AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Etter ca halvannet år med blødningsfritt bruk av cerazette startet jeg plutselig å få blødninger i hytt og pine. Det har vart i noen måneder nå, nesten et halvt år. Fikk påvist klamydia en stund tilbake, men er 99% på at jeg er kurert nå (kjæresten fikk negativ på nylig test, jeg venter på svar). Blør fremdeles, og jeg lurer på om jeg kan ta oralcon(microgynon) ved siden av cerazette en liten periode da jeg fikk høre at det kan hjelpe på blødningene. (Fikk resept av legen i tilfelle jeg ville bytte)Orker ikke alt stresset med å bytte piller og vente på mensen hvis jeg kan unngå det, er jo egentlig såå glad i cerazette. Erfaringer? Ps: har stor jernmangel og venter på resept til jerntabletter (kan dette ha noe å si når det gjelder blødninger?)Anonymous poster hash: b9973...fc7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Nei det ville jeg ikke gjort! Med tanke på risiko for blodpropp osv, hold deg til legens råd! Anonymous poster hash: 8b324...dcb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Nei, du skal ikke ta de samtidig!!Anonymous poster hash: a31e5...22e 1
peppermyntete Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Selvfølgelig tar du ikke to forskjellige p-piller samtidig! Det er jo masse hormoner bare i en pille, hva tror du dobbel dose gjør med kroppen din?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Cerazette er mini-pille, mens Microgynon/Oralcon er en kombinasjonspille. Du skal kun gå på èn pille av gangen, aldri kombinere. Det er veldig vanlig å få blødninger av Cerazette fordi den inneholder kun ètt hormon. Mens noen opplever å miste blødningen helt ved bruk av den. Les i pakningsvedlegget til Microgynon/Oralcon hvordan du skal gå over til den. Noen piller kan du starte etter tomt brett på andre merker. Anonymous poster hash: 85716...2e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå