Gå til innhold

Diane P-piller mot kviser?


SRC

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat fått resept på Diane P-piller av legen. Grunnen til at jeg ville prøve disse, er fordi jeg er plaget med kviser.

Jeg har ikke mange kviser, som regel 1-3 om gangen. Men de jeg har er veldig plagsomme, fordi de blir til vonde "kuler" som aldri blir modne. Det jeg lurer på er om noen andre her går på Diane og har merket forbedring når det kommer til kviser/urenheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjap meg, men jeg hadde en annen type kviser enn deg, mange små. Men da jeg sluttet på de kom det tilbake. :/



Anonymous poster hash: 15af6...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket bra for meg! Hadde lignende type kviser som deg. Merket forandring veldig fort, mener jeg å huske. Er noen år siden jeg sluttet nå, og kvisene har ikke kommet tilbake. Annet enn litt smått i perioder med stress e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjap meg, men jeg hadde en annen type kviser enn deg, mange små. Men da jeg sluttet på de kom det tilbake. :/

Anonymous poster hash: 15af6...d65

Funket bra for meg! Hadde lignende type kviser som deg. Merket forandring veldig fort, mener jeg å huske. Er noen år siden jeg sluttet nå, og kvisene har ikke kommet tilbake. Annet enn litt smått i perioder med stress e.l.

Takk for svar begge 2 :blomst: Tenker ikke å slutte på dem med det første med mindre jeg får bivirkninger. Jeg er fremdeles forholdsvis ung, så det kan være at det er hormoner? Ikke vet jeg, men selv om kvisene er få er de ufattelig vonde og plagsomme :P Håper jeg ser effekt snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min ble mye bedre av p-pillene, men jeg ble kjemisk kastrert av dem så måtte slutte. Hadde virkelig 0 sexlyst.

Anonymous poster hash: 83b83...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nærmest null kviser her med Diane. :) Tok ca 3 mnder. Prøvd å slutte. Kvisene kom tilbake

Men Diane er en p-pille med mye hormoner og har derfor blodpropp fare høyere enn andre p-piller. Så en må vurdere selv hvor mye det å være kvisefri er verdt. Faren avtar etter ett år. Men min lege har også informert at det nå er retningslinjer som sier en ikke får gå mer enn ett år på pillen. Likevel Har jeg få stå på det i flere år, siden jeg er normalvektig, ikke røyker og ikke har blodpropp eller hjertelidelser i familien.



Anonymous poster hash: f37d0...fc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blodproppfare .. beklager ordelingsfeil



Anonymous poster hash: f37d0...fc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger har IKKE lenger lov til å skrive ut Diane som prevensjonsmiddel!! Dette strider imot nye forskrifter fra legemiddelverket og dermed norsk lov.

Jeg gikk selv på Diane som p-piller lenge, men fikk ikke ny resept i år grunnet dette, legen har som sagt ikke lov og det anses ikke lenger som et prevensjonsmiddel grunnet alvorlige bivirkninger.

Legen viste meg selv dette, da jeg overhodet ikke ville bytte merke, hun sa det er ingen mulighet overhodet da hun som sagt ikke har lov.

Veeldig rart at ikke alle leger er opplyst om dette...

Anonymous poster hash: b3eae...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd kvisene kommer tilbake når du slutter på de. Da vi skulle prøve å få barn, så eksploderte huden min :( Synd.

Anonymous poster hash: d24d1...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Diane i en mnd nå for å få bedre hud, mener jeg ser litt forskjell, men ikke mye.

Anonymous poster hash: cdad6...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min ble mye bedre av p-pillene, men jeg ble kjemisk kastrert av dem så måtte slutte. Hadde virkelig 0 sexlyst.

Anonymous poster hash: 83b83...63f

Kjemisk kastrert? :sjokkert: Kjenner jeg blir litt nervøs her!

