eller konvensjonell tv)

Så NOE har skjedd siden Platon sa at ungdommen er håpløse..Tenk ett skritt videre enn at historien alltid gjentar seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo at ungdommen som regel har vært innovative og det har provosert de eldre mer satte folkene. Beethoven var jo "gæern" i sin tid. Ungdommelig fæl musikk - som har blitt udødelig.

Samme med the doors, samme med nirvana, samme med en god del musikk helt opp til 90-tallet. Men så skjedde det noe. Kanye West er veldig opptatt av at han er en gud og et geni, men jeg tror neppe han går ned i historiebøkene sammen med nevnte musikere. Og selv Kanye West er jo flink i forhold til veldig mye annet nytt.

Det finnes helt sikkert innovativ musikk i dag også, for all del. Undergrunnsscenene er sikkert der enda - jeg vet ikke - jeg har blitt gammal. Men kom igjen..på MTV party zone i 1996 så spillte de detroit techno, svensk undergrunnstechno, dubplates, drum´n bass av typen bad company, ed rush osv..noe sånt ville aldri i verden finne sted på en kommersiell kanal i dag (hverken på nett, radio eller konvensjonell tv)

Så NOE har skjedd siden Platon sa at ungdommen er håpløse..Tenk ett skritt videre enn at historien alltid gjentar seg.

Kan være enig i tilgjengeligheten på musikk som sier noentingsomhelst er dårligere ja, ihvertfall i de tradisjonelle kanalene. I dag er det mer opp til hver enkelt å finne noe man liker. Mange unge i dag kutter ut tven så nå er det "samlingspunktet" på vei ut også. Man ser desperate tegn til at avisene prøver å henge seg på utviklingen, der de legger ut den ene clickbaiten etter den andre.

Ser ut som de store kanalene, og ihvertfall tabloidene, blir sittende igjen med støy og sensasjonstoff. Samme trend tror jeg gjelder alt relatert til musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Walden

Kan være enig i tilgjengeligheten på musikk som sier noentingsomhelst er dårligere ja, ihvertfall i de tradisjonelle kanalene. I dag er det mer opp til hver enkelt å finne noe man liker. Mange unge i dag kutter ut tven så nå er det "samlingspunktet" på vei ut også. Man ser desperate tegn til at avisene prøver å henge seg på utviklingen, der de legger ut den ene clickbaiten etter den andre.

Ser ut som de store kanalene, og ihvertfall tabloidene, blir sittende igjen med støy og sensasjonstoff. Samme trend tror jeg gjelder alt relatert til musikk.

Japp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...