AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Jeg reiser lite, noe som er dårlig kombinasjon med å alltid ha alt planlagt og i orden. Det som stresser meg skikkelig er penger.. Vi skal mellomlande i Nederland og ønsker såklart å shoppe litt der da, shopper dere med kort? Og hvordan gjør dere det med kontanter? Tar dere ut litt før reisen, eller reiser dere med kun kortet?Anonymous poster hash: ed3b5...612
Aviale Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 I Europa bruker jeg mest kort, men jeg pleier å ta ut noen euro på flyplassen i Norge eller når jeg kommer dit. Har de annen valuta enn euro tar jeg ut på stedet. Vanligvis tar jeg ikke ut mer enn tilsvarende 400 norske kr, fordi man får betalt med kort de aller fleste steder. Jeg synes ikke det er nødvendig å farte rundt med masse penger på meg heller Og om noen spør deg om du vil betale i lokal valuta eller norske kroner, velg den lokale. Da får du bankens valutakurs, som er den beste - ellers får du butikkens valutakurs. Penger er ikke noe særlig å stresse over - ta utgangspunkt i kort, og ha noe i sedler og mynter i tillegg. God tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå