GĂ„ til innhold

Allergi test av spedbarn

Fremhevede innlegg

Gjest SolstrÄla88
Skrevet

noen som har gjort det?

Lillegutt pÄ 7 uker surkler veldig i luftveiene og er litt rÞd i Þynene. Vi har vanligvis katt, men hun har ikke vÊrt hjemme pÄ en uke. Vi er nÄ pÄ vei til sunnmÞre med bil og har overnattet midtveis og jeg synes han surkler mindre. Kan de testes sÄ tidlig og er de i stand til Ä utvikle allergi sÄ tidlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg er noe ekspert er jeg ganske sikker pÄ at de ikke tester for allergier fÞr de er ett Är.

Anonymous poster hash: f7de1...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Vet man kan prÞve astmamedisin men hvor smÄ de da kan vÊre vet jeg ikke. En diagnose tror jeg ikke at de kan sette ennÄ.

Anonymous poster hash: 84dcb...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok tilfeldig, du har jo ikke prÞvd sÄllenge sÄ det er greit Ä ha noe mer Ä gÄ pÄ fÞr du eventuelt drar til lege. Hun kan jo ha vÊrt litt forkjÞla.

Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Vi skal pĂ„ 6 ukers kontrollen til tirsdag sĂ„ fĂ„r snakke med legen der da. HĂ„per vi slipper Ă„ gi bort pusen vĂ„r❀

Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Det er nok tilfeldig, du har jo ikke prÞvd sÄllenge sÄ det er greit Ä ha noe mer Ä gÄ pÄ fÞr du eventuelt drar til lege. Hun kan jo ha vÊrt litt forkjÞla.

Vi skal vĂŠre pĂ„ sunnmĂžre frem til mandag, og jeg hĂ„per det er tilfeldig. Men er han allergisk mĂ„ pusen vekk😔 hĂ„per mine foreldre vil ta henne til seg da.

AnonymBruker
Skrevet

noen som har gjort det?

Lillegutt pÄ 7 uker surkler veldig i luftveiene og er litt rÞd i Þynene. Vi har vanligvis katt, men hun har ikke vÊrt hjemme pÄ en uke. Vi er nÄ pÄ vei til sunnmÞre med bil og har overnattet midtveis og jeg synes han surkler mindre. Kan de testes sÄ tidlig og er de i stand til Ä utvikle allergi sÄ tidlig?

Vanligvis gjÞres ikke allergitesting pÄ barn fÞr de er 2 Är.

Man behandler symptomer, fjerner mistenkte allergener og gjÞr sÄ godt man kan fÞr den tid.

Blir barnet bedre nÄr dere er hjemmefra, og dÄrligere nÄr dere kommer hjem igjen, er det ganske opplagt noe hjemme.

Det kan vĂŠre katten, men og andre ting. F.eks. muggsopp, husstĂžvmidd eller andre ting.

Anonymous poster hash: 68eff...863

Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Vanligvis gjÞres ikke allergitesting pÄ barn fÞr de er 2 Är.

Man behandler symptomer, fjerner mistenkte allergener og gjÞr sÄ godt man kan fÞr den tid.

Blir barnet bedre nÄr dere er hjemmefra, og dÄrligere nÄr dere kommer hjem igjen, er det ganske opplagt noe hjemme.

Det kan vĂŠre katten, men og andre ting. F.eks. muggsopp, husstĂžvmidd eller andre ting.

Vi vet det ikke er mugg fordi alt er totalrenovert. Har selv hundeallergi sÄ vet hvor plagsomt det kan vÊre. Synes liksom ikke noe har hjulpet av saltvann, nesedrÄper eller hevet hodeende.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal vÊre pÄ sunnmÞre frem til mandag, og jeg hÄper det er tilfeldig. Men er han allergisk mÄ pusen vekk hÄper mine foreldre vil ta henne til seg da.

Er hun sÄ liten og allergisk med bÄde pust og Þyeplager, sÄ er det ikke nok Ä bare fjerne pus!

