Gå til innhold

anbefalinger til å redusere arr ?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

tar imot alle hjelp jeg kan få her inne :) lurer på om det er noen kremer, behandlinger osv som kan redusere kvise arrene mine litt :)



Anonymous poster hash: f0023...76d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det ingen som har arr ? :(



Anonymous poster hash: f0023...76d
Skrevet

Har hørt mye bra om dermaroller :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å bruke produkter som inneholder glykosylsyre. Det fornyer hudcellene fortere. Den hellige gral er Alpha-H Liquid Gold. Ganske dyr, men den fungerer veldig bra.



Anonymous poster hash: 36b83...baa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd sykt masse kremer, serum med a-syre og glykolsyre fungerer til en viss grad - men vet du hva, sitronsaft er vidundermiddel! Brukt serumer i mange år, men etter sitronsaft (fra dagligvarebutikken) på arrene et par ganger i uka (påføres med bomullsdott eller q-tip, ikke legg sminke over, bruk gjerne over natten og smør med en ren fuktighetskrem som spenol dagen etter for sitron tørker også ut huden) i ca 4 mnd er nå arrene mine nesten helt borte! Gleder meg til å gå arr fri i sommer og tørre å gå uten sminke og ligge på magen på stranda for nå kan ingen se kvise arrene (ansikt og rygg) lenger :)



Anonymous poster hash: aa880...c7e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd sykt masse kremer, serum med a-syre og glykolsyre fungerer til en viss grad - men vet du hva, sitronsaft er vidundermiddel! Brukt serumer i mange år, men etter sitronsaft (fra dagligvarebutikken) på arrene et par ganger i uka (påføres med bomullsdott eller q-tip, ikke legg sminke over, bruk gjerne over natten og smør med en ren fuktighetskrem som spenol dagen etter for sitron tørker også ut huden) i ca 4 mnd er nå arrene mine nesten helt borte! Gleder meg til å gå arr fri i sommer og tørre å gå uten sminke og ligge på magen på stranda for nå kan ingen se kvise arrene (ansikt og rygg) lenger :)Anonymous poster hash: aa880...c7e

Spenol (med parafinolje?) tetter vel porene ganske grundig?

Anonymous poster hash: 70b84...7ab

AnonymBruker
Skrevet

Laser skal visst fungere mot kvisearr. Det utføres av ulike hudklinikker.

Anonymous poster hash: 70b84...7ab

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst; snakker du om arr (hull, groper, søkk) i huden?

Eller de røde flate merkene som er igjen etter kviser? Dette er ikke arr men post-inflammatorisk pigmentasjon, med andre ord; farge som forsvinner etter tid.

Førstnevnte kan bare fikses med laser eller dermaroller, dette fordi man må dypere inn i huden enn en krem kan få til, og generere cellefonyelse fra bunnen so to speak.

Det sistnevnte er det fruktsyrebehanling som funker best, men det er noen kremer som kan dempe rødheten - blant annet Effaclar Duo kremen fra apoteket eller Niactil fra Elixir serien. Det finnes ørten produkter for dette, men disse to tror jeg er de mest effektive.

Anonymous poster hash: 0e58b...f3a

  • Liker 1
Skrevet

Âme pure Nordic blir det heftig reklamert for om dagen, men jeg vet ikke om det faktisk fungerer da jeg ikke har prøvd det selv. Det er mange som sverger til det i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en bitteliten salve tube på apoteket for arr. Det er en blank salve med silikon eller noe i , som folk bruker på operasjonsarr og lignende for å få de til å gro penere. De kan også brukes på arr som ikke er ferske og jeg har brukt de på arr etter selvskading da jeg var ung, som jeg ville skjule når jeg ble voksen. Den er dyr, koster rundt 250 kr for en liten tube, men den er effektiv og drøy i bruk. Spør i kassen om salven så vet de hvilken du mener (jeg husker ikke navnet på den akuratt nå)

Dermaroller er oppskrytt, kjenner mange som har prøvd og ingen har fått effekt (arr, cellulitter, urenheter, strekkmerker). Det kjøres nok mere propaganda og lovord enn faktiske erfaringer rundt dermaroller.



Anonymous poster hash: aa880...c7e
Skrevet

Har prøvd hudsliping, som funket veldig bra når arrene var ferske. Hadde hatt langt flere arr i dag om jeg ikke hadde gjort det. Har også prøvd restylane i arrene, funket ikke så veldig bra. Og nå har jeg nettopp startet på skinroller fra swissclinic, har ikke merket resultater enda :) Til høsten skal jeg begynne med en kur fra dr.Obagi, den funker nærmest som en kjemisk peeling. En venninne har gått på kuren nå nettopp, og har fått fantastisk hud.

Skrevet

Det finnes en bitteliten salve tube på apoteket for arr. Det er en blank salve med silikon eller noe i , som folk bruker på operasjonsarr og lignende for å få de til å gro penere. De kan også brukes på arr som ikke er ferske og jeg har brukt de på arr etter selvskading da jeg var ung, som jeg ville skjule når jeg ble voksen. Den er dyr, koster rundt 250 kr for en liten tube, men den er effektiv og drøy i bruk. Spør i kassen om salven så vet de hvilken du mener (jeg husker ikke navnet på den akuratt nå)

Anonymous poster hash: aa880...c7e

Celo kote, heter den :)

Gjest frk_Molly
Skrevet

Healgel (kjøpt på feelunique.com) har gjort underverker på mine røde arr. Litt dyr, men absolutt verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...