Har nærmest null kviser her med Diane. :) Tok ca 3 mnder. Prøvd å slutte. Kvisene kom tilbake

Men Diane er en p-pille med mye hormoner og har derfor blodpropp fare høyere enn andre p-piller. Så en må vurdere selv hvor mye det å være kvisefri er verdt. Faren avtar etter ett år. Men min lege har også informert at det nå er retningslinjer som sier en ikke får gå mer enn ett år på pillen. Likevel Har jeg få stå på det i flere år, siden jeg er normalvektig, ikke røyker og ikke har blodpropp eller hjertelidelser i familien.

Anonymous poster hash: f37d0...fc4

Så bra at du hadde god effekt! Røyker ikke og er normalvektig selv, men jeg tenker at jeg skal være litt ekstra obs uansett :)

Leger har IKKE lenger lov til å skrive ut Diane som prevensjonsmiddel!! Dette strider imot nye forskrifter fra legemiddelverket og dermed norsk lov.

Jeg gikk selv på Diane som p-piller lenge, men fikk ikke ny resept i år grunnet dette, legen har som sagt ikke lov og det anses ikke lenger som et prevensjonsmiddel grunnet alvorlige bivirkninger.

Legen viste meg selv dette, da jeg overhodet ikke ville bytte merke, hun sa det er ingen mulighet overhodet da hun som sagt ikke har lov.

Veeldig rart at ikke alle leger er opplyst om dette...

Anonymous poster hash: b3eae...63b

Det visste jeg ikke. Men jeg skal ikke gå på Diane som prevensjonsmiddel uansett, og det var heller ikke derfor jeg spurte legen om dem :)

Bare synd kvisene kommer tilbake når du slutter på de. Da vi skulle prøve å få barn, så eksploderte huden min :( Synd.

Anonymous poster hash: d24d1...1a2

Uff da :( Var du veldig plaget før du startet på dem? Jeg har som sagt ikke mange kviser, men de er veldig vonde og blir om til "kuler" under huden.

Jeg har gått på Diane i en mnd nå for å få bedre hud, mener jeg ser litt forskjell, men ikke mye.

Anonymous poster hash: cdad6...820

Så bra at du ser litt forskjell i alle fall! Kan jo være at du merker mer effekt etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler heller at du vurderer Roaccutane/Isotretonin.

Absolutt alt annet er jo faktisk ikke en løsning, det hjelper kun der og da. Antibiotika for eksempel, det hjelper ikke når man går av kuren. Og Diane fungerer bare når man tar pillene.

Roaccutane kan du få i mild dose, og det vil faktisk redusere talgproduksjonen varig. 80 % tar kuren en gang og er kvitt kviseproblemet sitt.



Anonymous poster hash: 15af6...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Diane i 5 år pga. huden. Fra 17 år til 22. Fungerte veldig bra for meg, jeg hadde samme type kviser som du beskriver. Bytta til et vanlig p-pillemerke da jeg følte at jeg hadde gått lenge nok på Diane ( ref det som skrives lenger opp her om at de er sterkere osv). Kvisene kom ikke tilbake da. Har nå slutta på all hormonprev. Merker nok at jeg har litt mer kviser rundt mensentider, men ellers ganske greit. Ville aldri vært Diane foruten i de verste kviseårene!



Anonymous poster hash: aad77...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte med Diane pga acne, men ble bra av det for 2 år siden. Går fortsatt på det pga jeg reagerer med mellomblødninger på absolutt ALT av andre piller, så jeg går fortsatt på det som prevensjonsmiddel :) jeg gikk forresten på andre piller for acne samtidig. Anbefaler deg å ta kontakt med en hudlege som kan se på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta p-piller og minipiller funket ikke for meg..

Sliter fortsatt med kviser, selv om jeg har gått på antibiotikakur i 6 mnd :-(

Har egentlig gitt opp å prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler heller at du vurderer Roaccutane/Isotretonin.

Absolutt alt annet er jo faktisk ikke en løsning, det hjelper kun der og da. Antibiotika for eksempel, det hjelper ikke når man går av kuren. Og Diane fungerer bare når man tar pillene.

Roaccutane kan du få i mild dose, og det vil faktisk redusere talgproduksjonen varig. 80 % tar kuren en gang og er kvitt kviseproblemet sitt.

Anonymous poster hash: 15af6...d65

Vet ikke helt om Roaccutane er tingen for meg ettersom jeg ikke er plaget av mye kviser? Men jeg er fortsatt ganske ung og kvisene kan nok komme av hormoner, så jeg satser på at problemet har gått over i løpet av tiden jeg gikk på Diane :)

Brukte Diane i 5 år pga. huden. Fra 17 år til 22. Fungerte veldig bra for meg, jeg hadde samme type kviser som du beskriver. Bytta til et vanlig p-pillemerke da jeg følte at jeg hadde gått lenge nok på Diane ( ref det som skrives lenger opp her om at de er sterkere osv). Kvisene kom ikke tilbake da. Har nå slutta på all hormonprev. Merker nok at jeg har litt mer kviser rundt mensentider, men ellers ganske greit. Ville aldri vært Diane foruten i de verste kviseårene!

Anonymous poster hash: aad77...82a

Så bra at du hadde god effekt! Takk for tilbakemelding :)

Jeg begynte med Diane pga acne, men ble bra av det for 2 år siden. Går fortsatt på det pga jeg reagerer med mellomblødninger på absolutt ALT av andre piller, så jeg går fortsatt på det som prevensjonsmiddel :) jeg gikk forresten på andre piller for acne samtidig. Anbefaler deg å ta kontakt med en hudlege som kan se på det :)

Takk for svar! Er litt fattig nå, så jeg tror ikke jeg har råd til hudlege :( Får håpe Diane funker uten store bivirkninger

Jeg kan ikke ta p-piller og minipiller funket ikke for meg..

Sliter fortsatt med kviser, selv om jeg har gått på antibiotikakur i 6 mnd :-(

Har egentlig gitt opp å prøve noe annet.

Uff, det hørtes ikke noe gøy ut! Håper du finner noe som funker snart, det er så plagsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville bestilt time hos hudlege. Hudlege har langt ventetid,så du kommer ikke til å få time med det første.

Eneste som tok knekken på mine kviser var Roaccutane. Dine ble jeg dårlig av. Jeg har prøvd mye, men ingenting funket. Nå har jeg vært kvisefri i snart 6 måneder :) Takket være Roaccutane.

Anonymous poster hash: d24d1...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestilt time hos hudlege. Hudlege har langt ventetid,så du kommer ikke til å få time med det første.

Eneste som tok knekken på mine kviser var Roaccutane. Dine ble jeg dårlig av. Jeg har prøvd mye, men ingenting funket. Nå har jeg vært kvisefri i snart 6 måneder :) Takket være Roaccutane.

Anonymous poster hash: d24d1...1a2

Det har jeg dessverre ikke råd til. Tror nok Roaccutane blir litt sterke saker ettersom jeg ikke har veldig mye kviser....

Så bra at det funket for deg, er så deilig når huden er helt klar og ren :) Takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg dessverre ikke råd til. Tror nok Roaccutane blir litt sterke saker ettersom jeg ikke har veldig mye kviser....

Så bra at det funket for deg, er så deilig når huden er helt klar og ren :) Takk for råd!

Men du kan f.eks på henvisning offentlig og om noen måneder når du har time snakke med hudlege om hva han/hun syns. Tror du kan få Roaccutane selv om du ikke er så plaget, hvis kvisene er veldig "sta" og gir deg arr.

Anonymous poster hash: 15af6...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan f.eks på henvisning offentlig og om noen måneder når du har time snakke med hudlege om hva han/hun syns. Tror du kan få Roaccutane selv om du ikke er så plaget, hvis kvisene er veldig "sta" og gir deg arr.

Anonymous poster hash: 15af6...d65

Ts sa jo at hun ikke har råd til hudlege

Anonymous poster hash: fcf95...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...