Det kan ta opp til et Är Ä fÄ vasket ut etter en katt, selv med grundig rundvask flere ganger sÄ er katteallergener nesten det vÊrste man kan fÄ i en bygning.

SÄ la oss hÄpe pus ikke er skyld i dette!

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet det ikke er mugg fordi alt er totalrenovert. Har selv hundeallergi sÄ vet hvor plagsomt det kan vÊre. Synes liksom ikke noe har hjulpet av saltvann, nesedrÄper eller hevet hodeende.

Totalrenovering <=> ikke muggfritt!

• Liker 1
Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Totalrenovering <=> ikke muggfritt!

Det ble sjekket😉 og de som tok sjekkene sa det ikke var mugg, kan jeg ikke stole pĂ„ det?

Skrevet

Begge mine barn ble allergitestet fÞr de var to mÄneder, det er jo en blodprÞve. SkjÞnner ikke hvorfor noen mener man mÄ vÊre to Är.

AnonymBruker
Skrevet

Ammer du? Ble fortalt her om dagen at amming utsetter allergi, altsÄ om barnet fÄr allergi sÄ skjer det nÄr man slutter Ä amme. Men vet ikke om det er sant. Min fikk atopisk eksem som 4 mnd, ammet ikke.

Skrevet

Ammer du? Ble fortalt her om dagen at amming utsetter allergi, altsÄ om barnet fÄr allergi sÄ skjer det nÄr man slutter Ä amme. Men vet ikke om det er sant. Min fikk atopisk eksem som 4 mnd, ammet ikke.

Min var fĂždt med atopisk eksem, ammet.

Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Jeg gjorde, men mistet sÄ mye melk at vi sluttet.

Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Begge mine barn ble allergitestet fÞr de var to mÄneder, det er jo en blodprÞve. SkjÞnner ikke hvorfor noen mener man mÄ vÊre to Är.

Er det noe jeg bare kan be om, eller mÄ det krangles om?

AnonymBruker
Skrevet

Katteeier med ni mÄneder baby her.

Jeg lurte pÄ det samme som deg, av samme grunner. Var mye tett, snufsete og surklet. Snakket med legen om det som sa at de fleste spedbarn har lett tett nese og snÞrr de fÞrste to mÄneder fordi alt er pittelite og blir utsatt for ukjente ting son stÞv, pollen, dyrehÄr, aerosoler osv sÄ slimhinnene ofte jobber pÄ hÞygir.

Fikk rÄdet om Ä gjÞre det vi kunne (saltvann og heve hodet) og komme tilbake om problemene vedvarte etter "det fjerde trimester".

NÄ er det to mÄneder siden sist dose saltvann og gamlepusen ligger ofte ved siden av babyen pÄ gulvet...

Anonymous poster hash: 62a7a...863

• Liker 1
Gjest SolstrÄla88
Skrevet

Katteeier med ni mÄneder baby her.

Jeg lurte pÄ det samme som deg, av samme grunner. Var mye tett, snufsete og surklet. Snakket med legen om det som sa at de fleste spedbarn har lett tett nese og snÞrr de fÞrste to mÄneder fordi alt er pittelite og blir utsatt for ukjente ting son stÞv, pollen, dyrehÄr, aerosoler osv sÄ slimhinnene ofte jobber pÄ hÞygir.

Fikk rÄdet om Ä gjÞre det vi kunne (saltvann og heve hodet) og komme tilbake om problemene vedvarte etter "det fjerde trimester".

NÄ er det to mÄneder siden sist dose saltvann og gamlepusen ligger ofte ved siden av babyen pÄ gulvet...

Anonymous poster hash: 62a7a...863

SÄ godt Ä lese! HÄper det bare er en fase

AnonymBruker
Skrevet

Det ble sjekket og de som tok sjekkene sa det ikke var mugg, kan jeg ikke stole pÄ det?

Har sendt deg en pm.

AnonymBruker
Skrevet

Allergitesting er vanskelig fÞr barnet er fÞr 3 Är siden resultatene kan vÊre uriktige.

Anonymous poster hash: d54a2...af5

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...