AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Synes dere en ung kvinne med bmi på 19,5 er for mye? Jeg vet det ikke er å være overvektig, men jeg er lav, og jeg er likevel veldig veldig stor. Tenker at min kropp er finest som undervektig? Jeg ser oppriktig overvektig ut med en bmi som er under det sykehuset i bergen kaller for helsemessig optimal vekt (20-25). Jeg føler meg direkte feit. Bmi sier jo ikke noe om muskler eller fett. Jeg ser meg bare i speilet og kveles. Anonymous poster hash: 9cc4d...018
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Synes dere en ung kvinne med bmi på 19,5 er for mye? Jeg vet det ikke er å være overvektig, men jeg er lav, og jeg er likevel veldig veldig stor. Tenker at min kropp er finest som undervektig? Jeg ser oppriktig overvektig ut med en bmi som er under det sykehuset i bergen kaller for helsemessig optimal vekt (20-25). Jeg føler meg direkte feit. Bmi sier jo ikke noe om muskler eller fett. Jeg ser meg bare i speilet og kveles. Anonymous poster hash: 9cc4d...018 Du kan godt ha en mye lavere bmi og likevel være sunn:) Jeg har bmi på litt over 16 og jeg er helt sunn. Du er liten og da er det vanligere at man er litt nett, vet ikke om du er det? Men hvis du er det så har man jo såklart lavere bmi av natur Anonymous poster hash: 597fc...cd1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Du er nok bare feit. Anonymous poster hash: 9cc4d...018 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Du har nok bare et skrudd selvbilde og kroppsbilde...bmi er bmi uansett høyde. Jeg er lav, og med din bmi hadde jeg sett ut som jeg kom rett fra en konsentrasjonsleir. Ta dette opp med legen din.Anonymous poster hash: e6d38...55c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Nei det er ikke for mye. Noe sier meg at det du ser i speilet ikke gjenspeiler virkeligheten. Anonymous poster hash: 07d7f...67a
Taklampe Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opphengt i BMI. Som du selv sier skilles det ikke på fett og muskler i BMI-regning. Du kan ha like høy/lav BMI som en slank person, selv om du er feit.
pipegakk Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 (endret) Jeg er ei lav jente med sped benbygning, og jeg er heller ikke nordisk. Jeg har lidd av anoreksia alt for lenge, og da jeg ble lagt inn til behandling for første gang, ble jeg ikke sluppet ut før jeg hadde nådd en BMI på 22. Jeg gikk altså fra 14 til 22 på et par måneder, noe som ikke var sunt for hverken hodet eller kroppen min. Jeg så ikke normal ut - noe min mor og behandler til og med fortalte meg. Kroppen min liker seg best naturlig på en bmi rundt 16-17, noe som er undervektig og inngår i kriteriene for å være anorektisk, men jeg SER ikke anorektisk ut. Igjen, dette er noe jeg har måtte fått bekreftet av andre da mitt eget syn på kropp er ganske skrudd. Men tipper jeg ned i BMI på 14-15, da ser jeg ikke bra ut. Poenget er at BMI er en skala som er laget for å regne ut kropsmasseindeks på mange mennesker, på en generell basis. Det er ikke sikkert du er en av dem som er NØDT til å være på BMI rundt 22 for å se normal ut, slik som meg. Det kan hende du har en kroppsbygning eller fasong som gjør at du ser bra ut på mindre enn det skalaen forteller oss er normalt. Endret 10. mai 2015 av pipegakk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå