Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En tidligere kollega klapset meg på rumpen flere ganger, etterhvert ble det brystene mine han grep etter. Selvfølgelig når vi var alene. Det endte med at han to ganger tok tak i skrittet mitt. Begge gangene gikk vi forbi hverandre i en gang med ingen andre personer i gangen, jeg ville ikke se på han så da skyndet han seg i det vi gikk forbi hverandre å gripe tak i skrittet mitt. Hardt så det var vondt, han slapp ikke. Første gangen hylte jeg og stivnet, da slapp han tak, og en kollega kom løpende og spurte om hva som hadde skjedd og jeg klarte ikke si noe. Overgriperen sa selvfølgelig at han ikke hadde peiling, kanskje jeg så en edderkopp. Jeg trodde virkelig at det aldri skulle skje igjen men joda. Da hylte jeg ikke, jeg stivnet og måtte bruke makt for å rive handa hans løs fra skrittet mitt. Da tok jeg det opp med sejfen og hun spurte om jeg var helt sikker på om det var det som skjedde. For et idiotisk spørsmål. Hun frarådet meg fra å anmelde det da det ble ord mot ord. Joda ord mot ord, men hun kunne jo i hvertfall latet som at hun støttet meg men nei, ingen sympati. Så jeg anmeldte ikke. Jeg fortalte det til fastlegen og han ba meg si opp jobben, fordi jeg var deprimert og hadde hatt noen panikkanfall med flashbacks. Han sykemeldte meg og jeg sa opp på dagen. Sendte meg til psykolog. Ingen andre vet om dette. Angrer litt på at jeg ikke anmeldte men har ingen bevis eller øyenvitner. Håper jeg er det eneste offeret.

Andre som har opplevd noe sånt på jobb?

Anonymous poster hash: a0e2d...49a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du googler litt så vil du se at det skjer mange. Ikke anmelde? Så klart skal man anmelde! Det er ikke sikkert det er for sent til å gjøre det enda.

AnonymBruker
Skrevet

Flashbacks av å bli slått på rumpa & kløpet i skrittet?

Uansett: si opp jobben. Meld i fra til Arbeidstilsynet.

Både om den seksuelle trakasseringen

og den manglende støtten fra ledelsen.

Arbeidsgiver har ansvar for å følge opp mobbing og trakassering på arbeidsplassen.

Si gjerne opp med umiddelbar virkning, eller sykemeld deg ut oppsigelsestiden.

Oppgi grunnen & legg gjerne ved dokumentasjon / uttalelse fra legen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 26dbb...133

AnonymBruker
Skrevet

Flashbacks av å bli slått på rumpa & kløpet i skrittet?

Uansett: si opp jobben. Meld i fra til Arbeidstilsynet.

Både om den seksuelle trakasseringen

og den manglende støtten fra ledelsen.

Arbeidsgiver har ansvar for å følge opp mobbing og trakassering på arbeidsplassen.

Si gjerne opp med umiddelbar virkning, eller sykemeld deg ut oppsigelsestiden.

Oppgi grunnen & legg gjerne ved dokumentasjon / uttalelse fra legen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 26dbb...133

Det skjedde også litt andre ting den gangen på privaten, var sammen med en psykopat. Så det ble for mye for meg, kanskje ikke for deg, vi er forskjellige.

Dette er 5 år siden, jeg sa opp jobben samme dag som jeg var hos legen.

Anonymous poster hash: a0e2d...49a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...