Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 noen som har gjort det? Lillegutt på 7 uker surkler veldig i luftveiene og er litt rød i øynene. Vi har vanligvis katt, men hun har ikke vært hjemme på en uke. Vi er nå på vei til sunnmøre med bil og har overnattet midtveis og jeg synes han surkler mindre. Kan de testes så tidlig og er de i stand til å utvikle allergi så tidlig?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Uten at jeg er noe ekspert er jeg ganske sikker på at de ikke tester for allergier før de er ett år. Anonymous poster hash: f7de1...8d4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Vet man kan prøve astmamedisin men hvor små de da kan være vet jeg ikke. En diagnose tror jeg ikke at de kan sette ennå.Anonymous poster hash: 84dcb...fa2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Det er nok tilfeldig, du har jo ikke prøvd sållenge så det er greit å ha noe mer å gå på før du eventuelt drar til lege. Hun kan jo ha vært litt forkjøla. Anonymous poster hash: f7de1...8d4
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Vi skal på 6 ukers kontrollen til tirsdag så får snakke med legen der da. Håper vi slipper å gi bort pusen vår❤️
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Det er nok tilfeldig, du har jo ikke prøvd sållenge så det er greit å ha noe mer å gå på før du eventuelt drar til lege. Hun kan jo ha vært litt forkjøla. Anonymous poster hash: f7de1...8d4 Vi skal være på sunnmøre frem til mandag, og jeg håper det er tilfeldig. Men er han allergisk må pusen vekk😔 håper mine foreldre vil ta henne til seg da.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 noen som har gjort det? Lillegutt på 7 uker surkler veldig i luftveiene og er litt rød i øynene. Vi har vanligvis katt, men hun har ikke vært hjemme på en uke. Vi er nå på vei til sunnmøre med bil og har overnattet midtveis og jeg synes han surkler mindre. Kan de testes så tidlig og er de i stand til å utvikle allergi så tidlig? Vanligvis gjøres ikke allergitesting på barn før de er 2 år. Man behandler symptomer, fjerner mistenkte allergener og gjør så godt man kan før den tid. Blir barnet bedre når dere er hjemmefra, og dårligere når dere kommer hjem igjen, er det ganske opplagt noe hjemme. Det kan være katten, men og andre ting. F.eks. muggsopp, husstøvmidd eller andre ting. Anonymous poster hash: 68eff...863
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Vanligvis gjøres ikke allergitesting på barn før de er 2 år. Man behandler symptomer, fjerner mistenkte allergener og gjør så godt man kan før den tid. Blir barnet bedre når dere er hjemmefra, og dårligere når dere kommer hjem igjen, er det ganske opplagt noe hjemme. Det kan være katten, men og andre ting. F.eks. muggsopp, husstøvmidd eller andre ting. Anonymous poster hash: 68eff...863 Vi vet det ikke er mugg fordi alt er totalrenovert. Har selv hundeallergi så vet hvor plagsomt det kan være. Synes liksom ikke noe har hjulpet av saltvann, nesedråper eller hevet hodeende.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Vi skal være på sunnmøre frem til mandag, og jeg håper det er tilfeldig. Men er han allergisk må pusen vekk håper mine foreldre vil ta henne til seg da. Er hun så liten og allergisk med både pust og øyeplager, så er det ikke nok å bare fjerne pus! Det kan ta opp til et år å få vasket ut etter en katt, selv med grundig rundvask flere ganger så er katteallergener nesten det værste man kan få i en bygning. Så la oss håpe pus ikke er skyld i dette! Anonymous poster hash: 68eff...863
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Vi vet det ikke er mugg fordi alt er totalrenovert. Har selv hundeallergi så vet hvor plagsomt det kan være. Synes liksom ikke noe har hjulpet av saltvann, nesedråper eller hevet hodeende. Totalrenovering <=> ikke muggfritt! Anonymous poster hash: 68eff...863 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Totalrenovering <=> ikke muggfritt! Anonymous poster hash: 68eff...863 Det ble sjekket😉 og de som tok sjekkene sa det ikke var mugg, kan jeg ikke stole på det?
Lou Salome Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Begge mine barn ble allergitestet før de var to måneder, det er jo en blodprøve. Skjønner ikke hvorfor noen mener man må være to år.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Ammer du? Ble fortalt her om dagen at amming utsetter allergi, altså om barnet får allergi så skjer det når man slutter å amme. Men vet ikke om det er sant. Min fikk atopisk eksem som 4 mnd, ammet ikke.Anonymous poster hash: 84dcb...fa2
Lou Salome Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 Ammer du? Ble fortalt her om dagen at amming utsetter allergi, altså om barnet får allergi så skjer det når man slutter å amme. Men vet ikke om det er sant. Min fikk atopisk eksem som 4 mnd, ammet ikke.Anonymous poster hash: 84dcb...fa2 Min var født med atopisk eksem, ammet.
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Ammer du? Ble fortalt her om dagen at amming utsetter allergi, altså om barnet får allergi så skjer det når man slutter å amme. Men vet ikke om det er sant. Min fikk atopisk eksem som 4 mnd, ammet ikke.Anonymous poster hash: 84dcb...fa2 Jeg gjorde, men mistet så mye melk at vi sluttet.
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 Begge mine barn ble allergitestet før de var to måneder, det er jo en blodprøve. Skjønner ikke hvorfor noen mener man må være to år. Er det noe jeg bare kan be om, eller må det krangles om?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 Katteeier med ni måneder baby her. Jeg lurte på det samme som deg, av samme grunner. Var mye tett, snufsete og surklet. Snakket med legen om det som sa at de fleste spedbarn har lett tett nese og snørr de første to måneder fordi alt er pittelite og blir utsatt for ukjente ting son støv, pollen, dyrehår, aerosoler osv så slimhinnene ofte jobber på høygir. Fikk rådet om å gjøre det vi kunne (saltvann og heve hodet) og komme tilbake om problemene vedvarte etter "det fjerde trimester". Nå er det to måneder siden sist dose saltvann og gamlepusen ligger ofte ved siden av babyen på gulvet... Anonymous poster hash: 62a7a...863 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. mai 2015 #18 Skrevet 8. mai 2015 Katteeier med ni måneder baby her. Jeg lurte på det samme som deg, av samme grunner. Var mye tett, snufsete og surklet. Snakket med legen om det som sa at de fleste spedbarn har lett tett nese og snørr de første to måneder fordi alt er pittelite og blir utsatt for ukjente ting son støv, pollen, dyrehår, aerosoler osv så slimhinnene ofte jobber på høygir. Fikk rådet om å gjøre det vi kunne (saltvann og heve hodet) og komme tilbake om problemene vedvarte etter "det fjerde trimester". Nå er det to måneder siden sist dose saltvann og gamlepusen ligger ofte ved siden av babyen på gulvet... Anonymous poster hash: 62a7a...863 Så godt å lese! Håper det bare er en fase
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #19 Skrevet 8. mai 2015 Det ble sjekket og de som tok sjekkene sa det ikke var mugg, kan jeg ikke stole på det? Har sendt deg en pm.Anonymous poster hash: 68eff...863
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #20 Skrevet 9. mai 2015 Allergitesting er vanskelig før barnet er før 3 år siden resultatene kan være uriktige. Anonymous poster hash: d54a2...af5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå